Systron Donner HR 70-3AI

Even een algemene voorkeurs vraag:

Moet ik ook de componenten vermelden in het schema die niet op de printen zijn gesoldeerd maar waar wel plaats voor is?
Of zoals die nu werkt met de huidige componenten?

gezocht: nieuw potje " magische rook "
blackdog

Golden Member

Hi darkpinguin,

Van mij mag je ze weg laten als daar het schema duidelijker door wordt.
Het gaat uiteindelijk om hoe de houdige toestand van het apparaaat.

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Aan de andere kant: als het componenten zijn die vanuit kostenbesparing ooit weg zijn gelaten, kan het interessant zijn om ze - bijvoorbeeld gestippeld - in te tekenen in het schema. Wie weet is het de moeite om die componenten te assembleren.

If you want to succeed, double your failure rate.

Hi DP,
Een schema zonder opties is prima.
Kan ik iets doen om te helpen?

[Bericht gewijzigd door markce op woensdag 7 augustus 2013 19:21:08 (28%)

Hallo Allemaal,

Na een tijd druk bezig te zijn geweest met sport en werk is hier de eerste versie van de schema's + meer. Waarschijnlijk zijn er genoeg punten voor opmerkingen van hoe ik getekend heb, graag melden dan kan ik beginnen aan een versie2

schema
overview
TCA280

edit:
onderdelenlijst komt deze week ook nog

gezocht: nieuw potje " magische rook "

@darkpinguin

Nice. Bedankt voor deze nuttige doc.
Er is altijd nog wat te wensen.
Had je ook al een onderdelenlijstje met typen en waarden?

[Bericht gewijzigd door markce op zondag 8 september 2013 22:45:09 (13%)

guidob

Overleden

Bezig met een rubidium, een PLL chip en een Trimble TCXO. Hiervoor moet ik 10 en 15 volt hebben met aardig wat amperes (in koude toestand). M'n Philips 1542's trekken dat niet, daarom de voedingen van Helenaveen eens nagekeken.

Bij beide de potmeter voor de volt instelling vervangen door een 10slag versie, beetje oppoetsen en het werkt prima.

Hi Guido, ook mijn ervaring, poetsen en draaien (met de pot zelf red je het ook als je hem intern schoonmaakt). Een 10 slag is mooi. Leuke voeding om erbij te hebben.
Geen hoogvlieger, maar wel vermogen.

guidob

Overleden

Bij Singer staat een 40V 5A versie te koop. Met een spec sheet van de serie.
Dus bij deze :)

Sine

Moderator

Nog een tip voor mensen met een defect exemplaar.

Het ding zit vol met gedipte tantaaltjes, en die gaan graag in sluiting. Bij de voeding van Tom was dat in ieder geval het probleem.

er staat ook nog een kapotte oltronix op mp, 0-60V en 0-15A. wegens gewicht alleen af te halen in het noorden des lands..

waar rook was, werkt nu iets niet meer