Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic.

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik denk dat dit het juiste topic is.

Ik zoek een grafisch LCD scherm van 320 x 240 pixels met controller en touchsreen die ik kan aansturen met een arduino MEGA. Het moet geen kleurenscherm zijn, want dat kan ik toch niet aansturen met arduino.

Ik heb reeds enkele exemplaren gevonden op Ebay, maar dan zonder controller of controller waar nog geen library voor bestaat.

De jacht is mooier dan de vangst....

Ik denk dat je dan niet zo makkelijk iets zult vinden.
Dat soort 320x240 schermpjes zijn ofwel composiet in, ofwel dat je de data digitaal op hoge snelheid moet aanleveren. :-(

Ik hou me aanbevolen als je wat vindt!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb een mengpaneel gekocht waarvan de voeding miste. Nu heb ik het mengpaneel al wel aan de praat met een eigen gemaakte voeding, maar nu ben ik op zoek naar een passende PowerConnector.

Ik heb al op internet rond gespeurd, maar kan hem niet vinden. Iemand hier misschien een idee waar ik deze zou kunnen krijgen?
Alvast bedankt.

De gene die in het mengpaneel aanwezig is ziet er zo uit :

http://www.uploadarchief.net/files/download/071220111445.jpg

Hm, als ik dat zie dan moet ik meteen denken aan MIL-DTL-38999 (III) of iets soortgelijks. Met die keying aan de binnenzijde, en de opbouw op zo'n plaat met 4 schroeven...

http://www.amphenol-aerospace.com/images/circular_38999III_image.gif
Dit soort spul gebruiken wij in de luchtvaart, dus qua toepassingsgebied sluit het helemaal niet aan bij het mengpaneel wat je hier laat zien. Bovendien komt de pinconfiguratie me niet bekend voor. Dus ik zit er misschien helemaal naast :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 7 december 2011 12:26:14 schreef Vovpvi:
Ik denk dat dit het juiste topic is.

Ik zoek een grafisch LCD scherm van 320 x 240 pixels met controller en touchsreen die ik kan aansturen met een arduino MEGA. Het moet geen kleurenscherm zijn, want dat kan ik toch niet aansturen met arduino.

Ik heb reeds enkele exemplaren gevonden op Ebay, maar dan zonder controller of controller waar nog geen library voor bestaat.

Mag het echt geen kleurenscherm zijn? iTead heeft namelijk zo'n scherm dat prima werkt met de Arduino (ik heb hem zelf ook namelijk):
ITDB02
Dit shield is voor de MEGA
Youtube-filmpje

Ik wil zeker een kleurenscherm, maar dan op ongeveer 5". Een TFT scherm met deze afmetingen zijn de zwaar voor een arduino.

Vandaar mijn keuze voor een monochrome LCD.

Deze zou qua grootte al goed zijn, maar ik vind geen Arduino--library voor de SED1335.
http://www.samenkopen.net/action_product/799656/799024

De jacht is mooier dan de vangst....

Heeft iemand een idee waar ik schroefdraadbusjes krijg om twee datakabels aan elkaar te schroeven?

Het gaat zich dus om dezelfde schroefdraad die overal aan de schroeven van bijvoorbeeld monitorkabels zitten wat normaal achter in de PC wordt gedraaid.

Ik moet een kabel verlengen en er zitten alleen maar schroeven aan de stekkers. Daarom zoek ik een koppelmoertje zodat ik ze vast aan elkaar kan schroeven.

Andere kabel pakken?

Misschien bedoel je zoiets? Dan steken de schroeven van je kabels er niet zo gek ver in (want moeten er van 2 kanten af in).

Misschien is dit, met een grote afstand D iets? En die dan in 1 van je stekkers monteren ipv de schroeven?

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Jochem, dat werkt niet. Dat zou alleen kunnen met een rechte- en een linkse schroefdraad.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Die haal je bij de computerwinkel. Vraag waar ze hun bak overgeblevenschroeven hebben staan, en vraag of je er een graai uit mag doen.... Is vaak nog gratis ook. :-)

(De moertjes zul je als busjes vinden met zelf ook weer een schroefdraad er aan).
(het is amerikaans draad, past niet op M3 of M4 spul).

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 8 december 2011 13:26:52 (10%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Standaard computerschroefjes (harddisk en kast) zijn UNC #6-32 oftewel 0,318 duims met 32 tpi draad. Ik meen dat dat dezelfde maat is. Ah, dus niet dezelfde maat maar te groot.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 8 december 2011 13:51:08 (15%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

D-sub zit meestal UNC4-40 aan, dan kan mijn eerste link niet (hoewel als je Van Veenendaal even belt, ze meestal alles voor je hebben).

Op 8 december 2011 13:21:48 schreef Tidak Ada:
Jochem, dat werkt niet. Dat zou alleen kunnen met een rechte- en een linkse schroefdraad.

Dat snap ik niet.

If you want to succeed, double your failure rate.

@Dforce: die buitenste ring doet aan amphenol denken. Maar de opstelling zie ik niet in hun datasheet staan. Het zijn zowizo prijzige connectors dus als ik jou was zou ik het chassisdeel vervangen voor een ander model dat op dezelfde gaten past en daar een passende steker bij nemen. Waarschijnlijk kan je ook wel af met hard plastic en dan kom je weer in een voordeligere rubriek.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Jochem. als je twwe draadeinden middels schoefdraad aan elkaar wilt bevestigen, moet je dier busjes voor elke draad een amdere kant op draaaien, behalve als je aan de ene kant een rechtse en aan de andere kant een linkse draad hebt, dan hoef je maar naar één kant te draaien en schroef je ze er allebei tegelijk op of af.

Denk maar aan draadspanners voor antennes en stagen (als je zeilt).

Heb je aan alle bei de kanten een rechtse ('normale') draad dan zal je de tweede draad in z'n geheel moeten ronddraaien en dat is erg onhandig.

@MAH:
Dt blauw wijst ook wel sterk in de richtting van Amphenol....
Ik dacht dat Cannon meestal grijs of lichtbruin gebruikte voor de isolatie.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

@D-Force
Wat is het merk van de mixer?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Shiptronic

Overleden

Op 8 december 2011 13:00:31 schreef Girrekes:
Heeft iemand een idee waar ik schroefdraadbusjes krijg om twee datakabels aan elkaar te schroeven?

Het gaat zich dus om dezelfde schroefdraad die overal aan de schroeven van bijvoorbeeld monitorkabels zitten wat normaal achter in de PC wordt gedraaid.

Ik moet een kabel verlengen en er zitten alleen maar schroeven aan de stekkers. Daarom zoek ik een koppelmoertje zodat ik ze vast aan elkaar kan schroeven.

Standaars schroefjes weggooien en passende M(x) boutje + moertje pakken en de boel vast schroeven, zo moelijk is dat toch niet ? Bij elke Formido,Gamma, Brioco ed. te krijgen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb ondertussen ook gekeken op de websites van Cannon en Amphenol, maar ik kan ze er ook niet vinden. Het lijkt er allemaal wel op, maar het is net alsof de penbezetting van een d-sub connector is en het omhulsel van Cannon...

@MAH: Nja, misschien zet ik er zelfs wel een andere connector in als hem niet kan vinden, straks is het een hele dure oplossing en is het de investering niet waard ;)

@pa3gws: Het is een Samick System 164, zelfs op de website van het merk is niet veel te vinden, of eigenlijk helemaal niets meer .. Had ook al verschillende 2ehands-sites afgestruind om te kijken of er niet toevallig een voeding voor te koop is.

Schijnt nogal bijzonder te zijn ..

Shiptronic

Overleden

Je hebt hem aan de praat met een alternative voeding, hoeveel polen ?

Oude connector eruit halen , en naar eigen smaak nieuwe erin schroeven ?

evt xlr, powercon pakken ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Is het niet aantrekkelijk de vreemde connector te vervangen door een standaard vijfpolige XLR ? Als het compleet was geweest was ik er afgebleven, maar in een geval als dit ..

Op 8 december 2011 19:43:24 schreef Tidak Ada:
Jochem. als je twwe draadeinden middels schoefdraad aan elkaar wilt bevestigen, moet je dier busjes voor elke draad een amdere kant op draaaien, behalve als je aan de ene kant een rechtse en aan de andere kant een linkse draad hebt, dan hoef je maar naar één kant te draaien en schroef je ze er allebei tegelijk op of af.

Denk maar aan draadspanners voor antennes en stagen (als je zeilt).

Heb je aan alle bei de kanten een rechtse ('normale') draad dan zal je de tweede draad in z'n geheel moeten ronddraaien en dat is erg onhandig.

Ja ho wacht, maar bij antennes en stagen wil je nu juist aan dat 'koppelbusje' draaien om op te spannen. Dat is een hele andere situatie. De vraagsteller heeft namelijk 2 (duim-)schroeven die hij vanaf beide kanten gewoon het busje in kan draaien. Dan heb je geen busje met tegengestelde draad nodig.

If you want to succeed, double your failure rate.

Weet iemand waar ik deze connector krijg, het lijkt op een normale 3.5mm AV kabel maar is net iets langer:
http://i40.tinypic.com/e0sunp.jpg

Had nog een beetje de hoop dat de connector "makkelijk" te vinden was. en niet al te duur. Ik denk dat de beste oplossing inderdaad een andere connector erop die makkelijker te verkrijgen is.

Heb 5 polen nodig voor +15V, -15V, gnd en +48V en gnd
eigenlijk maar 4 als ik het goed bekijk.

Vertel welk probleem je wilt oplossen, niet met welke oplossing je een probleem hebt.

Dit topic is gesloten