Van 9 t/m 22 augustus zijn er bij de Praxis mooie ladenkasten te koop voor een leuke prijs. Zeer gemakkelijk om onderdelen zoals weerstanden, condensatoren, led's, enz in op te bergen.
De laadjes hebben (hoogst waarschijnlijk) geen ruimte voor een labeltje voorop, dus daar moet je een stickertje voor maken.

http://home.planet.nl/~steenb/ladenkast.jpg

Omdat ik deze kasten zelf ook zeer gemakkelijk vind wilde ik jullie even dit melden omdat ik iedereen zo'n fijne kast gun voor een leuke prijs :). Voor informatie over de vestigingen: http://www.praxis.nl/vestigingen/stores.do

Ter extra info:
Wie kasten van betere qualiteit prefereerd, en daar ook een hoger bedrag voor over heeft kan terecht bij raaco.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

leuk jammer dat ik er meer bezine op zou verrijden dan dat de kast kost :p

Op 8 augustus 2004 12:51:28 schreef Sp3ci3S:
leuk jammer dat ik er meer bezine op zou verrijden dan dat de kast kost :p

Das idd balen, misschien ff artikelen opsparen en dan alles in 1x halen. Je hebt t/m 22 augustus :P

Ik heb er momenteel 2 van 48laden aan mijn muur hangen. Alleen zijn ze nog leeg :(. Creditcard is onderweg, dan kan ik mooi een vooraadje aanleggen bij futurlec.

Die dingen zijn inderdaad erg handig en voordelig. Ik heb er al een tijdje 3 staan (1 grote, 2 kleine). Ze zijn goed van kwaliteit. Het kastje is van metaal, de bakjes zijn van taai onbreekbaar spul, tussenschotjes erbij, maar er zitten helaas geen labelhouders op.

Eén kastje is bij mij gereserveerd voor al die duizenden leds :9

die dingetjes gebruik ik al jaren, enkel de plastieken versie. En heb ik er altijd te kort...(maar ik heb nog ijsdozen genoeg:p)

Die heb ik ook. Alleen jammer dat er maar 10 tussenschotjes bijzitten. De lades zijn groot genoeg om in twee of (bij kleine componenten) in drie vakjes op te delen met die tussenschotjes. Het is echt veel werk zelf tussenschotjes te maken uit plastic zoals ik heb gedaan

Op 8 augustus 2004 18:13:45 schreef bleeh:
Het is echt veel werk zelf tussenschotjes te maken uit plastic zoals ik heb gedaan

Dan maak je ze van karton, of dik papier.

En anders gewoon meerdere kasten kopen. Ik heb zelf in sommige laadjes ook weinig zitten, en er past veel meer in, maar ik vind het handiger om gewoon een enkel laadje voor een enkel soort/type component te hebben.

amaai ;-)

Echt goedkoop vind ik ze nu ook weer niet.
Hier in België heeft Aldi regelmatig dergelijke aanbiedingen, (wel in plastic), en die kosten maar een goeie 3 euro per stuk, en de kwaliteit valt reuze mee.
Heb ooit eens voor 50 euro van die kastjes gekocht,
en die zitten verdorie al allemaal vol ...
(weerstanden netjes op waarde gesorteerd, leds per kleur, IC's per soort, enz ...)

groeten,
Kris

@ActiveHouse, dat zijn zeker die blauwe dingen. Persoonlijk vind ik dat blauw niet mooi, en een metalen kast heeft net ff wat meer uitstraling dan zo'n plastic ding.
En die jij bedoelt heeft waarschijnlijk bakjes van heel stug of hard plastic.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

Persoonlijk vind ik dat blauw niet mooi, en een metalen kast heeft net ff wat meer uitstraling dan zo'n plastic ding.

En wat nou als je een blaauwe metalen kast hebt?
Conrad heeft ze ook maar zijn ietsje duurder.

Die value packs van futurlec ga ik ook maar eens bestellen.

Hoeveel van die kasten zou ik nodig hebben om ±4.000 transistoren op te bergen in ±230 verschillende types?
TO92 tot TO3 behuizingen.

Heb ze nu bijna allemaal in plasticzakjes zitten en raak het overzicht een beetje kwijt.

Op 8 augustus 2004 23:40:52 schreef Hugo Welther:
Hoeveel van die kasten zou ik nodig hebben om ±4.000 transistoren op te bergen in ±230 verschillende types?
TO92 tot TO3 behuizingen.
Heb ze nu bijna allemaal in plasticzakjes zitten en raak het overzicht een beetje kwijt.

:p
ofwel koop je er 7 van 38 laden
ofwel koop je er 6 van 48 laden (5 eigenlijk genoeg maar dan heb je bijna geen plaats meer over :))

gemiddeld ongeveer 18 per bakje moet kunnen dacht ik (toch de kleine)

ik zou opteren voor de tweede keuze ofwel een winkel beginnen :)

Het zal wel een wandje van die dingen gaan worden.
Moet ook nog ±1.200 IC's kwijt en een 10.000 weerstanden en condensatoren.

Heb een magazijn voorraadje opgekocht voor hééééél weinig. :9
Moest het wel ff zelf uitzoeken. Alles zat in 2 vuiliniszakken en een verhuisdoos. |:(

Misschien kun je uitrekenen hoeveel komponenten je gemiddeld per dag kan weg solderen. Misschien kun je de helft wel weggooien. :P

Op 9 augustus 2004 00:03:15 schreef fry:
Misschien kun je uitrekenen hoeveel komponenten je gemiddeld per dag kan weg solderen. Misschien kun je de helft wel weggooien. :P

Dat is zonde, toch.

een beter alternatief is doneren aan geinteresseerde mensen ***hint** tip de belgen ook eens bij zon actie in eigen land

Op 8 augustus 2004 18:13:45 schreef bleeh:
Die heb ik ook. Alleen jammer dat er maar 10 tussenschotjes bijzitten. De lades zijn groot genoeg om in twee of (bij kleine componenten) in drie vakjes op te delen met die tussenschotjes. Het is echt veel werk zelf tussenschotjes te maken uit plastic zoals ik heb gedaan

Je kunt die tussenschotjes er ook los erbij kopen. Heb ik ook gedaan.

Ik ga em vanmiddag halen :)

dankjewel Bastiaan

PaWoN

Wat ook wel handig is (heb ik thuis), is van die dozen met zo'n vakken indeling, als je die stapelbaar maakt, of je stop die in een mooi kastje, heb je ook laatjes maar kun je er veel meer in kwijt,. Zo heb ik het gebouwd :)

Zo, 2 van die kastjes gehaald .... en nou nog een paar weken de tijd om die duizenden weerstanden en condensatoren te sorteren en in de bakjes te doen.... ;-)

Ehmm, en als dan iemand weer niet genoeg materiaal omhanden heeft om de extra laadtjes te vullen; ik heb nog zo'n 6000 TL starterhuisjes overgebleven van een eerder project(:))

Op 9 augustus 2004 21:59:08 schreef Atlantis:
Ehmm, en als dan iemand weer niet genoeg materiaal omhanden heeft om de extra laadtjes te vullen; ik heb nog zo'n 6000 TL starterhuisjes overgebleven van een eerder project(:))

OMG! Wat voor project was dat dan wel? Wie ken de meeste starters opstapelen?

wat zijn jullie hollanders toch gelukkig dat je zulke dingen gemakkelijk kan kopen ;(