Show your projects! Part *25*

Dit topic is gesloten

Als je zou etsen met 90° hoeken, zou er in de hoeken wel eens teveel koper weggeëts kunnen zijn. Waardoor je daar een zwakke plek hebt als er veel stroom zou doorvloeien (zo heb ik het toch altijd begrepen). Bij de meeste dingen kan dat volgens mij geen kwaad, maar ik doe het ook altijd met hoeken van 135° ik vind dit persoonlijk netter. Als je een T splitsing hebt, kun je best een delta vorm aannemen om hoeken kleiner dan 90° te vermeiden. Dus van jouw T splitsing een driehoekje maken en dat opvullen. Of je kunt je splitsing ook in je eilandje laten komen. Daar komt toch soldeer over.

Normaal doe ik dat ook zo, maar dan plaats ik er nog een driehoek in zodat er geen 90 graden hoek meer is. Heb ik zo geleerd. Misschien is dit hetzelfde gegaan hier, maar zijn de driehoeken op de verkeerde laag geplaatst?

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Bernadski, dat doe ik indd ook voor printen die ik zelf ets. Bij bestelde printen doe ik de moeite niet aangezien dat toch wel goed gaat. Dan heb ik het natuurlijk niet over hele scherpe hoeken, maar gewoon 90 graden.

@Charel000 en Zipgo, ja hier had die lijn beneden bijvoorbeeld gewoon rechtdoor kunnen lopen.

Het is allemaal natuurlijk geen probleem, maar als iemand er nog van kan leren zou het mooi zijn. =)

[Bericht gewijzigd door mr.stijntje op zaterdag 19 mei 2012 15:25:23 (32%)

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

Ik heb ooit een ééndraadsinterface voor LCD-modules ontworpen, en daar vervolgens weinig mee gedaan. Reden: de timing moet nogal nauwekeurig zijn, of het werkt niet.
Buiten dat, is het een handig ding bij het debuggen van kleine AVR's. Dus heb ik maar een alternatief gebouwd dat wat toegefelijker is, wat de timing betreft:

http://prosje.be/CO/Fotos/1W-LCD-interfacePrintB.jpg

Het heeft ook een onderkant:

http://prosje.be/CO/Fotos/1W-LCD-interfacePrintO.jpg

Meer info (volledig is het nog niet) kan je hier vinden.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Pfff! Hoe krijg je die flatcable zo moo?

Door niet alle draadjes te gebruiken

LED there be light

Door 2 draadjes per aansluiting te gebruiken.

http://i150.photobucket.com/albums/s103/SherlockHolmesAlbum/draadjes.jpg

[Bericht gewijzigd door theove op zaterdag 19 mei 2012 21:10:57 (49%)

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Waarom precies heb ik dat nog nooit bedacht? ;(

Daar had ik wel een vraag over verwacht... :-)

Zoek in de rommeldoos naar een persconnector die breed genoeg is.
Die heeft twee rijen tanden: even en oneven. Verwijder één van beide rijen.
Plaats de flatcable in de persconnector, zorg er voor dat het einde v/d flatcable 2cm uitsteekt, en knijp de connector dicht.
Neem een potlood, en markeer daarmee de positie v/d flatcable tov. de connector.
Verwijder de flatcable uit de connector, en schuif hem één adertje naar links (naar rechts mag ook). Zorg er voor, dat de markering zo nauw mogelijk aansluit bij de connector.
Pers de connector opnieuw.
Verwijder nu enkel de bovenkant v/d persconnector, maar laat de flatcable zitten.
Plaats de onderkant v/d persconnector in de bankschroef.
Nu kan je aan de flatcable trekken - de isolatie is bijna geheel doorboord door de "tanden" van de connector. Trek niet te fel, je wil enkel de isolatie van die 2cm scheiden van de rest.
Verwijder de flatcable uit de connector.
Nu kan je telkens twee aders (mèt isolatie) scheden van de rest, en ze samendraaien.
Een tikje soldeersel er op, en je houdt een nette ader over, samengesteld uit twee flatcabe-aders.

Voor de meelezers die denken dat ik gek ben: ja, ik ben een beetje gek. Maar het was een leuk experiment, al denk niet dat het voor herhaling vatbaar is... :D

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Andere oplossing: 2 28 of 32-pins headers gebruiken, en de even/oneven pins op de header op je microcontroller-bordje aanelkaarbinden in je pcb-software.

Bijkomend voordeel: geen risico dat die flatcable losraakt van je pcb, omdat je 'm gewoon op de normale manier kan in- en afpluggen.

[Bericht gewijzigd door alex278 op zaterdag 19 mei 2012 22:02:26 (31%)

Lambiek

Special Member

Op 19 mei 2012 06:15:27 schreef Lord Anubis:
@Lambiek,
I.d.d netjes dat frontje.
Die groene connectoren op je i/o print, is dat een set? Net even rondgekeken/gezocht, wat voor model/type zijn deze?

Die heb ik bij RS vandaan.
http://nl.rs-online.com/web/p/headers-pcb-receptacles/1896262/?searchT…

http://nl.rs-online.com/web/p/terminal-blocks/1896076/?searchTerm=189-…
Je hebt ze in een verschillend aantal polen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Lambiek

Special Member

Op 19 mei 2012 21:14:10 schreef pros:
Voor de meelezers die denken dat ik gek ben: ja, ik ben een beetje gek. Maar het was een leuk experiment, al denk niet dat het voor herhaling vatbaar is... :D

Je bent niet gek Pros, ik heb het ook wel eens zo gedaan op precies de zelfde manier. :) Of we zijn alle twee gek natuurlijk, dat kan ook. Maar denk eerder dat het komt, omdat we beide uit de oude doos komen. :)

Ziet er weer netjes uit Pros.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik doe dat wel eens met een scherp mesje, maar soms gaan er dan wat adertjes door... Heb je daar geen last van bij deze methode?

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

begin van de maand m'n 65v labovoeding aangepast , de koeltunnel was niet super dus de koelblokken achterop de voeding gezet met 2 fans aan de binnenkant . nu kon de voeding ook wat meer stroom aan . tijdens de duurtest ( op het randje van elk trafo omschakelbereik ) klapte er ook nog een bux48c uit de dummyload , dat was ook meteen de laatste reserve tor.

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_0883.jpg

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_0884.jpg
de koelblokken achterop gezet , de plank waar de voeding staat is toch diep genoeg. ook meteen de pootjes 2cm verhoogd voor betere luchtstroming . omdat het ding toch uitelkaar lag meteen een ompoolbeveiliging geplaatst , want een 1n5404 klapt er toch wel uit als een accu verkeerd aangesloten wordt.

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_0893-1.jpg
deze voeding had het instabiele labovoeding schema wat op internet zweeft , dat ook aangepast naar de elektuur voeding van 82' . de emitterweerstanden zijn echter niet genoeg vereffening bleek met de thermometertest achterop het koelblok. dus moesten er toch 2 basisweerstanden komen voor de eindtorren ( 2n3055 ) . ook hier de ompoolbeveiliging toegepast ( zekering rechtsvoor ).

de foto's hebben weer last van ronding zie ik , toch wat gaan spelen met de eos op macro denk ik...

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sjoerd Kreyns

Golden Member

Ik heb een RF-zender gemaakt voor mijn domotica installatie...

Er wordt door de zender/ontvanger geen gebruik gemaakt van de USART, die is voor de datalijn. Voor de zender/ontvanger wordt gebruik gemaakt van 'bit-banging'

http://www.skreyns.nl/wp-content/uploads/2012/05/01250002.jpg
http://www.skreyns.nl/wp-content/uploads/2012/05/01250003.jpg

De zender/ontvanger komen van ideetron.
Code Ontvanger:

pic basic code:


;           PIC16F648A:                 +--v--+
;                                       [     ]
;                                       [     ]
;             LED Groen via 1K aan +5V >[     ]< Kristal 16Mhz
;                                       [     ]< Kristal 16Mhz
;                                  GND  [     ]  +5V
;                            Ontvanger >[     ]
;                                       [     ]
;                                       [     ]
;                               Zender <[     ]
;                                       +-----+
DEVICE 16F628A
CONFIG BOREN_ON, CP_OFF, DATA_CP_OFF, PWRTE_ON, WDT_OFF, LVP_OFF, MCLRE_OFF, HS_OSC
XTAL 16
ALL_DIGITAL TRUE
HSERIAL_BAUD  = 2400                                  ;Transmissiesnelheid van de data over de bus
HSERIAL_RCSTA = %10010000                             ;Bit7:Enable serial port / Bit4:Continu ontvangen
HSERIAL_TXSTA = %00000000                             ;Bit5:Transmitpin uitgeschakeld (TXEN (Transmit ENable) = 0)
HSERIAL_CLEAR = ON
;Poort aliases
LCD_RSPIN                         = PORTA.0           ;LCD
LCD_ENPIN                         = PORTA.1           ;LCD
SYMBOL LED_Groen                  = PORTA.4           ;Led geeft aan of er IR-signaal is.
SYMBOL Ontvanger                  = PORTB.0           ;Ontvanger
SYMBOL SerieelIn                  = PORTB.1           ;Ontvangt via HSERIN data van de bus (USART ingang, RX)
SYMBOL SerieelUit                 = PORTB.2           ;Stuurt via SEROUT data naar de bus  (USART uitgang, TX)
SYMBOL Zender                     = PORTB.3           ;Zender

;        76543210
PORTA = %00000000
PORTB = %00000000
TRISA = %11100011
TRISB = %11110011                                     ;USART uitgang B.2 moet in rust hoog-ohmig zijn
;PORTB_PULLUPS On                                      ;Experiment: B.2 een Uitgang gemaakt.

;Variabelen
;DWord arrays
;Word arrays
DIM Buffer[4]                     AS WORD             ;Ontvangst buffer van de USART (een array)
;Word variabelen
DIM OntvangenData                 AS WORD             ;Bevat de ontvangen 16-bits data vanuit USART
DIM WD1                           AS WORD             ;
DIM WD2                           AS WORD             ;
DIM CRC_Byte                      AS WORD             ;CRC BYTE berekend door de PIC
DIM RF_Byte_1                     AS WORD             ;RF_DATABYTE_1
DIM RF_Byte_2                     AS WORD             ;RF_DATABYTE_1
DIM RF_Byte                       AS WORD             ;Wordt gebruikt door de subroutine Lees_RF_BYTE
DIM RF_CRC_Byte                   AS WORD             ;Ingelezen CRC-Byte
;Byte variabelen
DIM BIT_NUM                       AS BYTE             ;Byte Dummy
DIM BD2                           AS BYTE             ;Byte Dummy
DIM Waarde_RF_Ontvangen           AS BYTE             ;Bevat de ontvangen waarde
DIM Waarde_RF_Verzenden           AS BYTE             ;Bevat de te verzenden waarde
DIM Opdracht                      AS BYTE             ;Bevat de uit te voeren Opdracht
DIM Waarde                        AS BYTE             ;Bevat de teruggezonden waarde
;Bit variabelen
DIM ID1                           AS BIT              ;bIt Dummy


;Logische constanten
INCLUDE "D:\Userdata\Electronica\PIC_Projects\pic_domotica\logische_constanten_symb.inc"
INCLUDE "D:\Userdata\Electronica\PIC_Projects\Woning_RFwaarden.inc"
CLEAR
DELAYMS 500                                           ;LC-Display stabilisering
CLS

GOTO Start

CRC_Berekenen:

IF GETBIT RF_Byte,BIT_NUM = GETBIT CRC_Byte,0 THEN    ;Bits gelijk
  CRC_Byte = CRC_Byte >> 1
ELSE
  CRC_Byte = CRC_Byte >> 1                            ;Bits ongelijk
  CRC_Byte = %10001100 ^ RF_Byte
ENDIF
RETURN

RF_Lees_byte:

FOR BIT_NUM = 0 TO 15
  WHILE Ontvanger = TRUE : WEND
  DELAYUS 1500
  IF Ontvanger = FALSE THEN
    CLEARBIT RF_Byte,BIT_NUM
    WHILE Ontvanger = FALSE : WEND
  ELSE
    SETBIT RF_Byte,BIT_NUM
    WHILE Ontvanger = TRUE : WEND
  ENDIF
  GOSUB CRC_Berekenen
NEXT BIT_NUM
RETURN

RF_Lees_CRC:

FOR BIT_NUM = 0 TO 15
  WHILE Ontvanger = TRUE : WEND
  DELAYUS 1500
  IF Ontvanger = FALSE THEN
    CLEARBIT RF_CRC_Byte,BIT_NUM
    WHILE Ontvanger = FALSE : WEND
  ELSE
    SETBIT RF_CRC_Byte,BIT_NUM
    WHILE Ontvanger = TRUE : WEND
  ENDIF
NEXT BIT_NUM
RETURN


Start:

RF_Lees_Bericht:

CLEAR WD1                                             ;5800 uSec kijken of startpuls gevonden is
WHILE Ontvanger = TRUE
  DELAYUS 1
  INC WD1
WEND
;if wd1 > wd2 then                                    ;Deze routine is om de lengte van de startpuls te meten.
;WD2 = WD1
;  CLS:PRINT "Startpuls len"
;  PRINT AT 2,1, @WD1
;endif
;goto start

IF WD1 > 1750 THEN
  LOW LED_Groen
  GOSUB RF_Lees_byte : RF_Byte_1 = RF_Byte : CLEAR RF_Byte
  GOSUB RF_Lees_byte : RF_Byte_2 = RF_Byte : CLEAR RF_Byte
  GOSUB RF_Lees_CRC
  HIGH LED_Groen
  CLS:PRINT AT 1,1, @RF_Byte_1, "  ",@RF_Byte_2
  PRINT AT 2,1, @RF_CRC_Byte, "  ",@CRC_Byte
ENDIF
GOTO Start

Code Zender:

pic basic code:

;           PIC16F648A:                 +--v--+
;                                       [     ]
;                                       [     ]
;             LED Groen via 1K aan +5V >[     ]< Kristal 16Mhz
;                                       [     ]< Kristal 16Mhz
;                                  GND  [     ]  +5V
;                            Ontvanger >[     ]
;                                       [     ]
;                                       [     ]
;                               Zender <[     ]
;                                       +-----+
DEVICE 16F628A
CONFIG BOREN_ON, CP_OFF, DATA_CP_OFF, PWRTE_ON, WDT_OFF, LVP_OFF, MCLRE_OFF, HS_OSC
XTAL 16
ALL_DIGITAL TRUE
HSERIAL_BAUD  = 2400                                  ;Transmissiesnelheid van de data over de bus
HSERIAL_RCSTA = %10010000                             ;Bit7:Enable serial port / Bit4:Continu ontvangen
HSERIAL_TXSTA = %00000000                             ;Bit5:Transmitpin uitgeschakeld (TXEN (Transmit ENable) = 0)
HSERIAL_CLEAR = ON
;Poort aliases
LCD_RSPIN                         = PORTA.0           ;LCD
LCD_ENPIN                         = PORTA.1           ;LCD
SYMBOL LED_Groen                  = PORTA.4           ;Led geeft aan of er IR-signaal is.
SYMBOL Ontvanger                  = PORTB.0           ;Ontvanger
SYMBOL SerieelIn                  = PORTB.1           ;Ontvangt via HSERIN data van de bus (USART ingang, RX)
SYMBOL SerieelUit                 = PORTB.2           ;Stuurt via SEROUT data naar de bus  (USART uitgang, TX)
SYMBOL Zender                     = PORTB.3           ;Zender

;        76543210
PORTA = %00000000
PORTB = %00000000
TRISA = %11100011
TRISB = %11110011                                     ;USART uitgang B.2 moet in rust hoog-ohmig zijn
PORTB_PULLUPS ON                                      ;Experiment: B.2 een Uitgang gemaakt.

;Variabelen
;DWord arrays
;Word arrays
DIM Buffer[4]                     AS WORD             ;Ontvangst buffer van de USART (een array)
;Word variabelen
DIM OntvangenData                 AS WORD             ;Bevat de ontvangen 16-bits data vanuit USART
DIM WD1                           AS WORD             ;
DIM CRC_Byte                      AS WORD             ;CRC BYTE berekend door de PIC
DIM RF_Byte_1                     AS WORD             ;RF_DATABYTE_1
DIM RF_Byte_2                     AS WORD             ;RF_DATABYTE_1
DIM RF_Byte                       AS WORD             ;Wordt gebruikt door de subroutine Lees_RF_BYTE
DIM RF_CRC_Byte                   AS WORD             ;Ingelezen CRC-Byte
;Byte variabelen
DIM BIT_NUM                       AS BYTE             ;Byte Dummy
DIM BD2                           AS BYTE             ;Byte Dummy
DIM Waarde_RF_Ontvangen           AS BYTE             ;Bevat de ontvangen waarde
DIM Waarde_RF_Verzenden           AS BYTE             ;Bevat de te verzenden waarde
DIM Opdracht                      AS BYTE             ;Bevat de uit te voeren Opdracht
DIM Waarde                        AS BYTE             ;Bevat de teruggezonden waarde

;Bit variabelen
DIM ID1                           AS BIT              ;bIt Dummy


;Logische constanten
INCLUDE "D:\Userdata\Electronica\PIC_Projects\pic_domotica\logische_constanten_symb.inc"
INCLUDE "D:\Userdata\Electronica\PIC_Projects\Woning_RFwaarden.inc"
CLEAR
DELAYMS 500                                           ;LC-Display stabilisering
CLS

GOTO Start


CRC_Berekenen:

IF GETBIT RF_Byte,BIT_NUM = GETBIT CRC_Byte,0 THEN  ;Bits gelijk
  CRC_Byte = CRC_Byte >> 1
ELSE
  CRC_Byte = CRC_Byte >> 1                              ;Bits ongelijk
  CRC_Byte = %10001100 ^ RF_Byte
ENDIF
RETURN

RF_Schrijf_Byte:

FOR BIT_NUM = 0 TO 15
  LOW Zender
  DELAYMS 1
  IF GETBIT RF_Byte, BIT_NUM = FALSE THEN
    DELAYMS 2
  ENDIF
  HIGH Zender
  DELAYMS 2
  GOSUB CRC_Berekenen
NEXT BIT_NUM
  LOW Zender
RETURN

RF_Schrijf_CRC:

FOR BIT_NUM = 0 TO 15
  LOW Zender
  DELAYMS 1
  IF GETBIT CRC_Byte, BIT_NUM = FALSE THEN
    DELAYMS 2
  ENDIF
  HIGH Zender
  DELAYMS 2
NEXT BIT_NUM
  LOW Zender
RETURN

Start:

CLS
FOR RF_Byte_1 = 900 TO 65500
RF_Byte_2 = RF_Byte_1 + 87
RF_Schrijf_Bericht:

PRINT AT 1,1, @RF_Byte_1, "  ",@RF_Byte_2
LOW LED_Groen
FOR BD2 = 1 TO 3
HIGH Zender
DELAYMS 3
RF_Byte = RF_Byte_1 : GOSUB RF_Schrijf_Byte               ;Databyte wegschrijven
RF_Byte = RF_Byte_2 : GOSUB RF_Schrijf_Byte               ;Databyte wegschrijven
                      GOSUB RF_Schrijf_CRC                ;CRC-Byte wegschrijven
NEXT BD2
HIGH LED_Groen
PRINT AT 2,1,@CRC_Byte
LOW Zender
DELAYMS 500
NEXT RF_Byte_1

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 21 mei 2012 18:55:13 (0%)

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.

Op 20 mei 2012 14:36:30 schreef Benadski:
Ik doe dat wel eens met een scherp mesje, maar soms gaan er dan wat adertjes door... Heb je daar geen last van bij deze methode?

Op gans dat stuk bandkabel had ik een draadje of zes dat doorgesneden was - bijna niets, dus.
Maar het is wel een methode waar tijd inkruipt...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Mooi project/print Sjoerd.

Zijn dat de RF module's van Niels at Samenkopen?

Heb die module's hier al een tijd liggen, maar kom er steeds niet aan toe ze in zo'n zelfde project te verwerken als jij doet.

Ben nu wel benieuwt naar de rest van je domotica systeem.
Zijn die printjes ook allemaal zo netjes?
Nog wel even de flux spetters weghalen.
(Gaat goed en goedkoop met een wattenstaafje gedoopt in thinner)

Niets is onmogelijk het is alleen nog nooit met succes geprobeerd.
Sjoerd Kreyns

Golden Member

Mijn systeem is gebaseerd op het schema van Frits enkel met wat schuifregisters etc. http://www.picbasic.nl/images/schema_communicatie2.gif Ik heb al eerder een foto gepost van een print, http://www.skreyns.nl/wp-content/uploads/2011/11/11250006.jpg op mijn website staan nog meer projecten.

De RF-zender/ontvanger komen van Ideetron. De TX1 en de RX4.
http://webshop.ideetron.nl/Webwinkel-Category-44695/AM-modules.html

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Dok

Golden Member

Nou, hier dan een projectje van mij. Een lastrafo met remote control.
Hoe werkt het, met de shunt (grote blauwe draaiknop)stel je de stroom iets hoger in dan de elektrode leuk vindt, en met de potentiometer (alu kastje) regel je van nul tot ingestelde waarde van de shunt.
Het geheel draait al meer dan een jaar naar tevredenheid.
http://www.uploadarchief.net/files/download/rimg0017_640x480.jpg
De regeling is gemaakt van een opgevoerde motorregeling van een stofzuiger.
http://www.uploadarchief.net/files/download/rim2g0019_640x480.jpg
Hier een foto van de koeling van het spul.
http://www.uploadarchief.net/files/download/rimg0018_640x480.jpg
Meestal zit zo'n regeling in serie met de last.
Ik heb er voor gekozen om eerst de diac te voeden en dan de triac.
De sturing van de triac hangt dus voor de last.
Dat regelt hysteresich vrij.
Ik weet zo even niet meer wat voor een triac er in zit, kan het ook even niet terugvinden en om het ding van de koelplaat te halen gaat me voor nu even te ver. Het ding ziet er een klein beetje als een 30550 uit, maar dan met 6,3 mm faston aansliutingen.
Owja, het is een simpele wisselstroombak en je kunt er 1mm blik mee lassen.

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Klein projectje van mijn kant: (uv-led) Lichtbak timer.

http://www.uploadarchief.net/files/download/p1060518.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/p1060528.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/p1060532.jpg

Op de printpennen komen de draden van de drukknoppen toe.
Ben het ding nu stapsgewijs aan het programmeren.

Dit is men eerste ervaring met Itead voor printplaatjes. Voor dat geld kan je het zelf bijna niet doen (op prototypes na dan).
Het printje leent zich ook ideaal voor een nevenprojectje: eierwekker.

Nettere oplossing voor die header: dit of dit.

Op 20 mei 2012 22:02:58 schreef alex278:
Nettere oplossing voor die header: dit of dit.

Bedankt voor de tip! Die moet ik hebben :)

Je kan weer zien dat mensen weer tijd hadden om te hobbyen :D
Er komen weer veel mooie projecten voor bij!

Ik zelf ben ook met wat bezig, Om de verlichting in de tuin te schakelen heb ik een 433Mhz Schemerschakelaar gemaakt. Dit omdat het niet mogelijk is deze gewoon te schakelen ivm verschillende groepen en de vaste spanning op de kabel die er loopt.

In het begin waren er wat problemen, zie hier. Maar inmiddels werkt het prima!

De schemerschakelaar, het printje althans,
http://www.tinuselectronics.nl/images/stories/433Mhz_Schemerschakelaar/433Mhz_Schemerschakelaar_3.jpg
Er zit ook een relais in voor een buitenlamp die er vlak bij zit. (Nee niet onder de sensor)
De andere worden draadloos geschakeld, maar dit lijkt me duidelijk. :D

Edit: 24-5-2012, @Led-Maniak, Jip Hammond en ja hij heeft van de montage gaten aan de zijkant. Is wel makkelijk in dit geval kan hem mooi aan de muur schroeven. Er zou idd een PCB in passen maar ik hem aan de bodem bevestigd met een beetje montage kit. Hoppen dat er geen storingen in gaan komen maar verwacht van niet.

Meer vind je hier.

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op donderdag 24 mei 2012 21:52:00 (15%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Op 19 mei 2012 11:18:29 schreef mr.stijntje:
Zipgo, ik heb een vraag over de onderkant van je print:

.. Wat was de gedachte achter deze manier van tekenen?

Een echte gedachte zat er niet achter.
Ik had eerst een ontwerp met allemaal 90 graden hoeken, dat ben ik gaan aanpassen. Ik was zo bezig en zag na dat ik hem uit had geprint dat er inderdaad nu weer opnieuw 90 graden hoeken zaten. maar aangezien het niet van die hele dunne baantjes waren, en ik het etsen van een print erg graag wilde uitproberen had ik toen besloten om het maar even zo te laten.

If it compiles, it is good; if it boots up, it is perfect. - Linus Torvalds
Henry S.

Moderator

Op 19 mei 2012 21:07:00 schreef theove:
Door 2 draadjes per aansluiting te gebruiken.

[afbeelding]

Of je pakt een stuk bandkabel met 2.54mm pitch, de welbekende 'rainbow ribbon'.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten