Die sieraden zo maken deed ik toen ik een jaar of 19 was. Mijn vriendin vond die weerstandjes enzo wel grappig en aangezien dat de madonna periode was met getoupeerde haartooien en grote oorbellen, veel kettinkjes ect, heb ik toen wat oorbellen en hangertjes met weerstandjes enzo gemaakt. Dat sloeg aan en ik heb er toen tientallen gemaakt voor haar en haar vriendinnen. ( maar ook hangertjes van plectrums)

Hehe dat is goekope sieraden :D

Ha dat is wel een erg leuk geschenk voor je vriendin :)
Voor jezelf is het zonder meer een goede training voor het maken van mooie ronde oogjes aan de uiteinden!

Ik mis alleen de grove componenten als TO-3 en natuurlijk het glaswerk!
Tip voor de 14 februarigangers hier ;)?

Op 31 januari 2012 16:20:55 schreef Verbatim:
Zie hier, HET bewijs dat electronica ECHT op rook werkt!

Zie onderschrift \/

Gevuld dan wel met een 'd'.... ;(

Moest bij het zien van een reclame toch wel hard lachen.
Hierbij een filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=aN_fOIHbJd8

Hopelijk is die Mighty Jump dan opgeladen wat dus 80% van de tijd dus niet is.

Je zou voor de grap zoiets moeten kopen en eens deftig testen. jawadde

Shipping time: 2 - 4 weeks within the Continental 48 States.

[Bericht gewijzigd door Damic op (23%)]

Wat een onzin, dat daar nog mensen in trappen. :)

tja het principe is heel simpel, die dingen doen hetzelfde als die jumpstarters met een SLA accu erin, maar ik vraag me af hoeveel power er nou in dat ding zit...

Hij zal door het eeuwige liggen in het handschoenenkastje inderdaad wel leeg zijn op het moment supreme.

trouwens, kijk eens op 0.50. Lekker stevig interieur...

Op 16 februari 2012 15:56:59 schreef timberleek:
tja het principe is heel simpel, die dingen doen hetzelfde als die jumpstarters.....

Ja maar op een goede jumpstarter zitten tenminste nog kabels van 35 kwadraad of meer, heb je dit snoertje gezien. Pure onzin dus.

Ooit zo'n Jumpstarter gehad, waarvan het accu'tje kompleet ontplofte.
Die dingen zijn leuk om je auto-accu op te laden, en als banden-oppomper te gebruiken en noodlamp.
Verder niet als starthulp te gebruiken.
Vraag liever een andere automobilist om met echte dikke kabels je accu's te verbinden met elkaar.
En toch maar verkopen die ondingen, want een losse acculader en luchtpomp is samen goedkoper.
MVG Gerard.;)

Juist ja. Om te beginnen zit er in een accu waarmee de auto niet meer wil starten waarschijnlijk nog veel meer energie dan in dat kleine ding, zelfs als het een top-of-the-range Lithium accu of zo is.

Ze meten de spanning die het ding afgeeft: ruim 30V! WTF?!?

En je zou enkele minuten na het aansluiten kunnen starten... Met zo'n dun kabeltje, en door een 10A zekering van de accessoire aansluiting binnen een paar minuten een lege accu bijladen?

Als het echt werkt, is $29,99 geen geld voor iets schijnbaar een paar natuurwetten kan overtreden!

@GerardMonique: ik had ook ooit zo'n ding (gekregen, toen al in slechte staat), die me toch een paar keer geholpen heeft. Je moet niet direct na het aansluiten willen starten, maar de hoofdaccu even de tijd geven een beetje op te laden, zodat die ook nog wat stroom kan leveren.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op (20%)]

Bij meer dan 5 tot 10A moet zo'n sigarettenplug toch best degelijk zijn uitgevoerd. Als een lege accu heb en start kabels gebruik ( echte niet van die kruideniers zooi) dan worden die toch al aardig warm bij een V8.
Je zou eens kunnen proberen dan de starthulp parallel te zetten, maar nu met zo'n dun snoertje, ook een paar minuten te wachten en dan afkoppelen en kijken of hij dan wel start. Je zou het ook via de sigarette aansteker kunnen proberen. ( niet bij mij klagen als het affikt ;-) )

Hoeveel capaciteit heb je nodig om te starten ? Dat trekt al snel 40-80A. Dus voor 10 seconde starten heb je al behoorlijk wat energie nodig. Als je twee minuten moet wachten voor dat ding werkt, en gezien de componenten kan er niet veel meer dan 5 A lopen. Hoeveel Ah moet dat ding dan zijn om voldoende lading over te sturen in hoeveel tijd ?
Het geeft ongeveer 30V weet niet of je andere electronica dat leuk vindt maar waarschijnlijk is dat onbelast.

Op 16 februari 2012 16:21:17 schreef fred101:
Hoeveel capaciteit heb je nodig om te starten ? Dat trekt al snel 40-80A. Dus voor 10 seconde starten heb je al behoorlijk wat energie nodig...........

Dat ligt wel een beetje aan het type auto, maar meestal zit je snel aan de 150A of meer. Bij een vier cilinder diesel heb ik wel stromen tot 200A gemeten, het duurt maar een paar seconden natuurlijk.

Ik woon hier nogal vochtig (groot water op 3 km aan weerszijden). Daardoor had ik in mijn 'eendentijd' altijd laast met starten, vooral bij kou en mist.
Wat dan wèl werkt met kleine accutjes is een boost van je bobiene.
Ik had het uit Radio Elektronica, geloof ik. Tijdens het starten worden er dan 2 Nicad's van 4000mAh fussen accu en bobine geschakeld, waardoor en een wat grotere vonk ontstaat. De accu moet dan wel zo vol zijn, dat de startermotor nog voldoende kracht heft om het vliegwiel rond te draaien. Het werkt echt perfect, maar niet tegen een lege startaccu !
Tijdens het rijden worden de NiCads via een weerstand weer opgeladen.
Werkt natuurlijk nieet bij een diesel ...

@Tidak Ada: dat heb ik ook wel eens gezien, en ik heb me altijd afgevraagd waarom die CDIs zo kritisch worden gemaakt. Toen ik een brakke accu in een van de motoren had, had ik ook een trucje om te starten; eerst de krukas een paar keer rond laten gaan, en dan op het juiste moment de startknop loslaten. Op dat moment stopt de startmotor met stroom trekken, en schiet de spanning weer ver genoeg omhoog om een vonk te krijgen. Als je het goed doet, start het blok op het moment dat je de knop loslaat.

Stel dat je, om een redelijk motorblok te starten, 200A nodig hebt voor 3 seconden. Dat is maar 7.2kJ, oftewel 2Wh. Als je dat in 5 minuten de accu in wil drukken, heb je maar 5A nodig, dus misschien zou het zelfs nog wel kunnen. Het probleem daarbij is natuurlijk niet dat dat kleine beetje energie niet meer in de accu zit als je wilt starten, maar dat de accuspanning zover inzakt dat de startmotor niet meer rond wil en/of je geen ontsteking meer hebt. Je zult de accu dus veel verder moeten opladen dan het kleine beetje energie dat je echt nodig hebt om te starten, en dat zie ik niet gebeuren met dat schattige dingetje.

Als je accu echt leeg is, moet je toch al snel een kwartier laden met 20A of zo, voordat je weer kunt starten, is mijn ervaring.

nou zon echte jumpstarter die hier staat vond het laatst al niet leuk meer om het ouwe 205je te starten na een paar keer proberen. hij/zij wilde niet starten, vanalles geprobeerd, gewone accu erop, accu leeg door vaak proberen te starten, jumpstarter erop, die natuurlijk ook leeg na een flink aantal keer starten (nou starten...) bleek naderhand dat het injectie blok of hoe dat nou ook heet kapot te zijn, ook een verhaal appart om daar aan te komen.

ach, de pap heeft zn vingers ondertussen alweer weten te ontdooien en in de garage ligt alweer een injectieblok te wachten.

Ook dichterbij verkrijgbaar. http://www.youtube.com/watch?v=M8ecqHILlt8&feature=related
Wordt de onzin overgens niet anders van..

Hoewel het concept nog wel eens zou kunnen werken als je in het bezit bent van zo'n mini-stadsautotje wat nog dwars op een parkeerplaats past.

@gideon: ik hoop toch dat je in het begin wel kon horen of de accu leeg was of niet? daarbij is de kans nu dat de accu te diep ontladen is en je daar ook nog een nieuwe voor kan halen.

[Bericht gewijzigd door MAH op (25%)]

Dat is idd. de reclame waar ik het over heb.
Kon hem zo snel niet vinden.
Thanks

dit dit is een reclame voor een alarmsysteem zo geavanceerd dat zelfs de beste electronica gurus het hier niet kunnen maken ;-)

Op 16 februari 2012 19:36:44 schreef fred101:
dit dit is een reclame voor een alarmsysteem zo geavanceerd dat zelfs de beste electronica gurus het hier kunnen maken ;-)

Geniaal

haha ik vind ze beide geweldig!
Zeker die schakelaar verdient echt de hoofdprijs!
Fijn met kleine kinderen, zzzt, knetter, boem!