Klopt, ik heb die HP122 in mijn woonkamer staan en daar draai ik als demo wat van dat soort files op (heb er nu 3, ook files die nuclear white en nulerair black noise heten. Kent iemand er meer )

http://www.youtube.com/watch?v=YqSvkNjWnnQ
Die is trouwens wel grappig om tegelijk te horen. lijkt soms net morse of telefoon tonedial.
Het vreemde is wel dat youscope bij mij op zijn kop draait.

@Maarten Bakker: Ik heb nog één mooie PIT soldeerbout gevonden in Helenaveen. Snoer is ook niet verteerd bij deze. Heb hem voor je meegenomen, mail mij maar hoe en wanneer je hem wilt komen ophalen.

Dankjewel voor de moeite! Ik vernam al zoiets van Eric, ik denk volgende week ergens dat ik wel even een gaatje heb en zal je nog even mailen.

Begrijp dat er geen punten of koppen zijn opgedoken?

Dan heb ik de volgende ronde nog wat te zoeken :P

Hoewel de groep kleiner was, dan gepland (15 pers.)door wat uitvallers was het toch weer een mooie (ver)koopdag geworden.
Het verbaasd mij nog steeds wat er tevoorschijn komt, zoals die Molex machientjes, en leuk om te zien, dat die (rare) grote scoop ook nog werkt.
Tot +/- 13.00 uur in Helenaveen rondgesnuffeld te hebben, zijn we weer naar de vertrouwde loodsen van Deurne verhuisd, waar we tot +/- 16.00 uur nog rondgesnuffeld hebben.
Hier heeft Tidak Ada ons weer getrakteerd op een bakkie overheerlijke goulashsoep, die weer in dank afgenomen werd :)

Op 14 september 2013 22:55:20 schreef markce:

Bedankt Kareltje, Schimanski, Tidak Ada (catering), Desiree en de andere collegiale CO'er.

En ook iedereen bedankt voor de (tevegeefse) pogingen om een loods leeg te krijgen.

Op 15 september 2013 15:27:06 schreef Hewlett:

Inderdaad, die loodsen leken niet veel leger dan laatst. Integendeel. Ik weet nu zeker dat Karel een derde geheime loods heeft.:-)
Dank aan de organisatie!

Mijn zolderkamer? :+

In Helenaveen heb ik nog wat foto's gemaakt.
Mijn excuses voor de mindere kwaliteit, ik had mijn camera nog op manual focus staan, en bijna tegen de scherpte aan, zodat ik het later pas zag.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/loods1.jpg
Alle dozen werden weer zorgvuldig op inhoud gecontroleerd.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/loods2.jpg
En zoals altijd, onze gastvrouw, druk in de weer.

Op naar de volgende ronde!
Er zijn nog plaatsen vrij voor 5 Okt.
Belangstellenden Mail mij!

ik ben nog op zoek naar een variac, is die nog aanwezig op een van de locaties?

Op 16 september 2013 22:46:59 schreef sander1238:
ik ben nog op zoek naar een variac

Wat voor een vermogen / stroom moet die zijn?
Laat het me maar eens weten.

MVG Gerard.;)

Op 16 september 2013 22:46:59 schreef sander1238:
ik ben nog op zoek naar een variac, is die nog aanwezig op een van de locaties?

Variac(s) zijn er volgens mij niet meer (maar je weet maar nooit wat er nog ergens uit een doos tevoorschijn komt). Er stond een Philips variac in Helenaveen maar die is zaterdag verkocht (zie onderste foto in de bananendoos).

Achter tegen de muur staat er nog eentje, half ingebouwd met diverse contactdozen erop.
Het vermogen weet ik zo niet, maar het leek mij geen kleintje.

O ja, dat klopt. Dat is de complete, originele, opbouw van een Philips Labtafel. Er zitten ook volt- en amperemeters op.

Ik zoek twee GR900 naar "iets ganbaars" verloop adapters,
Maar ook GR -874 accesoires zijn welkom (open, short, verloop adapters, sliding load, schuifstukken, kabels, GR-banaan etc.

Dus als jullie ergens van die grote rare tulpstekkers vinden dan hou ik me aanbevolen.

Dus dit soort spul:
http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2012/11/ultra_na.jpg

Wat er lag, ligt al bij jou thuis. Ik ben verder tot nu toe niets meer tegengekomen (maar je weet maar nooit). Met meetapparatuur en/of connectors ben je altijd in onze gedachten.

Op 16 september 2013 23:12:14 schreef Schimanski:
Er stond een Philips variac in Helenaveen maar die is zaterdag verkocht (zie onderste foto in de bananendoos).

Sorry :)
Volgens mij geen Philips trouwens. Binnenkort eens kijken of hij nog werkt.

Die andere die er nog ligt moet je wel eerst van die plank los gaan schroeven, of de hele plank meenemen, dan zit er aan de andere kant ook nog zo'n "driehoek" met wat WCD's en dergelijke.

Ben er redelijk zeker van dat er naast die van de labtafel niet nóg een variac is. Aan de andere kant valt het me elke keer op dat ik kennelijk nog niet alles had gezien.

Ik heb mij ook goed geamuseerd afgelopen zaterdag. Ik had geen grote stukken maar wel onderdelen om de voorraad aan te vullen. En ik kon die grote LED 7-segment displays toch niet laten liggen ;).

Bedankt Kareltje, Schimanski, Tidak Ada en Desiree voor de leuke dag.

Zo, ik heb alles eindelijk gekatalogiseerd:

• 2 doosjes met composiet weerstanden (voor restauratie)
  • 4 4mm² kabelstukken met oogjes
  • 4 potentiaalvereffenigskabels (met dank aan Mans)
  • 3 Lege boren cassettes
  • Leeg assortimentsdoosje (om te vullen)
  • een bak vol lege plastic doosjes Kareltje, er ligt nog een doos; die wil ik reserveren! *)
  • Een Trimble GPS-antenne ('muis')
  • Een kaartleesverlichting voor mijn vrouw >:)
  • Een klystron en een TR-cell Een LCD display van NEC Wie kan mij aan een datasheet helpen?
  • Een 'antieke' Garmin hand held GPS.
  • Boek "Kathodenstrahlröhren" van Philips (bedankt Mans)
  • Diverse miniatuur coax connectortjes
  • Twee stukken teflon coax RG178B/U (klopt niet, ze zijn dikker)
  • 4 doosjes tantaalelco's van Union Carbide (MIL-spec)
  • XY-scoopje (zie 'mijn kleinste & liefste meetapparatuur')
  • Een 7BP7 Radar display CRT (lange nalichttijd) voor de verzameling.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/nec-videodisplay_p9150923-a.jpg
NEC display typenummer: NL3224FC35-04
De achterkant lijkt wel bullet-proof!

Wie kan mij aan een datasheet helpen; Google niet :(

http://www.uploadarchief.net/files/download/nl3224fc35-04.jpg

*)
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/plastic%20doosjes_p9150934.jpg
Kareltje, er ligt nog een doos; die wil ik reserveren!

OPROEP

Bij de GARMIN GPS, die ik heb gescored, zat een CD waarop de

handleiding en software

van een

ALINCO DJ-X2000

scanner/receiver staat.

Wie heeft die ooit gescored en wil degene die manual en software hebben?

Ik had ergens een keer CD 2 van een cursus Thais ofzo bij zitten...

Heb ik maar weggegooid ;)

Ach als er iemand mee is gediend.... en het is elektronica in dit geval (Hoewel, er wordt natuurlijk veel elektronica in Thailand gefabriceerd ;-) ).

Helaas lijkt de software van die GPS niet compleet ;(

Op 25 september 2013 19:29:13 schreef Tidak Ada:

Wat voor garmin is het?
Ben nog nooit garmin tegengekomen waar je het niet netjes van de garmin site kunt halen.

[Bericht gewijzigd door Sebastiaan06 op (23%)]

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Er zat een CD bij waar de software van deie scanner op staat en van de Garmin maar deels.
Het is een GPS45, een heel ouwetje, maar ja, voor een paar euro is het een leuk speeltje.

Waarschijnlijk heb je deze:
Plaatje

Howto Updaten van devive software (let op dit is firmware/os en geen map)
Update

Wat betreft kaartmateriaal kan ik alleen vinden dat Garmin je verwijst naar de mappers welke dit als "thrid-party" doen en dus niet het officiele Garmin spul. Maar zoals je zegt dit is een oudje, dus wellicht heeft dat er iets mee te maken...

Bedankt voor de link !
Heel mooie informatie. Er wordt zelfs naar kaarten vewezen.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (29%)]

Op 25 september 2013 19:29:13 schreef Tidak Ada:
Ach als er iemand mee is gediend.... en het is elektronica in dit geval (Hoewel, er wordt natuurlijk veel elektronica in Thailand gefabriceerd ;-) ).

Nee, in jouw geval is de oproep natuurlijk meer dan terecht; waarschijnlijk staat of stond ooit die receiver waar hij bij hoort ook in de Loods.

Misschien heeft de bezitter van de ALINCO DJ-X2000 jouw missende CD ;)

Op 26 september 2013 09:28:18 schreef Tidak Ada:
Bedankt voor de link !
Heel mooie informatie. Er wordt zelfs naar kaarten vewezen.

?? Volgens mij kan de 45 niet met kaarten overweg....
Ik heb zelf twee Garmins; een Etrtex Legend HCX en een 60CSX, en gebruik vooral Open Street Map-kaarten.
Ben toch wel benieuwd of die 45 daar ook mee overweg kan.

Het blijkt dat die 45 bedoeld is voor mariene navigatie.
Mogelijk wel te gebruiken voor geocaching.
Aangezien ik toch veel met kaart en kompas werk en dan 'rechtlijnig' voortbeweeg, kan dit ding toch wel een hulpmiddel zijn. Gewoon van way-point naar way-point lopen.

Op 26 september 2013 10:47:43 schreef Tidak Ada:
Het blijkt dat die 45 bedoeld is voor mariene navigatie.
Mogelijk wel te gebruiken voor geocaching.

Voor geocachen is een kaart in je gps handig, maar geen must. Wel is het handig dat je gps kan "projecteren" (een waypoint over een hoek en afstand verplaatsen). Dat kan eventueel ook met een appje op je telefoon.

succes! (FF, verwoed geocacher)