Beste

Ik moet bij een klant de elektriciteits werken uitvoeren maar ook de audio installatie. De klant wou het sonos systeem maar ze willen inbouw boxen in de keuken. Wat is een goed merk van inbouw boxen. Qua kwaliteit vroegen ze naar middenklasse.

De boxen moeten wel minstens 75W zijn bij 8Ω of 150W bij 4Ω .

Ze moeten wit zijn van kleur. Ze worden ingebouwd in een vals plafond maar er is maar 8cm plaats.

De klant wilt zo goed mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.

Bram

Pardon, 8 cm doorsnee met 75W, 150W in het vals plafond?
PMPO of echt vermogen?

Ik had in m'n badkamer destijds Visatons, de VS-DL18 en die waren gespect op 50W ('70W piek'). Was daar zeer tevreden over.

Misschien is de VS-DL8 iets voor jou, maar 75 W kun je gerust schudden.
(Als je enkel die 8cm hebt, dan gaat dat ook schreeuwen als geen ander... Of is er een weggebouwd subje ergens?)

Ik neem aan dat er dan 8cm diepte bedoelt wordt.

Nee de hoogte mag maar +- 8cm zijn

Dit staat in de manual van sonos

Sluit de gewenste speakers aan op de CONNECT:AMP (het vermogen moet minstens 75 Watt zijn voor 8-Ohm
speakers en minstens 150 Watt voor 4-Ohm speakers).

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (2%)]

Bwoh, ik heb een versterker liever wat hoger in het vermogen dan de speaker. Van clippen gaat je speaker veel eerder stuk.

Dan blijf ik bij m'n DL-18, een prima 'middenklasser', en verkrijgbaar in elke gewenste RAL-kleur. Hoogte 65mm, de clips steken wat verder uit, maar die klappen omlaag.

Dit heeft opzich niets met Sonos te maken, maar dan hoop ik wel dat Sonos-materie in het andere topic blijft.

Maar @TS: Tijd voor een nieuw toetsenbord, je '?' blijft hangen ;).

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (26%)]

@Henry S.
Ik ken niet zoveel van audio (kwaliteit)

Iemand nog iedëen ik moet een paar boxen aan de klant voor leggen :p

De boxen moeten wel minstens 75W zijn bij 8Ω of 150W bij 4Ω .

Waar komt deze eis vandaan?
Ik zou inbouwspeakers gebruiken en geen boxen, vooral niet met maar 8cm ruimte.

Waarom zoveel herrie in de badkamer?
Is het soms om het eigen gegil te overstemmen? >:)

Eis is blijkbaar verwerken vermogen versterker. Ik weet niet wat je onder middenklasse verstaat, maar voor muziekweergeave zou ik eens kijken naar KEF CI130's past in 80mm inbouwdiepte, 8ohm/80W, wel ong Eur160 p/s.

Goeie inbouw visatons, die tegen vocht kunnen, ze hebben zo'n marine/badkamer/outdoor type volgens mij.

Leg liever de klant uit dat het beste geluid met verstand komt en niet met volume op max, krakende beats aanhoren en dan ineens niks meer :).. Ook speakers zo groot en dik maken dat je ze niet op kan blazen is geen recept voor het beste geluid.

Ik denk overigens niet dat de 75 Watt van zo'n Sonos ding een 30-50 Watt speaker kapot krijgt.

Tis voor in een keuken en niet voor in de badkamer :p

Wat denken jullie van deze?
http://www.conrad.be/ce/nl/product/345985/Magnat-Interior-IC-62-plafon…

Ja, ook leuk.

Maar je krijgt twee concrete types voorgesteld, en komt dan zelf met een ander idee. Wat wil je nu eigenlijk?

Wat denken jullie van deze?

Hij is heel erg zwart. Door de twee tweeters is de afstraling niet symmetrisch.

Maakt dat echt uit in de keuken?

Ik pas deze met enige regelmaat toe op boten.
In de buitenlucht heb je toch al snel wat meer herrie nodig.
http://www.baco-army-goods.nl/componenten-elektronicaonderdelen/luidsp…

Klinken erug goed en nog een mooi prijsje.
Maar helaas wat te groot voor jouw toepassing begrijp ik nu :-(

Past prima
http://www.visaton.com/bilder/zeichnungen/gross/fr16wp_tz.gif

Maar als je het toch over Visaton hebt, is de bandbreedte van de door mij genoemde DL18 wat beter.. aangezien TS toch geen (zee)waterbestendigheid nodig heeft.

Chips,

Je hebt gelijk jochem, was even in verwarring gebracht.
Dacht dat hij met max. 8cm in diameter bedoelde...
Wat jij voor stelt zijn idd hele mooie speakers.
Speciaal voor deze toepassing.
De door mij aangekaarte, mooi voor op het terras in een hoof oid.
Kosten geen zak en klinken lekker.

Ik zit maar met het probleem dat de manual van sonos aangeeft dat je minstens 75 watt bij 8Ω nodig hebt. De luidsprekers die hier voor gesteld werden zijn met een kleinder vermogen. Ik wil niet dat ik binnen 2 jaar de luidsprekers moet gaan vervangen :p .

Heb je enig idee hoe absurd dat klinkt? 75 Watt mzuiek in een keuken.

Ik denk dat Sonos bedoelt, dat als het systeem op maximaal volume heel moet blijven, dat de speakers dan minimaal 75 Watt moeten zijn. Maar in een keuken denk ik dat je onder de 5 Watt blijft, tenminste, als je elkaar nog wil horen praten.

De genoemde DL-18 is 50 Watt die maak je niet zomaar stuk.
Ook niet met een Sonos systeem.

Zet een polyfuse in serie met de luidsprekers, dan kan je ze gegarandeerd niet opblazen.

Standaard oplossing daarvoor (in PA wereld) zijn gloei/halogeenlampen.
Polyfuses, weigeren nog wel eens !

Maar een gloeilamp er aan hangen lijkt me zo onprofessioneel.