Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Heb heb telefoon 'zonder' 
Maar met kaart en kompas erbij gaat het prima.
Wat bedoel je overigens met 'projecteren'? Je kunt een waypoint toch intikken, nadat je het hebt opgezocht op je kaart?
Kijk, ik ben met kaart, kompas en (barometrische)hoogtemeter veilig in de mist over gletschers gegaan 
Wordt nu wel erg OT, je kunt me mailen (PM in profiel)
Pola
wtt
Hoeben
Etiolate
maarten bakker
Jochem
markce
sander1238
Haasje93
alex278
javanree
Henry S.
pe5ocb
monstervisje
Darkpinguin
Tidak Ada
Schimanski
Dit is het lijstje van 5 Oktober.
Check zelf even of je erbij staat, mits je tenminste opgegeven hebben.
Geen mail gehad, en je staat er wel bij? Mail mij even.
Op 26 september 2013 10:41:07 schreef FastFolkert:
[...]?? Volgens mij kan de 45 niet met kaarten overweg....
Ik heb zelf twee Garmins; een Etrtex Legend HCX en een 60CSX, en gebruik vooral Open Street Map-kaarten.
Ben toch wel benieuwd of die 45 daar ook mee overweg kan.
Voor die 60CSX kan je gewoon de laatste versie garmin kaarten gebruiken. Persoonlijk vind ik die beter werken dan de openstreetmap.
CSX is prima dingetje voor wandelingen etc
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik sta er ten onrechte nog op, want ik bleek achteraf beide data niet te kunnen (5 oktober NVHR beurs Driebergen). Als er nog andere kandidaten zijn kan er dus wel iemand inplaats van mij...
Graag zou ik er wel de volgende keer voor Helenaveen opstaan.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Hmm. Ik zie geen Mans of Hugo op het lijstje. Iemand anders vanuit het westen (woon zelf in Zoetermeer) die op het 5 oktober lijstje staat?
Op 25 september 2013 21:43:48 schreef Tidak Ada:
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Er zat een CD bij waar de software van deie scanner op staat en van de Garmin maar deels.
Het is een GPS45, een heel ouwetje, maar ja, voor een paar euro is het een leuk speeltje.
Gaaf ding! Je bent wel heel blitz als je daarmee rondloopt in plaats van je telefoon of zo'n garmin eTrex 
Op 16 september 2013 23:56:25 schreef Kareltje:
Achter tegen de muur staat er nog eentje, half ingebouwd met diverse contactdozen erop.
Het vermogen weet ik zo niet, maar het leek mij geen kleintje.
Op 16 september 2013 23:57:46 schreef Schimanski:
O ja, dat klopt. Dat is de complete, originele, opbouw van een Philips Labtafel. Er zitten ook volt- en amperemeters op.
Op 17 september 2013 09:13:50 schreef Jochem:
Die andere die er nog ligt moet je wel eerst van die plank los gaan schroeven, of de hele plank meenemen, dan zit er aan de andere kant ook nog zo'n "driehoek" met wat WCD's en dergelijke.Ben er redelijk zeker van dat er naast die van de labtafel niet nóg een variac is. Aan de andere kant valt het me elke keer op dat ik kennelijk nog niet alles had gezien.
Zijn er toevallig foto's van die opbouw van een Philips labtafel met variac? Ik denk dat dat het Philips labmateriaal is wat ik in mijn hobbykamer heb, hiervoor zoek ik nog uitbreidingsmateriaal.
Zie mijn post in het lopende "Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer" topic.
guidob
Overleden
Wat ik me herinner is dit veel groter/lomper is dan die alu modules.
We hebben er ook niet echt goed naar kunnen kijken, het ding is te zwaar om zo even van de tafel (?) te pakken. Daarom ligt dat ding er waarschijnlijk nog (voor zover ik weet).
darkpinguin
gezocht: nieuw potje " magische rook "
Dan zou je een goede ijzerzaag moeten meenemen ( als het in stukken mag van Kareltje ) om het te kunnen vervoeren/weghalen.
Op 28 september 2013 18:35:48 schreef darkpinguin:
Dan zou je een goede ijzerzaag moeten meenemen ( als het in stukken mag van Kareltje ) om het te kunnen vervoeren/weghalen.
Nou, dat valt ook nog wel mee hoor. We zullen er zaterdag een foto van maken en hier posten.
Er zit een variac in, wat stopcontacten en Volt- en Amperemeter. Waarschijnlijk ook wel een scheidingstrafo maar ik heb er nog niet in gekeken.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
[OT]
Je kunt je melden bij de curator en aansluiten in de rij. Dan liever eentje met veel ervaring uit Deurne 
[/OT]
Het is volgens mij wel de laatste variac die er staat. En ook nog een dikke (8A). Voor gebruik achter een aardlek zul je een inschakelvertraging moeten bouwen als je niet steeds de aardlek terug wilt inschakelen
.
[off topic]
Op 30 september 2013 23:03:20 schreef testman:
miss kun je een showroom model variac kopen bij elquip, zijn vandaag failiet gegaan...
Die waren op 5 september 2012 failliet.
De activiteiten van ElQuip zijn op 02-10-2012 overgenomen door ISSIS BV waarbij de naam Elquip is voorgezet als handelsnaam.
[on topic]
guidob
Overleden
Helaas niet van de partij. Ze komen zaterdag m'n verwarming vervangen en dat is ook nodig. Mijn huidige keteltje trekt het niet meer als het koud wordt.
Iedereen de groeten, ben benieuwd wat er nog boven water komt.
Als iemand nog HEF4750 of NE566 tegenkomt (PLL chippies), dan heb ik interesse! Tot nu toe 1x HEF4750 gescoord.
Op 30 september 2013 22:46:30 schreef Schimanski:
[...]Nou, dat valt ook nog wel mee hoor. We zullen er zaterdag een foto van maken en hier posten.
Er zit een variac in, wat stopcontacten en Volt- en Amperemeter. Waarschijnlijk ook wel een scheidingstrafo maar ik heb er nog niet in gekeken.
Bij voorbaat dank voor de moeite om een foto ervan te willen maken.
guidob
Overleden
Inderdaad, 567
"Op 1 juli 2013 13:05:55 schreef Hewlett: 10 HEF4750 PLLs, 40 stuks NE567F PLLs"
Al is het ding zo te zien niet zo interessant, net de datasheet even bekeken. De 4750 is dat wel, daar ga ik ook eens mee experimenteren binnenkort.
De HEF4750 is zeker interressant, mocht je die niet meer vinden, dan heb ik nog wel een paar voor je liggen.
@Kareltje/Mans: Ik ben, zoals het nu staat, er zaterdag niet bij. Het verbaast me dan ook dat ik en m'n reisgenoten nog op de lijst staan.
@Henry S.:
Tja, het was mij wel bekend, en waarschijnlijk jouw reisgenoten ook, maar ik hoopte dat er deze maand misschien een verandering in jou agenda plaats vond, vandaar.
De ruimte was er toch, en misschien dat jouw reisgenoten voor een alternatief konden zorgen.
Op 28 september 2013 18:35:48 schreef darkpinguin:
Dat zal geen probleem zijn.
Ik zal in ieder geval een slijptol meenemen, voor het geval dat.
Ik zal er in ieder geval uitgebreid foto's van maken (zover ik erbij kan)
@Schimanski:
In Deurne heeft wel altijd een kleine Variac gestaan, en hoewel door velen bekeken, ben ik er niet voor 100% van overtuigd dat die ook daadwerkelijk verkocht is.
Op 1 oktober 2013 20:14:56 schreef Kareltje:
@Henry S.:
Tja, het was mij wel bekend, en waarschijnlijk jouw reisgenoten ook, maar ik hoopte dat er deze maand misschien een verandering in jou agenda plaats vond, vandaar.
De ruimte was er toch, en misschien dat jouw reisgenoten voor een alternatief konden zorgen.
Ah ok, in ieder geval bedankt voor het reserveren! De volgende keer beter, zit er dit jaar nog wat in de planning, of wordt het volgend jaar?
Op 1 oktober 2013 20:37:42 schreef Henry S.:
[...]
Zit er dit jaar nog wat in de planning, of wordt het volgend jaar?
Ligt aan de belangstelling.
Het lijkt er even op dat de bakjes bij de knutselaars inmiddels uitpuilen 
Maar we gaan gewoon weer met een nieuwe lijst beginnen, die meestal het snelst groeit net na een loodsbezoek.
En dan heb je nog de vaste kern die er nooit genoeg van hebben, of gewoon voor de gezelligheid willen komen.
Wat mij betreft gaan we voorlopig gewoon verder, en als ik weer een leuk groepje heb gaan we voor de datum kijken.
Het zou nog net kunnen, dit jaar, dan maar een trui aan trekken.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.