Persoonlijk vind ik dat blauw niet mooi, en een metalen kast heeft net ff wat meer uitstraling dan zo'n plastic ding.

En wat nou als je een blaauwe metalen kast hebt?
Conrad heeft ze ook maar zijn ietsje duurder.

Die value packs van futurlec ga ik ook maar eens bestellen.

Hoeveel van die kasten zou ik nodig hebben om ±4.000 transistoren op te bergen in ±230 verschillende types?
TO92 tot TO3 behuizingen.

Heb ze nu bijna allemaal in plasticzakjes zitten en raak het overzicht een beetje kwijt.

Op 8 augustus 2004 23:40:52 schreef Hugo Welther:
Hoeveel van die kasten zou ik nodig hebben om ±4.000 transistoren op te bergen in ±230 verschillende types?
TO92 tot TO3 behuizingen.
Heb ze nu bijna allemaal in plasticzakjes zitten en raak het overzicht een beetje kwijt.

:p
ofwel koop je er 7 van 38 laden
ofwel koop je er 6 van 48 laden (5 eigenlijk genoeg maar dan heb je bijna geen plaats meer over :))

gemiddeld ongeveer 18 per bakje moet kunnen dacht ik (toch de kleine)

ik zou opteren voor de tweede keuze ofwel een winkel beginnen :)

Het zal wel een wandje van die dingen gaan worden.
Moet ook nog ±1.200 IC's kwijt en een 10.000 weerstanden en condensatoren.

Heb een magazijn voorraadje opgekocht voor hééééél weinig. :9
Moest het wel ff zelf uitzoeken. Alles zat in 2 vuiliniszakken en een verhuisdoos. |:(

Misschien kun je uitrekenen hoeveel komponenten je gemiddeld per dag kan weg solderen. Misschien kun je de helft wel weggooien. :P

Op 9 augustus 2004 00:03:15 schreef fry:
Misschien kun je uitrekenen hoeveel komponenten je gemiddeld per dag kan weg solderen. Misschien kun je de helft wel weggooien. :P

Dat is zonde, toch.

een beter alternatief is doneren aan geinteresseerde mensen ***hint** tip de belgen ook eens bij zon actie in eigen land

Op 8 augustus 2004 18:13:45 schreef bleeh:
Die heb ik ook. Alleen jammer dat er maar 10 tussenschotjes bijzitten. De lades zijn groot genoeg om in twee of (bij kleine componenten) in drie vakjes op te delen met die tussenschotjes. Het is echt veel werk zelf tussenschotjes te maken uit plastic zoals ik heb gedaan

Je kunt die tussenschotjes er ook los erbij kopen. Heb ik ook gedaan.

Ik ga em vanmiddag halen :)

dankjewel Bastiaan

PaWoN

Wat ook wel handig is (heb ik thuis), is van die dozen met zo'n vakken indeling, als je die stapelbaar maakt, of je stop die in een mooi kastje, heb je ook laatjes maar kun je er veel meer in kwijt,. Zo heb ik het gebouwd :)

Zo, 2 van die kastjes gehaald .... en nou nog een paar weken de tijd om die duizenden weerstanden en condensatoren te sorteren en in de bakjes te doen.... ;-)

Ehmm, en als dan iemand weer niet genoeg materiaal omhanden heeft om de extra laadtjes te vullen; ik heb nog zo'n 6000 TL starterhuisjes overgebleven van een eerder project(:))

Op 9 augustus 2004 21:59:08 schreef Atlantis:
Ehmm, en als dan iemand weer niet genoeg materiaal omhanden heeft om de extra laadtjes te vullen; ik heb nog zo'n 6000 TL starterhuisjes overgebleven van een eerder project(:))

OMG! Wat voor project was dat dan wel? Wie ken de meeste starters opstapelen?

wat zijn jullie hollanders toch gelukkig dat je zulke dingen gemakkelijk kan kopen ;(

In Antwerpen kan dat ook, maar in een boerendorp ergens in het wilde West-Vlaanderen niet nee

* PaWoN PaWoN heeft er ook net 2 gehaald :)

Ben maar meteen op pad gegaan.
btw, bij de Hornbach hadden ze die ook alleen dan in het geel en blauw...

Ik weet nog dat ik er ooit 80 gulden voor heb betaald http://files.professor-botje.nl/smilies/fiets.gif

[Bericht gewijzigd door Professor-Botje op ]

Morgen ff al m'n futurlec value-pacs erin stouwen.. :)
(tijdje trug allemaal gekocht :P) en volgende week m'n onderdelen-dozen sorteren :) (straks kan ik gewoon m'n onderdelen meteen vinden hehe ;))

PaWoN

Iemand ervaring met die kasten van Raaco? Ik wil goeie kasten, mag wel iets kosten, en het moet uitbreidbaar blijven. Nog meer "goede" fabrikanten?

Raaco is zeer goed! heb ik ook ! (de koffers)

Ben ook 200% tevreden over Raaco. Kost wat, maar je kunt er met een auto overheen rijden, en dan nog lopen de scharnieren soepel. Superspul. Ik heb 3 van die platte sorteerdozen, voor kleine lopende projektjes. Doos pakken, verder met projekt. Klaar met knutselen? Doos wegzetten, klaar.

Die grote gereedschapkoffers van Raaco zijn duidelijk minder. Die draagbeugels zijn kl**e.

Ik bij de Hornbach geweest, zelfs zonder aanbieding zijn ze er nog 2 euro goedkoper per stuk :)

Probleem met die tussenschotjes bij dit type kastjes is wel dat de componenten er altijd onder kruipen... vooral weerstandjes dan.

Ik heb mij dan maar eens een avondje beziggehouden met het lijmpistool, en alle tussenschotjes vastgeplakt... werkt prima :)

Voor de Belgen onder ons... die kastjes zijn hier te koop bij Brico, model met 38 laden van Raaco, voor 26 EUR ofzo :| (Brico is dan ook afripwinkel... andere dhz-zaken zijn vast goedkoper)

Op 30 augustus 2004 01:50:02 schreef Professor-Botje:
Ik bij de Hornbach geweest, zelfs zonder aanbieding zijn ze er nog 2 euro goedkoper per stuk :)

Zijn dat de zelfde dan? Lijkt me een beetje raar.