Voor mensen zonder auto, Kruidvat heeft weer treinkaartjes in de aanbieding. dagkaart voor 14,00 euro
Op 28 september 2013 11:12:47 schreef pe5ocb:
Hmm. Ik zie geen Mans of Hugo op het lijstje. Iemand anders vanuit het westen (woon zelf in Zoetermeer) die op het 5 oktober lijstje staat?
Ik woon in Rotterdam. Ik weet niet of het mogelijk is om naar Rotterdam te komen? Dan is samen rijden wellicht een optie.
wtt
Golden Member
Ook deze keer (ik had het Karel ook al gemailed) moet ik verstek laten gaan wegens (voornamelijk) gebrek aan tijd.
Is er nog iemand anders uit de omgeving Rotterdam of op de route naar Deurne die mee zou willen rijden?
[Bericht gewijzigd door Etiolate op (31%)]
@kareltje, ik ben er morgen niet stipt om 10 uur, zal zo'n half uur tot 3 kwartier later zijn.
is het raadzaam om morgen naast een grote doos, kleine sluitzakjes mee te nemen, weet niet hoe kleine onderdelen daar verpakt zitten vandaar.
tot morgen
sander
haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Op 4 oktober 2013 20:35:03 schreef sander1238:
is het raadzaam om morgen naast een grote doos, kleine sluitzakjes mee te nemen, weet niet hoe kleine onderdelen daar verpakt zitten vandaar.
Dat is wel handig.
Er zijn daar chineesbakjes in overvloed voor de kleine onderdeeltjes, eveneens ook nog zipzakken (alleen in Deurne)en alle verzamelde spullen kunnen in een kartonnen doos.
ik ben er morgen niet stipt om 10 uur, zal zo'n half uur tot 3 kwartier later zijn.
Je hoeft niet in te klokken 
Ik twijfel nog, ivm beschikbare tijd & een doorsudderend griepje. Als ik kom ben ik ws. rond een uur of 11 in Helenaveen (vanuit den haag).
Ik vermoed zo dat we morgen met een relatief kleine groepje zijn. Wellicht is slechts 1 blik soep voldoende
Tot morgen dan maar.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Hey, *4 (4e keer, slechts 3e keer soep). Het begint serieus op een verslaving te lijken.
[Bericht gewijzigd door markce op (38%)]
haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Ook deze keer weer wat leuke finds. Vorige keer uit Deurne een ringkern trafo meegenomen (2*35V 4.7A) Eigenlijk wat te klein voor het koelblok met 12cm fan dat ik in Helenaveen scoorde. Vandaag dus in Helenaveen een tweede gevonden.
Voor herstel aan wat oudere apparatuur was ik al op zoek naar binddraad voor kabelbomen. Vandaag gevonden, originele waxed! Genoeg voor de komende 30 jaar.
De voorraad connectoren blijft aantrekkelijk.
Verder koelplaten, PL lamp samenstel, zekeringen, schakelaars (knitter, toggle, hele mooie push switches 10A met lamp), veel analoge IC's, wat Philips handboeken, Philips vintage speakers, verschillende maten top kwaliteit plastic zakken, nog 1 HEF4750 (PLL), vintage fun microprocessoren en perifierie chips (Z80, 8085, 8031, etc).
Na een dag graven nu nog een weekend hobby voorraad indikken...
ik ben gister voor de eerste keer in helenaveen en deurne geweest.
in de eerste instantie dacht ik: jeeeehh waar moet ik beginnen.....
wat een hoeveelheid. een hoop leuks gevonden waaronder een kleine variac die ik zocht, een setje ecc 83 van philips miniwatt, hopen dat ze natuurlijk goed meten. verder zaten de bamibakjes vol met elko's kleine wima's weerstanden, schakelaartjes, wat 78xx spaningsregelaars, twee tda5118Q versterkertjes gevonden en een hoop klein overig spul als printboortjes, pcb's, krimpkous en afstandshoudertjes.
iedereen heel erg bedankt, ook voor de soep, koffie en taart
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Toch nog een variac, kijk aan!
Op 5 oktober 2013 19:00:06 schreef Kareltje:
Yep, speciaal voor jou, Jochem.
De operation manual van de PM 2530
Ah top! En net nu ik er een keertje niet bij ben 
Leuk om de boel compleet te krijgen zo. Hopelijk staat er nog wat meer in, in de trant van kalibratie etc.
Op 6 oktober 2013 12:59:41 schreef Jochem:
Toch nog een variac, kijk aan!
Ze zijn nog niet op 

Wat een beest!
De operation manual van de PM 2530
Opsturen, of volgende keer meebrengen?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ah ja, ik had eigenlijk een scheidingstrafo nodig, of gescheiden variac. Misschien dat ik deze daarom niet heb gezien, of niet heb onthouden. Maar als je uit kan met een auto-trafo is dit echt een beest ja!
Die manual heb je nu thuis? Komt wel een keertje mee, of mag ook in een enveloppe als dat te doen is.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Zo, de laatste spijker van gisteravond is uit m'n hoofd 
Ik heb nu de gescoorde zaken even gesorteerd. Leuk speelgoed en handige dingetjes.
't Was weer een gezellige dag. Fijn dat je nu de manual hebt ik herkende het ding van jou direct toen Karel hem liet zien, waardoor hij snel aan de juiste persoon kon worden gelinkt.
Heb nog wat leuk GR spul voor Fred gescored.
Voor mezelf dat Sperry gyrocompas om lekker mee te puzzelen. Ik verwacht niet dat ik hem draaiend krijg, maar het blijft een leuk hebbeding.
Veder een leuk breadboardje van Hirschman, waar ook hulpstukjes bij zitten voor IC's in TO-omhulling (10 en 12p). Da's uniek en erg practisch.
Heb alle plastic doosjes meegenomen om onderdelen in te sorteren. Kan ik voorlopig vooruit.
Zoals altijd was het weer een ontdekkingsreis...
darkpinguin
gezocht: nieuw potje " magische rook "
Ook hier is alles weer gesorteerd en nog wat getest 
De buit van deze keer:
- 10.000x BAW62
- mooie trek schakelaar
- 2 voedingen ~12V ~45A (TWE1200H27)
- 500x 1N4936
- 10x CD54HC04
- 25x 74HC4017
- 50x 74LS08
- 50x 74HC04
- 100x 74HCT00
- 25x 54HC04
- USB naar Serieel kabel
- veel ledjes in huisje
- 300x BC547B
- 3 Zelfbouw "cardreaders"
- gesorteerde doos met 200 ic's: CD4000 t/m CD4017
Een geslaagde dag, dit keer prima bereikbaar zonder een afgesloten A2 
Dank aan de organistie, Karel, Mans, Desire en de lekkere koffie met vlaai van TidakAda. De soep heb ik helaas gemist, ik was naarstig op zoek naar spoelkernen voor Toko S18 spoelen en ben in mijn zoektocht de soep vergeten. Tja, deze Toko spoelen heb ik bij een vorige gelegenheid meegenomen, toen was er geen tijd meer om de bijbehorende kernen te zoeken. Ik ben in Deurne veel ferriet materiaal tegengekomen maar niks wat in een S18 spoel past. Helaas, een volgende keer nog maar eens kijken.
Toch weer redelijk wat leuk spul gevonden in de twee schatkamers in Helenaveen en Deurne. Drie kratten vol componenten. Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest met het sorteren van de spullen, ik ben nog niet klaar. Mijn buit zo ongeveer:
- 20 kilo printplaat, dun, dik, enkel en dubbelzijdig
- twee antennes, lijken op scanner antennes, hebben 50 ohm BNC aansluiting, zijn niet erg breedbandig maar doen het prima op de 70cm
- partij kristallen: 1,3,4,6,8,12 en 16Mhz
- partij spaningsregelaars uit de 78xx serie
- bami bakje vol Vishay NTC weerstanden in 14 waardes
- ringkern trafo 2*35V 4.7A
- print trafo's 12V 210mA
- zakje met 100 gelijkrichters
- Semicon S3A2 diodes
- Doosje Murata foto FETs
- Doosje BPY47P foto detectoren
- partij EPROMs, 4Mbit en 8Mbit
- partij SRAMs 8KB en 32KB
- zak 0.15Ohm 25W weerstanden Alu huis
- zak NeoSid inductoren
- verschillende spoelen in weerstand formaat
- Ruim 15000 metaalfilm weerstanden
- TRW metal glaze weerstanden
- Doos met 3000 ITT BC548B torren
- Rol met ongeveer 900 74HC4066
- Rol BF512 N channel FET
- Rol BAS11 diodes
- Flinke zak met keramische buiscondensatoren, deze moet ik nog sorteren en dat wordt nog een hele klus
- Toroids
- MiniCircuits MCL SRA-3 mixers
- 50 print relais 4.5V
- 30 buizen met ICs: 74HC serie, CA3085A metal can, LM358N opamp, LM339 comparator, LM393N comperator, obscure AMD9513APC timing controller, Toshiba TMM2018D-35 sram, CNX36U opto couplers, TMS4461 dual port vram, mc1488 en 1489 rs232 level shifters, wat 8085 spul, tot slot nog wat logica uit de ECL 10K serie
- mooie serie kwaliteits Wima MKT condensatoren van 330pF to 2.2uF
- verzameling (obsolete) torren/fets: BF244C, BF246B, BF247B, ASY75, OC77 (uit een grote "grabbel ton" met allerlei zooi), BFW30, BFQ80, BCY89, BCY40 en nog wat..
Toch raken die loodsen nooit leeg en verbaas ik me elke weer wat er allemaal ligt. Tot een volgende keer maar weer, dan wellicht met oliebollen 
Is er toevallig iemand in de gelegenheid geweest om van die Philips Labtafel opbouw foto's te maken?