38ste editie Rosmalen vlooienmarkt

fred101

Golden Member

Maarten, werkt jou CO mailadres ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
guidob

Overleden

Ik doe ook mee :) ASY29 en 80 5x.

Tidak Ada

Golden Member

Op 26 maart 2013 20:46:42 schreef flash2b:
In mijn AN2530S zat een converter print van KH die van het mV bereik 0..20mA maakte.
[afbeelding]

Is dat hele printje dan die modificatie of moeten er wijzigingen in worden aangebracht ?
Heb jij overigens al een schema/datasheet?

Ik heb dus drie ASY32's :9 Wil alleen wat spares hebben omdat die dingen moeilijk te krijgen blijken.
OC76 (die er ook in zit) is voldoende verkrijgbaar op ebay, maar ook daar wil ik spares van hebben.

@Henry:
Zaten er in die zakken ook veel condensatoren met axiale aansluitingen en spanningen boven 300V ?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Op 26 maart 2013 22:39:07 schreef fred101:
Maarten, werkt jou CO mailadres ?

Ja het werkt, sorry dat ik je mail nog niet beantwoord heb; komt eraan!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zo, ik heb nu ook de tijd om te beginnen te knutselen met mijn aanwinsten van rosmalen.
Het was voor mij de eerste keer en ik heb veel plezier gehad.
Mijn "buit" is ongeveer het volgende:
partijtje retouren om aan te sleutelen o.a. 3 hele becker 7916 navigatiesystem en nog wat losse onderdelen, 8x amcor 3570 navigatiesystemen (2 zijn opengehaald), portable dvdspeler, en 10x 1 gig mp4 spelers voor 10 euro
Een philipsscoopje type pm 3220 met manual 10 euro
doos vol met oude volt, ampere meters ed. voor 5 euro
3 grote volt meters voor 10 euro
Oud tvtje (waar ik ooit een topic over geopend heb hier) maar dan met aansluitkabel in in grijs voor 5 euro
Tas met losse spulletjes 1 euro
ledstripje felle witte leds 2 euro
elro 2,4 ghz draadloze camera van de co stand.
draadloos av zend-ontvangsysteem van elro 1 euro
en nog wat los grut.

Ben gisterenavond begonnen met "prutsen" en ik heb ondertussen 1 becker navigatie in orde gekregen. Het bleek dat de losse li-on batterij "ontploft" was, hij was helemaal bol geworden. Nadat ik deze eruit gepruts had werkte hij wel via de autolader.
Ik moest nog een 2 gig sd kaartje onder het stof vandaan halen want de sdhc kaartjes lust hij niet. Met de dvd de kaartsoftware erop en hij werkt. Nu nog kijken of ik actuelere kaarten kan vinden.
Mijn moeder vondt het in iedergeval aan fijne navigatie omdat het een mooi groot scherm had. Ik zal hem voor haar in orde willen maken want dan is ze ook weer blij. Ze heeft me tenslotte ook weggebracht en opgehaalt naar rosmalen.
Het is trouwens een leuk wince 5.0 systeempje waar je zo in het systeem zat door 3 keer op icoontje in optie instellingen te tikken.
De andere 2 willen de sd kaart niet herkennen of kaarten op installeren maar wie weet krijg ik die met de losse onderdelen nog aan de praat. Ik ben nog wel opzoek naar "inspiratie" wat ik met de 2 andere systemen kan doen. Er zit namelijk ook nog een usb aansluiting op. Misschien bestaat er een opensource systeem voor satelietnavigatie op wince 5.0 maar dat moet ik nog uitzoeken.
Van de andere navigatiesystemen heb geen kaartje of dvd met kaartensoftware dus die heb ik nog niet kunnen testen. Ik ben er al wel achter dat de accu's zijn versleten. Ik wil er in iedergeval eentje daarvan gebruiken als gps systeem want dat werkt al wel zonder kaartensoftware. Kan ik met mijn neefjes een keer gaan "schatten zoeken" (geocaching)
Dan kan ik ze misschien eens een keertje buiten krijgen i.p.v. dat ze de hele dag achter de pc hangen ;-)
Ik moet nog een oplossing zoeken voor een nieuwe batterij. Zou ik hier gewoon een gsm accu in kunnen zetten? De originele is er eentje van het type kpl 053759, 3.7 volt, 1100 mah.
http://mikesang2009.en.made-in-china.com/product/uqtmEaGCuIhi/China-GP…
Op dx.com staan genoeg goedkope gsm accu's en daar zit vast eentje tussen van rond de 1100mah en 3.7 volt. Fysiek is er ruimte genoeg ervoor, sterker nog de gsm accu's zijn kleiner.
Zo, ik ga vanavond weer lekker verder prutsen.
Weet trouwens iemand welke adapter bij het elro cameraatje hoort die ik op de co stand heb gekocht? Ik heb op de site van elro gekeken maar hij bestaat niet volgens hun.

Op 25 maart 2013 20:26:40 schreef Tidak Ada:

[...]

Heeft er iemand toevallig nog een paar ASY32's in een donker hoekje? (reserves voor die counter).

Ja, twee stuks uit Deurne vandaan! Had er bijna fototransistors van gemaakt, je bent nog op tijd! :D

EDIT: En ze zijn onderweg! Ik hoef er niets voor terug hoor. In Deurne lag er trouwens nauwelijks germanium, dit en een paar diodes was alles wat ik daar gevonden heb.

[Bericht gewijzigd door Benadski op woensdag 27 maart 2013 19:45:20 (21%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
fred101

Golden Member

Er lag daar wel wat germanium, dat ligt nu hier ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik heb een reactie gekregen van elro via de mail. Het moet een adapter zijn 8V 200mA met de plus op de kern. Ik had zo snel geen reactie verwacht ;-)

Henry S.

Moderator

Op 26 maart 2013 23:14:11 schreef Tidak Ada:
@Henry:
Zaten er in die zakken ook veel condensatoren met axiale aansluitingen en spanningen boven 300V ?

Niet 'veel', van alles wat.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Hé bedankt Benadsky, leuke verassing!
Je kunt immers beter achter de germaniums zitten, dan achter de geraniums, niet waar? ;)

OP epay vind je wel meer Ge, maar het is daar inderdaad ePAY

@brains:
Jij houd ook van aanpakken, zeg, een heel epistel!
Je schijnt nogal wat over die navigatiesystemen te weten ook.
Ik heb hier een NAVMAN iCN 520 uit Deurne. Die deed het direct op de kabel, maar niet op de accu. Helaas worden er voor dit systeem geen kaarten meer gemaakt. Het werkt met een WinCE .NET 4.2 core, staat er op een sticker. Enig idee hoe daar iets mee te doen? Lijkt me wel geinig om er een handhold wandel GPS van te maken.
Het ding heeft een opklapbareantenne en zowaar ook nog een aansluiting voor een externe antenne. Biedt dus veel mogelijkheden.
In mijn auto heb ik een VDO-Dayton systeem met een 14" scherm, dat een gewone kaart weergeeft, 1.000× prettiger dan die stomme 3D projectie van Dom-Dom....

@Henry:
Hmm daar moet ik in Laag Soeren dan toch eens op letten....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Speciaal voor jou:

http://www.uploadarchief.net/files/download/rosmalen%202013-caps.jpg

Helaas zijn de kleine mostertjes bijna allemaal 2700pF/400V, maar dat wordt weer ruimschoots gecompenseert door de voor mij handige 470pF keramische vlagjes. Verder kan je nog wat andere folie en keramische condensators terugvinden, tot 120pF/6kV.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Moooi ! Dat opent perspectieven, vooral dat axiale spul.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 27 maart 2013 23:13:25 (78%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Tidak: zoek je nog bepaalde condensatoren van dat type dan?
Ik heb nog een grote doos (ik denk zo'n 0.5 m3) met nog niet uitgezochte condensatoren/weerstanden/radiale elco's/styroflexen/keramische buis C'tjes/... Is overgebleven uit 't beeldbuistijdperk... Als je iets specifieks zoekt, kan ik eens gaan spitten?!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Tidak Ada

Golden Member

Ik zoek allerlei spul dat voor hogere spanningen geschikt is (>250V =) ook weerstanden en dan ≥ ½W
Heb wat projecten met voedingsspanning >500V - <600V op m'n lijstje.
Liefst wel met axiale aansluitingen.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 27 maart 2013 23:11:30 (12%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

'k Zal eens kijken of ik de komende winterweken nog ff tijd heb om die doos verder uit te spitten en te sorteren in zakken...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)