falaigai
Leren kan je alleen maar door te Doen
Een vraagje , Waarom maak je eigenlijk de stroomversterker ?
Ik heb net dezelfde freq generator gekocht ( ik heb er nog niet mee mogen spelen want ik heb examens )
Ik wil de mijne gebruiken voor de proefjes van het school te herhalen .
(schakelingetjes met OPAMP's ) is het dan het beste dat ik deze schakeling ook maak ?
Groet
Ps. ik had je al eens gemaild over deze generator ;p
Gelezen !
Staat nog wel een fout op pagina 6:
"Blok bij 100MHZ, Ziet er een stuk beter uit. Kan nog beter maar t is goed zo." en "Driehoek bij 100MHz Ziet er ook weer goed uit."
Ik neem aan dat je 100KHz bedoeld? 100MHz is wel heel hoog !!
Trouwens de blokgolf wordt ook beter als een een afgescherme kabel tussen je FG en de IAMP gebruikt. Nu zie ik nog een kroko snoertje.
[Bericht gewijzigd door flash2b op (21%)]
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Oeps. dat klopt idd niet. Aangepast. 
En ga ik doen! Morgen ook even kijken of ik het allemaal in het kastje kan steken.
Tinus016
Vandaag een pakketje amplimo binnen gekregen met trafo's. Toen ik aan het passen en meten was bleek het allemaal toch niet in een kastje te passen. Dus heb ik er voor gekozen om ze beide in een apart kastje te steken.
Is voor later misschien handiger als ik een andere funktiegenerator koop.
Hier al vast was foto's van de versterker.
Morgen zal ik de foto's op mijn site zetten, dan post ik ook meteen even een paar foto's van de binnenkant.
Mooi geworden zeg !
Misschien nu de topic titel laten aanpassen. Iets van "Stroomversterker tot 4Mhz vragen en opbouw". Op CO komt het wel vaker voor dat de titel de lading niet dekt.
[Bericht gewijzigd door flash2b op (81%)]
Tinus016
Bedankt!
Hier nog een foto van de binnen kant.
Meer foto's vind je hier (Op pagina 7 vind je meer foto's van de binnen kant.)
Mocht een Mod dit ook lezen zou u dan de topic titel willen wijzigen in wat Flach2b gepost heeft. Hij lijkt mij idd een betere titel
Al vast bedankt.
Hoe heb je de zwevende ringkern gemonteerd? Op de bovenkant van de behuizing zie ik geen grote bout.
Wat wordt je volgende project ?
rbeckers
Overleden
@Tinus06
Netjes!
Misschien een paar zaken die me opvallen.
Witte coax aan BNC. Is dat 75 Ω coax voor TV? Beter is 50 Ω coax.
Enkelpolige 230V ? schakelaar.
Krimpkous gebruikt, prima.
Geen kabelbinders.
Probeer koelichaam buiten de kast te krijgen.
Waarde van zekering op achterkant, prima.
Tinus016
@Flash2b, De behuizing was dik genoeg om er draad in te tappen dus heb ik de trafo met de bout aan de bovenkant bevestigd, op zoon manier dat hij er net niet uit steekt maar wel vast zit.
@RBeckers,
Bedankt!
1. Coax in 50Ohms coax maar dan wit en dun. Lijkt me ok 
2. Idd enkel moet dit dubbel zijn dan? Doe eigenlijk altijd enkel.
3. Mooi 
4. Nee had wel gekund als hij weer eens open moet zat ik het als nog doen. bedankt voor de tip!
5. Koel profielen worden maar hand warm dus lijkt me niet nodig. Als hij toch te heet wordt maak ik er wel een fan in.
6. Dit is zoon zekering die Amplimo adviseert voor hun ringkern trafo's