Hallo,tv geeft powerled oranje voor de rest start die niet op,heb al met haardroger en freeze geprobeerd maar krijg hem niet in gang.
ik zie geen bolle elcos,ik zie wel veel teer aanslag in de tv van het roken er is 1 elco helemaal verkleurd.Maar mischien is er een gekende fout bij deze tv.Volgens klant zou hij soms opstarten maar bij mij start die gewoon niet.Iemand tips.
Veel gele nicotine aanslag? mogelijk geleid dat goedje en tast het tin aan. kijk eens of alle tin bolletjes goed contact maken. duw op de componenten zodat je kunt zien of het tin niet los komt van de plaat. (Als een elco stuk is is dit niet altijd zichtbaar).
meet even of de nicotine geleid met een voltmeter op Ohmse weerstand.
Dan weet je wat het probleem is.
Ik heb 11jaar ervaring met het reinigen van electronishe apparatuur van 5euro waterkoker tot 2-5milj systemen. dus als het moet 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Teer (een koolstofproduct) is inderdaad geleidend hoewel het niet direct metalen zal aantasten, maar lekstroom zou dus kunnen als de laag dik genoeg is al heb ik het zelf nog niet meegemaakt.
Jim, heb je gemeten wat er aan spanningen uit de voeding komt? Als hij standby staat meestal alleen een 5V of een 3,3V. Komen er meer spanningen op (minstens een extra stuurspanning) als je hem aanzet of gebeurt er gewoon echt helemaal niks?
Als je langs wild komen en Nijmegen niet te ver is,heb ik een kompleet chassis liggen,de rest is weg ivm een lek in het LCD panneel.
Wat ook vaak stuk gaat is de Eprom,dan zijn alle instellingen weg.
[Bericht gewijzigd door columbo op (20%)]
Ik ga direct eens wat metingen doen,sorry voor late reactie had geen internet.
Ik meet 24v en 5v dat is alles.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (18%)]