Show your projects! Part *25*

Dit topic is gesloten

Yeah, bericht 500 :D

Leuke projecten, waar kun je trouwens nixie lampjes kopen?

Eduard :)

17jaar en een beginner

Ebay

Je kan de zoek resultaten ook verhogen door op verschillende types te zoeken. Zoals IN-14, IN-18, Kijk even op google voor welke jou aanstaat.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Turbokeu

Golden Member

Op 24 juni 2012 19:58:41 schreef charel000:
Ik heb hier een datasheet waar 150V als brandspanning staat. Maar ik verstond niet waarom er de minimum voedingsspanning van 180V bijstond. Dat is dan de ontsteek spanning ofzo?

Bij een brandspanning van 150V heb ik dan een weerstand van 150k nodig. Dan ga ik dit aanpassen want dan krijgen ze nu veel te veel!

Charel, kan je mij die datasheet doorsturen?
Ik heb een algemene datasheet van [url="www.turbokeu.com/myprojects/nixie/rodan_05.pdf"]Rodan[/url] waarin enkel zeer beknopte info in het Japans staat.
Er zijn trouwens 2 tabelletjes maar ik kan het verschil niet uitmaken tussen beide (ik heb de indruk dat de tweede de Absolute Maximum Ratings zijn).

Die minimum 180V voedingsspanning is inderdaad opdat de buis betrouwbaar zou ontsteken.

De nominale kathodestroom voor een MG-17G is 0.35mA voor een segment en 0.18mA voor de DP. Deze waarden gelden voor directe sturing.
Bij multiplexing mag je, afhankelijk van de duty cycle, hogere stromen toepassen om een gelijkwaardige helderheid te bekomen.
Hoeveel hoger is altijd een compromis tussen minimaal gewenste helderheid en maximale levensduur van de buis.

56K bij 200V lijkt me inderdaad aan de hoge kant (ca. 0.8-0.9mA segmentstroom).

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Volgens mij is de eerste tabel direct aangestuurd, de tweede gemultiplexed. Alleen kan ik niet lezen of er een maximale duty cycle wordt opgegeven. Vaak is dat 1/10e, maar dat hoeft niet.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

spreekt voor zich lijkt me:
http://www.stijnmaes.nl/CO/ds1.jpg
http://www.stijnmaes.nl/CO/ds2.jpg
http://www.stijnmaes.nl/CO/ds3.jpg
bestückings variant met FET`s of relais

Op 25 juni 2012 14:07:41 schreef Stijnos:
spreekt voor zich lijkt me

"DMX Safety Switch"

Dus een DMX switchpack?

Maar wat bedoel je met 'Safety'?

Het spreekt dus niet voor zich, ben wel benieuwd naar meer info!
Wat is het doel?
Waarom FETs? Waarom relais?
Wat doet het LCD? De LEDs?
Waar is IC3?

Net printje btw! Al een behuizing op het oog?

Ah, das dat ding voor die confetti-kanonnen, nietwaar? Schakelt bij een bepaalde combinatie van DMX waarden op verschillende kanalen.

Ziet er mooi compact uit. Ik ben benieuwd wat je voor de behuizing hebt bedacht, zodat de contacten ook nog aan de terminal-blokjes geschroefd kunnen worden.

Voor een 'echte' omgeving twijfel ik nog een klein beetje aan de robuustheid, omdat ik erg weinig protectie zie; een paar transzorbs hadden denk ik niet misstaan.

If you want to succeed, double your failure rate.

@Turbokeu

Het is informatie die ik op een site heb gevonden: http://www.tube-tester.com/sites/nixie/data/mg-17g/mg-17g.htm

Die datasheet van jou ken ik ook maar ik geraakte er niet wijs uit.

correct Jochem!
Ik zoek eigenlijk nog iets waar ik goedkoop een alu of kunststof behuizing kan laten maken, hoeft niet veel voor te stellen.
LCd is voor een reeks instellingen. maak mijn software meestal zo dynamisch mogelijk. Wat zou je me nog aanbevelen aan beveiligingen dan?
ESD protectie op de dmx lijnen?

@Stijnos, wat zijn dat voor grappige switches? Ziet er netjes uit!

die heb ik ooit eens een bak vol opgedaan. Zijn ideaal voor inbouw omdat ze zo hoog zijn

Die hoogte is inderdaad erg praktisch.

@Stijnos: Ziet er mooi printje uit !

[Bericht gewijzigd door AC/DrieC op dinsdag 26 juni 2012 10:09:23 (27%)

Den Dries www.hulens.be

Thesis eindelijk af. De bedoeling was om een AR Drone autonoom door een boomgaard te laten vliegen aan de hand van beeldverwerking om zo zieke vruchten selectief te kunnen sproeien. Wij (Maarten en Dries) hebben het deeltje autonoom door boomgaard vliegen, zonder de bomen te raken, aan de hand van beeldverwerking behandeld, en dit is het resultaat : http://www.youtube.com/watch?v=v6QUDKWm_KQ&feature=youtu.be In het begin eerst een proof of concept, om te zien of het zou lukken om aan de hand van beeldverwerking de AR Drone te sturen, daarna het eigenlijke project!

Den Dries www.hulens.be
Turbokeu

Golden Member

@charel000:
Ik dacht juist aan iets i.v.m. de sturing en de segmentstroom van uw MG-17G buisjes.
Om het SYP topic niet verder te vervuilen zal ik een reactie posten in het 'Het nixie/dekatron/neon etc. topic Part 3'.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

@AC/DrieC voordat IEDEREEN het vergeet: Rete gaaf project, man! Knap gedaan!
Heb je een eindverslag wat ik mag lezen? (Ik heb ergens een documentje gevonden van 3 paginas, dat vind ik wat weinig....).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@AC/DrieC Als je dit voor hobby/school maakt ben ik heel benieuwt wat we in de toekomst van je gaan zien. Wat een super project.

Niets is onmogelijk het is alleen nog nooit met succes geprobeerd.

AC/DrieC:

Gebruik je openCV icm ROS (Robot Operating System)? Ben inderdaad wel benieuwd naar wat meer details, gaaf project!

AC/DrieC, Ik ben van jou wel wat gewend, maar dit is echt top!!

@AC/DrieC,

Misschiene en apart topic voor aanmaken of kan ik wellicht elders meer informatie vinden over jullie project?

Iedereen bedankt ! Heb het niet alleen gedaan he, we waren met 2 ;)
Ik zal de thesistekst zo snel mogelijk op men website zetten, en ik zal het laten weten als hij er op staat. We gebruiken inderdaad OpenCV maar als platform URBI :p

Den Dries www.hulens.be

Inderdaad prachtig gedaan. Heb je nog extra druk-sensoren tegen het driften gebruikt? En voor de hoogte? Of doe je echt alles met de beeldverwerking?

If you want to succeed, double your failure rate.

Alleen beeldverwerking en de sensoren die al op de AR Drone zaten. Deze versie van de drone bevat geen druksensor voor de hoogte (de nieuwe versie wel) wat soms wel problemen gaf, wanneer er eens een windstoot onder kwam :)

Den Dries www.hulens.be

Oh, wacht even, die Drone heeft zelf al stabilisatie? Dat scheelt wel een slok op een borrel. (Desalniettemin nog steeds knap!)

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik heb dit jaar ook mijn thesis afgerond (spijtig genoeg onder een NDA, waardoor ik nog steeds niets mag tonen :( ), en dit is toch ook een zeer mooi project!

Proficiat

Dit topic is gesloten