Philips PM 8901 accu

hallo,

ik heb een goeie 2 jaar geleden een philips pm 8901 op de kop kunnen tikken. maar nu werkt deze niet (meer?).
nu was mijn vraag, weet iemand meer hier over? heb op het internet alleen maar verwijzing kunnen vinden en geen concrete documenten.

hierbij ook nog wat meer foto's:
https://drive.google.com/folderview?id=0B2_EdAUxLrgwWl8wQ1pidE81UU0&am…

mocht je er meer over weten, ik hoor het graag.

hobbyknutselaar

ik vind het nog knap dat een toestel uit 1986 met nog( originele? ) loodgel accu's nog werkte in 2011. eens 4x nieuwe loodgel accu's erin zetten van 6v 10ah zal wel schelen.

iets als dit.. http://www.reichelt.de/Blei-Akkus-Sonnenschein/DF-A506-10-S/3/index.ht…

waar rook was, werkt nu iets niet meer

de accu's zijn inderdaad overleden en moeten nog worden vervangen. maar ook zonder accu's zou er op de wcd aan de achterkant 230 op moeten staan, wat niet het geval is.

heb je op dat wcd wel dc gemeten? er staat op de achterkant dat er 24v en 330vdc uit komt, geen ac 230v! het wcd is ook niet origineel want de schroeven zijn anders en philips zou voor 330v dc geen gewone wcd gebruiken lijkt me..

tevens kan het zijn dat de accu's wel nodig zijn om het ding op te starten, heb je al getest door met 24v dc van een losse voeding op de accu aansluitingen te testen?

[Bericht gewijzigd door testman op 4 augustus 2013 17:33:57 (27%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo,

Kwam afgelopen week de accupack weer tegen en was toch benieuwd of iemand er meer informatie over heeft.
Enigste wat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de PM 8901 wordt genoemd in meerdere handleidingen van scoops.

Hobbyknutselaar

maartenbakker

Golden Member

Wat wil je weten? Documentatie heb ik niet, maar aan de praat krijgen zal vast wel lukken met hulp van het forum. Dan zijn de vragen van testman hier vlak boven misschien een goed begin, al denk ik dat het WCD origineel kan zijn. In principe kun je op 330VDC de meeste gangbare apparaten met schakelende voeding gewoon aansluiten.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 9 februari 2015 18:28:05 (28%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."