Ik ben m'n elektronica werkplaats eens aan het uitmesten zodat ik er ook daadwerkelijk weer kan werken
Zo ook de ladenkastjes die ik al een poos heb die bij mijn vader vandaan komen. En wat je dan zoal tegenkomt. Sommige dingen zijn wel te identificeren, maar waar ze voor gebruikt werden, of hoe je ze moet gebruiken is niet altijd duidelijk.
Hier een lamp met de opdruk "100 OHMS". Koud meet deze zo'n 70Ω. Die 100Ω zal hij wel zijn als hij warm is. Is dit een lamp die speciaal als dummyload is ontworpen?
Dit zijn 2 AEG gelijkrichters. Aansluiting is duidelijk aangegeven. Ze zijn zo'n 10cm lang. Maar waar werden deze voor gebruikt? Dit zijn behoorlijke metalen potten.
Is dit een voet voor een hele grote radiobuis of werd hier wat anders ingezet?
Deze kwikschakelaren (waarvan de met de sticker van Honeywell is) zijn waarschijnlijk vanwege hun grootte niet als kamerthermostaat gebruikt.
Dit glaswerk is mij totaal onbekend. Zo'n 5cm lang. Er lijken van de metalen staafjes hele dunne draadjes naar de donkere punt te gaan. Wie weet wat dit is?
RT022 germanium transistors (aangezien de leeftijd zijn ze misschien beter geranium transistors te noemen )
Als het goed is zijn ze van IBM en gemaakt tussen 1961 - 1964.
Sommige van deze Siemens gelijkrichters zijn me een raadsel hoe je ze moet aansluiten. Enkele hebben alleen + en - pootjes en geen pootjes voor de wisselspanning. Ze zijn ook best groot. Waar zijn deze voor gebruikt.