Philips DVD DVP3100V

Evarist

Golden Member

Het toestel leest sommige DVD's wel, sommige niet.
De laserkop is vervangen, wat kan het probleem zijn?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

missien een slecht ontwerp?
philips is al een tijdje gestopt met de productie van Audio video en huishoudelijke app.

[Bericht gewijzigd door columbo op vrijdag 1 februari 2013 21:28:58 (63%)

maartenbakker

Golden Member

Dat klopt niet. Althans in het algemeen niet, en dit apparaat is nog eens een uitzondering ook. In het algemeen mag je de volgende jaren aanhouden:

2002 VHS -> Funai
2006 monitoren -> MMD (TPV)
2009 TV Noord-Amerika -> Funai
2012 TV Europa en Azie -> TP-Vision
2013 audio -> Funai
2017 DVD -> Funai

Nou is de grap dat het hier om een DVD/VHS combi gaat van na 2002, maar het ding komt bij LG vandaan. Geen topspul, maar ook geen slecht ontwerp.

Ik zal nog even zien of er wat zinnigs over te vinden is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Evarist

Golden Member

Heeft niemand meer ervaring dan ik met dit toestel?

Nihil est verum, quod non probatur primo.
maartenbakker

Golden Member

Ik vrees er een beetje voor. VHS-toestellen uit de nadagen werden niet vaak meer gerepareerd en je fout komt mij in elk geval niet bekend voor. Ik zou hooguit kunnen bedenken dat er iets niet helemaal goed staat afgeregeld, maar of er ueberhaupt nog afregelpunten (in software) inzitten is de vraag. Voor een goede servicemanual moet je misschien bij een vergelijkbaar LG-model zijn, Philips beschouwde deze apparaten als omruil.

Een willekeurige LG, geen idee of hij erop lijkt, is type RCT689H.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Is het geen DVP3100?
Dat maakt het zoeken naar een doc wellicht makkelijker.

Groeten, Ron.

Evarist

Golden Member

@Ron, hoe kon ik me zo vergissen. Het is een DVP3100V.

Nihil est verum, quod non probatur primo.