Lichtmis 2013

Schimanski

Golden Member

Op 29 september 2013 15:33:52 schreef Aart:...Ik denk daarom dat het een gyrokompas voor op boten of soortgelijks geweest is.

In Helenaveen staat nog een Sperry gyrocompass van een schip. Het gyrodeel zit in een kast van ong.30x30x30 cm. Er zal nog een en ander aan electronica bij horen, maar dat is nog niet gevonden ;) Als je interesse hebt moet je mij of Kareltje maar even mailen. Er zijn ook wat afvallers op de lijst dus je kunt evt. ook langskomen.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

Is al gereserveerd!!

Ik kom het zaterdag halen. Karel weet er van.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 30 september 2013 23:06:42 (10%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Wist ik niet. Geen gyro meer beschikbaar dus in H'veen.

Ik kom het zaterdag halen...

Neem je ook weer van die heerlijke goulashsoep mee?

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

We gaan er een feestje van bouwen ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

@Henry:
Heeft die man die 1 en 2 W MOX weerstanden vaker?
Dan moet ik er toch eens kijken. Staat hij ook in Rosmalen en op de Jutberg?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

De stand vind je op elke radiomarkt, graaibakken met €1 per zakje, €5 voor 6 zakjes, je kent ze vast wel. Helaas moest ik goed graven voordat ik 6 zakjes (a 25 stuks) MOX tegenkwam tussen de normale weerstanden. Maar de volgende keer storten ze er misschien weer een nieuw lading in, en moet je maar weer afwachten wat er dan bij zit.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Heb ik nu iets gemist of valt het kerkelijke feest van Lichtmis ergens in februari? Toch?
Rare jongens, die electronici. Om van de meisjes nog te zwijgen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Henry S.

Moderator

'De Lichtmis' is een buurtschap in Overijsel-Nederland: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Lichtmis, met elke laatste zaterdag van september een radiomarkt rond het gelijknamige centraal gelegen truckerscafe. In deze hoek doen ze eigenlijk niet aan katholieke diensten ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Schimanski

Golden Member

De Lichtmis is een wegrestaurant/truckstop bij Nieuwleusen (vanuit de bewoonde wereld gezien achter Zwolle). Een keer per jaar wordt het gehele parkeerterrein ontruimt om daar dan een grote openlucht radiomarkt te houden.

Het is er altijd erg gezellig, dus ja... Je hebt wat gemist.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

OK, ik ben er weer helemaal bij.
Toch een beetje rare jongens, die Ollanders .. om maar te zwijgen van... ok, laat maar zitten...
Denk dat het die pannekoeken waren die me de das omdeden, want hiertelande horen die wel degelijk bij die bepaalde datum. Kerkelijk of niet.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Tidak Ada

Golden Member

Voor de meest katolieke gemeente van Nederland hoef je overigens maar een klein stukje naar het oosten, daar heb je echte missen (geen vrouwen!) en carnaval...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †