Dag chuck, vanzelfsprekend is dit gewoon volgens de standaard zoals hier vermeld. Zou een beetje vervelend zijn als we ons niet aan standaarden gaan houden. Het printje geeft misschien anders te denken, maar dat heeft met overige functies te maken. Als je ervoor zorgt dat je op je targetbord de aansluitingen van bovenstaand plaatje respecteert, zoals ik ook op het ZIF bordje heb gedaan, dan gaat alles goed.
Wat betreft de jumper settings, het herinnert mij eraan dit nog explicieter in de handmelding te vermelden. Een aantal posts eerder was hier ook een vraag over.
Eigenlijk is alleen de provide ISP supply (bij het rode ledje) noodzakelijk. Deze zorgt ervoor dat er ook +5V op de connector komt te staan (pin 2).
De keus voor de 10pins variant kabel is ook eerder naar voren gekomen. De 6 pins kabel is minder courant (i.e. duurder). Natuurlijk is het zelf fabrieken van een verloopje geen probleem met de pinout.
Ik wil deze IA afsluiten en evt een nieuwe AC binnenkort starten.
De interesse in HVSP hoe ligt die? Zijn er nog geintresseerde voor een tweede ronde?
@mods: tweede ronde nieuw draadje of hier doorgaan?
[Bericht gewijzigd door significant op (11%)]
Sjoerd Kreyns
Golden Member
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Ik wel. Altijd natuurlijk!
Op 10 september 2011 23:24:49 schreef significant:
Het wachten was voor mij even op het nieuwe draadje of niet.
Je bedoelt voor de HVSP programmer, neem ik aan?
[Bericht gewijzigd door Sjoerd Kreyns op (62%)]
Ik krijg de programmer niet aan de gang onder avrstudio 4
ik heb geen enkele jumper geplaatst. windows 7 (64bit) herkent de programmer hij wil nieuwe hardware installeren.
Hier heb ik de 64b driver van vista geinstalleerd. vervolgens begint windows te klagen over dat de driver niet ondertekend is. (misschien is dit het probleem)
na installeren heb ik een virtuele com poort op com2, van uitgever www.recursion.jp
voor het installeren van de driver stond er iets over dopper
Wat kan er aan de hand zijn, of wat doe ik verkeerd ?
Op 10 september 2011 23:24:49 schreef significant:
Ik wil deze IA afsluiten en evt een nieuwe AC binnenkort starten.
De interesse in HVSP hoe ligt die? Zijn er nog geintresseerde voor een tweede ronde?
Het is verstandig een nieuw topic te open met een annimo check (met [AC] in de titel), met daarin een uitleg/overzicht en een verwijzing naar dit topic. Houden we het lopende topic voor support.
Ik heb je pakketje in goede staat ontvangen, bedankt.
Het probleem wat ik had is opgelost, in een van de readme files geleverd met de vista 64b driver stond hoe je de driver aan de gang krijgt
To install the driver:
1. Download the "Driver Signature Enforcement Overrider".
http://www.ngohq.com/home.php?page=dseo
2. Start the DSEO (no installation is needed).
3. Choose "Sign a System File", click the "next" button and sign
lowcdc.inf.
4. Choose "Sign a System File" again, click the "next" button and sign
lowcdc.sys.
5. Choose "Enable Testmode" and click the "next" button.
6. Restart your computer.
Op 14 september 2011 20:49:46 schreef Henry S.:
[...]
Het is verstandig een nieuw topic te open met een animo check (met [AC] in de titel), met daarin een uitleg/overzicht en een verwijzing naar dit topic. Houden we het lopende topic voor support.
Mooi, gaan we doen
Ik heb je pakketje in goede staat ontvangen, bedankt.
Prima, werkt het ook?
Op 14 september 2011 21:12:17 schreef arnold geurtse:
Het probleem wat ik had is opgelost, in een van de readme files geleverd met de vista 64b driver stond hoe je de driver aan de gang krijgt
...
Bedankt voor de uitleg, werkte het niet zoals beschreven in de handleiding? Daar staat nl ook iets over win7 in wat voor de andere had gewerkt. Wat ging er bij je mis (m.a.w., waar is de handleiding niet volledig)?
Bij mij gaf windows aan dat de driver niet gesigneerd is.
Door de procedure te volgen die in de readme stond is het uiteindelijk toch gelukt.
Als de driver niet gesigneerd is werkt deze niet 
Misschien komt het doordat ik windows 7 64b heb, ik zou het niet weten, hiervoor moet je de driver van vista64 gebruiken.
Mocht je meer specifieke info willen dan hoor ik het wel, voor de rest heb ik je handleiding stap voor stap gebruikt.
[Bericht gewijzigd door arnold geurtse op (14%)]
Op 14 september 2011 23:20:54 schreef significant:
Prima, werkt het ook?
Ehhh... moet ik eerst een gaatje in m'n todo-list voor vinden. 
een beetje laat maar ik heb mijn avr programmer in elkaar zitten alleen krijg ik hem niet werkend.
Ik heb de handleiding gevolgd en er staat STK500 bij Platform in AVR studio maar hij zegt steeds connect failed.
ik heb AVR studio 4
Windows 7 64bit
Tjans:
windows 7x64 is uitgebreid besproken. Heb je de extra drivers die hiervoor nodig zijn gevolgd?
Ook de handleiding is voor deze versie aangepast? Heb je deze ook gevolgd?
Op welke stap gaat het mis? Waar zegt hij connect failed? Heb je een correcte COM poort voor je AVR programmer ingesteld (AVR programmer scant niet alle COM poorten, dus zorg ervoor dat je programmer liefst op COM1 is geconfigureerd).
Als je dat laatste wilt controleren druk je op start, je kunt dan iets typen (grijze tekst: search for prgrams and files). Vul hier in:
devmgmt.msc
en druk op enter. Zoek naar de AVR-doper in de lijst, rechtermuisknop properties en dan kun je ergens de com poort instellen.
Ben benieuwd!
ik heb deze handleiding gevolgd
http://avr.roeldenatris.nl/Installatie%20handleiding%20AVR%20programme…
en bij apparaatbeheer staat hij niet meer als avr-doper in.
eerst wel meer toen heb ik die driver geïnstalleerd. en nou als ik de programmer aansluit komt er COM3 bij. Als ik dit instel bij AVR studio dan dan krijg ik nog steeds connect failed.
Mij is nog niet geheel duidelijk wat er nu mis gaat. Als ik het goed begrijp gaat het tot stap 5 in de handleiding goed?
Als je AVR-doper eerst herkent werd kunnen we het volgende al uitsluiten:
- foutief gesoldeerd
- corrupte firmware
als ik de driver unistall dan komt er ook weer even avr-doper bij alleen word de driver weer automatisch geïnstalleerd en veranderd hij weer in COM3
welke poort instellingen moet ik instellen?
[Bericht gewijzigd door Tjans op (14%)]
Heeft er iemand nog de handleiding en het schema van de programmer? (Niet de ZIF, maar de gewone versie)
Ik heb de programmer hier enkele jaren geleden gekocht, maar ik kan de handleiding niet meer vinden.
Alvast bedankt!