Hallo,tv geeft powerled oranje voor de rest start die niet op,heb al met haardroger en freeze geprobeerd maar krijg hem niet in gang.
ik zie geen bolle elcos,ik zie wel veel teer aanslag in de tv van het roken er is 1 elco helemaal verkleurd.Maar mischien is er een gekende fout bij deze tv.Volgens klant zou hij soms opstarten maar bij mij start die gewoon niet.Iemand tips.
Veel gele nicotine aanslag? mogelijk geleid dat goedje en tast het tin aan. kijk eens of alle tin bolletjes goed contact maken. duw op de componenten zodat je kunt zien of het tin niet los komt van de plaat. (Als een elco stuk is is dit niet altijd zichtbaar).
meet even of de nicotine geleid met een voltmeter op Ohmse weerstand.
Dan weet je wat het probleem is.
Ik heb 11jaar ervaring met het reinigen van electronishe apparatuur van 5euro waterkoker tot 2-5milj systemen. dus als het moet 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Teer (een koolstofproduct) is inderdaad geleidend hoewel het niet direct metalen zal aantasten, maar lekstroom zou dus kunnen als de laag dik genoeg is al heb ik het zelf nog niet meegemaakt.
Jim, heb je gemeten wat er aan spanningen uit de voeding komt? Als hij standby staat meestal alleen een 5V of een 3,3V. Komen er meer spanningen op (minstens een extra stuurspanning) als je hem aanzet of gebeurt er gewoon echt helemaal niks?
Als je langs wild komen en Nijmegen niet te ver is,heb ik een kompleet chassis liggen,de rest is weg ivm een lek in het LCD panneel.
Wat ook vaak stuk gaat is de Eprom,dan zijn alle instellingen weg.
[Bericht gewijzigd door columbo op (20%)]
Ik ga direct eens wat metingen doen,sorry voor late reactie had geen internet.
Ik meet 24v en 5v dat is alles.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (18%)]
de Eprom pos. U33= 24c32wp smd ic zit op de print waar de DVI 7 VGA aansl.op zitten,als je niet over de de juiste soldeer app.beschikt stuur hem evt.op dan zet ik er een nieuwe Eprom op,die dingen kosten ca €5-,echter als je de print beschadigt kun je hem weg gooien,daar het een multi layerprint print is.
Bij het vevangen van de Eprom moeten ook de basis inst.opnieuw ingesteld worden via het service menu.vol.- & ch+ indrukken = service menu.
[Bericht gewijzigd door columbo op (19%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
24V betekent dat de voeding opzich wel opkomt. Geen idee of er ook nog 12V of een andere spanning uit hoort te komen, maar hij doet in elk geval wat.
Ik heb nog even gezocht, en naar het schijnt zijn andere bekende problemen die met deze klacht overeenkomen C348 en C380 100u onder een koelplaat op het mainboard.
Technokiddy
Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!
hey, die TV heb ik ook. Heb hem anderhalf jaar geleden gekregen met hetzelfde defect. Orange lampje verder geen reactie. Probleem ligt in enkele kleine elco's die het bedieningspaneel ondersteunen. tv herkend daardoor de knopsignalen van zowel de fysieke knoppen als die van de A/B niet meer. Volgens mij heb ik hier op t forum nog ergens staan welke elco's ik had vervangen. Anders kan ik van de week wel even mijn TV opendraaien en voor je controlen welke het zijn!
Probleem is in ieder geval makkelijk te verhelpen. Geen zorgen over de eeprom. Probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de rotte elco's. Zijn niet op het oog defect. En als je heel vaak op de powerknop drukt wil de TV nog wel eens aan schieten.
*maakt even notitie van dit topic*.
KICK!: heb mijn oude topic teruggevonden:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/78732/1/acer
Op 25 november 2009 10:16:14 schreef Technokiddy:
Even een subtiele kick,Ik heb de tv inmiddels weer 100% werkend, voor de mensen die ook ooit dit probleem kunnen krijgen, de volgende oplossingen hebben mij geholpen:
Op de printplaat waar de audio chips aanwezig zijn, alle C's van 1000uf 16v vervangen, dit zijn de grootste C's op de print en zorgen ervoor dat de audio niet de ene keer wegvalt en de ander keer weer werkt.(print waar de speakerkabels op vastgaan.)
Voor het defecte toetsenpaneel aan de voorkant van de tv, Vervang op de hoofdprint(onder de aluminium plaat) de 2 100uf 16v C's op locatie C380, Hierna zal de aansturing weer correct zijn (ze zitten naast de spanningsregulatoren).
laatste post is je oplossing!
Graag laten weten of dit het probleem voor je verhelpt, dan hebben we weer referentie voor de toekomst 
[Bericht gewijzigd door Technokiddy op (40%)]
Ik ga dit morgen proberen in ieder geval bedankt voor de tips iedereen.
Hallo,ik heb de elcos vervangen tv start op dus dat is al goed maar
hij geeft geluid maar geen beeld nu zie ik wel beeld,heb er met een zaklamp op geschenen ik heb dit nog al de hand gehad was dit niet op de invertor een zekering.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (62%)]
Technokiddy
Als de polyfuse defect is, even verder kijken dan alleen de fuse. Dat ding gaat met een reden kapot. waarschijnlijk zijn er een of meerdere torren gaar bij de inverter.
Technokiddy
Mits mogelijk maak even een foto van het inverterbord. Ook vraag ik me af welk type torren erop zitten. btw. Als je enige voltagereferenties nodig hebt, laat het even weten. Dan kan ik altijd morgen/overmorgen even mijn tv openschroeven en je referentiewaardes geven om het foutzoeken te vermakkelijken.
[edit]
De torren zijn een aannemelijke boosdoener van het probleem. Als er 1 defect is en in sluiting is getreden zal de TV in protect schieten en start de backlight niet op. De polyfuse die er zit is een auto reset fuse. Dus deze hoeft niet defect te zijn, maar kan er wel uitknallen als bescherming vanwege de defecte tor(ren). Soms is er een tor niet meer binnen de specificaties. Mijn ervaring met deze driverboards is dat als de toleranties teveel afwijken het bord automatisch in protect blijft en pas weer opstart als je een set goede torren hebt. belangrijk is dat de specificaties identiek zijn aan die van de fabrieksopgave (versterkingsfactor etc).
[Bericht gewijzigd door Technokiddy op (52%)]
ja zal direct een foto plaatsen maar wat kan het nog zijn buiten de zekering en de transfotjes ik mocht niet teveel kosten doen aan de tv.was al 7 jaar oud zei die.Die torren zal ik ook eens nameten.
Hallo,heb de tv overgenomen hij ging een nieuwe kopen,nu ben ik aant meten geweest transfotjes meten goed en zekeringen zijn goed andere componenten meten ook goed,wat kan ik nog nakijken iemand tips.
Die travo's 3x die er in zitten kun je zo niets aan meten,het beste is om eerst de backlicht te testen indien ok ,bestel dan evt.een komplete PSU nr:AF157B00006.
Ik zag er een bij Ebay US staan voor 79,97 USD
Er zitten 7 transfotjes in en ik heb die correct nagemeten heb dit opgezocht op jou tube.Hoe kan ik de backlight testen.
Als je Acer 2671W hebt,zit er zeer kompakte voeding in,als het goed is.zie het nummer.
als er 7 in zitten ,dan heb je waarschijnlijk een ander chassis er in zitten,bij back licht travo's kun je alleen kontroleren door te meten of er geen verschil in weerstand zit,ze moeten alle maal het zelfde meten,is er 1 bij die een afwijking vertoond dan is hij defekt.
de backlicht kun je met een TL1040 van HR diemen testen,echter ze gaan niet aan,tester geeft alleen aan ok of defekt.
Of ze veel brand uren hebben gehad kun je alleen zien bij een werkend toestel,geeft dan in het opstart menu een beetje een roze waas,het beeld is dan wat minder helder.
Overigens die filmjes op youtube,zijn leuk,maar ik zou er niet teveel waarde aan hechten,er word heel wat af geprust.
Op de voeding staat B/PEC DGVO-3B
E177671(5)
94V-0
er zitten idd 7 transfotjes in en ze meten allemaal juist hetzelfde
Als ik E177671 bij google in toets ,pagina 2 dan krijg ik een heel ander type voeding te zien als die ik heb,dus zelf even kijken of hij het zelfde is,ook in UK zijn er div shops voor LCD parts.
PS heb je die blauwe schijf C's al ge kontroleerd?
[Bericht gewijzigd door columbo op (12%)]
maartenbakker
Golden Member
Dat E-nummer is een UL-goedkeuring van de printfabrikant, 94V-O zegt wat over de brandbestendigheid dacht ik. Dat eerste nummer zegt me niks.. Maar misschien zit er elders nog een stickertje met nummers op?
hey columbo wat bedoel je met die blauwe condensators op de voeding of wat,wat heeft dat met mijn fout te maken dat ik geen beeld krijg.Of bedoel je dat als deze slecht zijn de voeding nie meer werkt.
Die blauwe schijf condensators,die ik bedoel ziten meestal in het backlicht cirquit,en kunnen soms scheurtjes vertonen.
als je geen kennis van zaken hebt kan ik het je niet verder uitleggen,zeker als je niet weet hoe zo'n TV werkt.