Je mooiste meetapparatuur. Deel 7

Dit topic is gesloten

en weer een delta voor op de stapel erbij, het zijn goede voedingen dus waarom niet :)

zal je alvast waarschuwen, als dit exemplaar nog van begin 90's is heb je kans dat 4 ROE 22uf 250v elco's op de stuurspanning print gaar zijn. ook heb ik met mijn sm-7020d gehad dat de voeding eenmaal warm geen spanning meer uitstuurde. dit bleek te komen door het volt schuifknopje achterop de voeding welke slecht contact maakte..

verder hele stille voedingen die zelfs onder 20amp vollast niet warm worden of gaan brommen. de philips versie is zo'n zoemding wat uiteindelijk irriteert als je er vlakbij zit..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
If you want to succeed, double your failure rate.

En ook ik had een leuke meevaller vandaag. Had nog geen (schaam) labvoeding en met een kleine beurs de aankoop blijven uitstellen. Tot vandaag een kennis van me een cadeautje voor me had. Een delta 030-5. Heb hem snel een kratje bier ervoor geveven :)

http://i43.tinypic.com/oasojl.jpg

haasje93

Golden Member

Dat is een hele mooie voeding, helemaal voor dat kratje bier :)
Je hebt dan echt een hele mooie als eerste voeding.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Ik moet je bekennen, ik kende delta nieteens tot gisteren dan. Ik heb natuurlijk toen ik hoorde wat ie voor me had even gekeken wat ik er ongeveer voor moest geven. Ik schrok me de pleuris. Hij vroeg 2 flesjes alfa... vandaar dat het een hele krat is geworden en dat is volgens mij nog steeds wat aan de lage kant. Maar ik ben er wel echt heel erg blij mee. Had afgelopen zomer ook al een meevaller met een 200mh agilent/hp logic analyzer. Nu is het hopen dat er iemand een weller soldeerstation afschrijft haha :P

Hewlett

Honourable Member

Mooie voeding, 0-30V, 5A, meer heb je eigenlijk niet nodig. Op voeding gebied is er niet veel beters dan Delta. Delta heeft die es030-5 nog in productie geloof ik. Prima deal! Alfa is ook goed bier trouwens :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Potjandorie, dat als je eerste labvoeding? Dat zal meteen je laatste zijn dan!

Althans, je zult er nog wel een keertje eentje bij kopen of maken, omdat je toch af en toe een tweede voedingsrail nodig hebt. Maar daar kun je dan veel lagere eisen aan stellen als je al zo'n mooie Delta hebt.

Kennis is macht, maar de juiste kennissen is nog veel machtiger. :D

If you want to succeed, double your failure rate.

haha ik geloof dat jullie dit meer op waarde nog schatten dan ik. Ik schrok me in elk geval rot van de 2 prijzen die ik op internet zag. Had hem gevraagt of ie niet nog een voeding over had en ik dacht daarbij aan 0-12 volt, 1A analoog en oud. Dit apparaat is eind vorig jaar nog gekeurd en gecalibreerd zag ik aan de sticker. Ik had dit dus zelf ook niet verwacht hoor. Soms moet je gewoon een beetje geluk hebben denk ik :)

Net bakkie!

Als je me een mailtje stuurt stuur ik je de service doc op.

[Bericht gewijzigd door florick op woensdag 23 oktober 2013 17:30:57 (10%)

expert in percussive maintenance

Oh super, hij kwam inderdaad zonder verdere documentatie, dus heb je een mailtje gezonden. Bedankt!

Tidak Ada

Golden Member

Alfa voor een Delta, een mooie deal :9
Alleen zal voor jou de nasmaak langer blijven hangen, denk/hoop ik....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Op 23 oktober 2013 17:05:34 schreef Jochem:
Potjandorie, dat als je eerste labvoeding? Dat zal meteen je laatste zijn dan!

Nahhh, je kan niet genoeg labvoedingen hebben ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Henry, ik hoor net van mijn vriendin dat jouw stelling niet klopt. :'(

Op 23 oktober 2013 17:45:07 schreef Tidak Ada:
Alfa voor een Delta, een mooie deal :9
Alleen zal voor jou de nasmaak langer blijven hangen, denk/hoop ik....

Scherp ;)

fred101

Golden Member

Op 23 oktober 2013 23:21:36 schreef Wilbert78:
Henry, ik hoor net van mijn vriendin dat jouw stelling niet klopt. :'(

Daar heeft ze wel gelijk in, die voedingen nemen kostbare ruimte in waar je scopen en multimeters kan zetten >:-)

Erg mooie voeding trouwens.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 23 oktober 2013 23:21:36 schreef Wilbert78:
Henry, ik hoor net van mijn vriendin dat jouw stelling niet klopt. :'(

Weet je wel hoeveel voedingen je kunt plaatsen op de plek die je vriendin in neemt ;)

Op 23 oktober 2013 16:24:50 schreef Wilbert78:
En ook ik had een leuke meevaller vandaag. Had nog geen (schaam) labvoeding en met een kleine beurs de aankoop blijven uitstellen. Tot vandaag een kennis van me een cadeautje voor me had. Een delta 030-5. Heb hem snel een kratje bier ervoor geveven :)

[afbeelding]

Mooie voeding, ik heb er 2 van maar dan de 10A versie. Als je ze voor een kratje bier hebt is het spot goedkoop.

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Op 23 oktober 2013 20:51:11 schreef Henry S.:
[...]
Nahhh, je kan niet genoeg labvoedingen hebben ;)

Amen.

expert in percussive maintenance

Lol@Antoine :P

Op 24 oktober 2013 16:35:44 schreef Jeroen13:
[...]

Mooie voeding, ik heb er 2 van maar dan de 10A versie. Als je ze voor een kratje bier hebt is het spot goedkoop.

Ja, wat ik al zei, hij wou 2 flesjes, maar hij kent mijn situatie (wajong) en ik denk dat dat best een rol heeft gespeeld. Maar ik ben er echt dankbaar voor. Ook getuige de reacties hier, van mensen die er toch echt meer weet van hebben dan ik... Ben ik nog blijer ermee. Wat ik je blief, ik wist dat ze het lab gingen vernieuwen en ik heb vrijblijvend eens gepolst. Ik had graag zo een oude analoge voeding, 12 volt 0.5 tot 1A gehad. Compleet stoffig, afgeschreven en toe aan vervanging van de elco's. Dan was ik al heel erg blij geweest. Dus dit... tja, dat zag ik ook niet aankomen :)

Tidak Ada

Golden Member

Niet voor excuseren; gewoon van genieten! ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Doe ik ook zeker! maar inmiddels lijkt het ook alsof het topic ben aan het kapen geloof ik :) En dat was niet mijn bedoeling, maar het is tof dat jullie net zo enthousiast zijn als mij :D

Tidak Ada

Golden Member

Niks 'topic kapen'. Dit is een showtopic, waar je je meetapparaten kunt showen en (beperkt) commentaar kunt geven.
Daarom al Deel 7 :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Vooruit, in dat geval zal ik mijn andere hobby gebruiken om er een mooie jaarkalender van te maken, voor 2014. De opbrengst zal geheel naar het goede doel gaan. Een fatsoenlijk soldeerstation :P

Mooie meetapparatuur op deze forum. Ik volg het graag. Ik zal ook eens laten zien wat ik gebruik.Dit is mijn Fluke 5101B Calibrator en HP3456A digitale multimeter.
De HP3456A is goed stabiel met 6 digits uitlezing.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KDWIRDMI.jpg

expert in percussive maintenance

Dit topic is gesloten