Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
ST maakt een aantal interessante en laag geprijsde ontwikkelbordjes gebaseerd op ARM processors. Deze worden echter voornamelijk verkocht via Farnell, Mouser, of Digikey, wat voro veel consumenten problemen op kan leveren (hoge verzendkosten, hoog minimum orderbedrag, betalen met CC, et cetera). Daarom wil ik pollen of er interesse is in een IA. Bij meer dan €65 ex BTW kan de IA door gaan, en ik zal een eventuele IA sluiten zodra de max van mijn CC bereikt is.
Bij deze is het een IA geworden.
De verzendkosten van mij naar Nederlandse gebruikers bedragen €3,50, naar Belgische €6,00. (Mocht je pakketje veel goedkoper of duurder uitvallen, dan neem ik nog contact met je op)
De uiterste bestel/betaaldatum is maandag 10 maart 23:59.
Betalen kan via PayPal naar het e-mail adres in mijn profiel. Via BitCoin of overschrijving is eventueel ook mogelijk, mail mij in dat geval even.
Als je betaalt, meldt dan in dit topic je exacte order, samen met de mededeling dat je betaald hebt. Vergeet niet de 21% BTW mee te rekenen bovenop onderstaande prijzen!
De bordjes waar het in principe om zal gaan (prijzen zijn ex BTW):
Arduino-shield compatible mbed compatible Artikelen op: Hackaday, Electronics-lab, ST
NUCLEO-F030R8 €8,26 Op ST site
NUCLEO-F103RB €8,26 Op ST site
NUCLEO-L152RE €8,26 Op ST site
NUCLEO-F401RE €8,26 Op ST site
Overige ST bordjes Allen hebben een on-board programmer + debugger.
STM32L100C-DISCO €6,30 Op ST site Niets bijzonders, CPU + LEDjes
STM32F0308-DISCO €7,10 Op ST site Niets bijzonders, CPU + LEDjes + gaatjesprint
STM32F0DISCOVERY €7,10 Op ST site Niets bijzonders, CPU + LEDjes + gaatjesprint
STM32VLDISCOVERY €7,90 Op ST site Niets bijzonders, CPU + LEDjes
STM32F072B-DISCO €8,50 Op ST site CPU, LEDjes, 3-assige gyro, touch sensor, user USB
STM32F3DISCOVERY €8,70 Op ST site CPU, LEDjes, 3-assige gyro/magneto/accellero, user USB
STM32L152C-DISCO €10,00 Op ST site CPU, simpel LCD, LEDjes, touch sensor
STM32F401C-DISCO €11,60 Op ST site CPU, LEDjes, 3-assige gyro/magneto/accellero, digitale microfoon, audio DAC met ingebouwde versterker, USB OTG
STM32F4DISCOVERY €11,90 Op ST site CPU, LEDjes, 3-assige accellerometer, digitale microfoon, audio DAC met ingebouwde versterker, USB OTG
STM32F429I-DISCO €19,20 Op ST site CPU, LEDjes, 2,4" 320x240xRGB LCD, 64Mbit SDRAM, 3-assige gyro, USB OTG Sega Master System geemuleerd op dit bordje, Reflow controller
ST-LINK/V2 €17,00 Op ST site
Non-ST meuk
LPC1768 bordje €40.64
BeagleBone Black €36,00
Atmel Butterfly €17,58
[url=][/url] €
Ik ben overigens bereid extra producten van Mouser toe te voegen, maar zit niet te wachten op een wildgroei van klein grut. Vragen of een zeker product toegevoegd kan worden staat dus vrij, maar mogelijk weiger ik het toe te voegen.
Interessante STM32 gerelateerde links:
http://dangerousprototypes.com/tag/stm32/
Besteld
Betaalde orders
Radiohead
1x NUCLEO-F401RE
1x STM32F429I-DISCO
benleentje
1x NUCLEO-F401RE
1x STM32F429I-DISCO
1x LPC1768
1x Atmel Butterfly
wouterb
1x STM32F429I-DISCO
1x NUCLEO-F401RE
Senn G.
1x NUCLEO-F103RB
Verzonden orders
J. Ruben
1x NUCLEO-F401RE
Ontvangen orders
jefkes
1x NUCLEO-F401RE
2x NUCLEO-L152RE
1x STM32F4DISCOVERY
Roland van Leusden
1x NUCLEO-F401RE
1x STM32F4DISCOVERY
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Toeval 
http://www.circuitsonline.net/forum/view/118412
Maar goed, ik wil wel 1x NUCLEO-F401RE & 1x STM32F4DISCOVERY
Blijft verbazing wekkend dat het voor die prijs kan, zeker in verhouding tot Arduino.
benleentje
Golden Member
Ik heb het boek van bert van dam en daarin word deze behandelt.
http://mbed.org/platforms/mbed-LPC1768/
Ik moet zeggen heb er nog niet naar gezocht totdat ik deze ac zag. Zit deze ook in de ac?
Tommyboy
@Roland: Deels. Ik was al van plan om een AC te starten, en jouw post heeft het laatste zetje gegeven 
@benleentje: Ik kan hem mee bestellen bij Mouser, maar hij is wel vrij duur: €40,64
Ik heb interesse in 1x NUCLEO-F401RE en 1x STM32F429I-DISCO, maar ik wacht nog even je extra info af tot dat ik een definitieve besluit neem. Ik heb op het moment weinig tijd op het precies uit te pluizen, maar wel een leuke actie.
edit:
Schrijf bovenstaande bordjes maar op je bestel lijstje!
[Bericht gewijzigd door Radiohead op (13%)]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 24 februari 2014 21:53:57 schreef Roland van Leusden:
Blijft verbazing wekkend dat het voor die prijs kan, zeker in verhouding tot Arduino.
Tja, ST wil gewoon een graantje (of de hele kolf) meepakken van die markt. De populariteit van Arduino is enorm, en eigenlijk stellen die bordjes geen reet voor. Moet je kijken wat je voor een lagere prijs hier voor een krachtig platform kunt krijgen!
Ik sla even over, heb geen directe toepassing op dit moment en wil niet blijven hamsteren...
Tommyboy
Er is inmiddels genoeg animo, die mbed helpt ons significant hard naar de €65. De actie gaat dus door als het aan mij ligt. Ik zal morgen even een modje schoppen voor een titelchange.
Ik weet dat je met een Arduino een andere, losse atmel microcontroller kunt flashen. Kun je een losse STM32 chip ook flashen door gebruik te maken van een van bovenstaande bordjes? Wat is een andere manier om een losse STM32 chip te flashen, JTAG???
Alle STM32 chips beschikken over een hard ingebakken bootloader, deze activeer je door bootpinnen te setten met een jumper. Voor alle series geldt dat dit serieel kan, maar er zijn ook series dat dit ook via can of usb kan.
Via jtag of swd kan ook altijd. Een ST-LINK/V2 jtag kost iets van €17,- en is zeker de investering waard.
[Bericht gewijzigd door 2N3055 op (13%)]
Tommyboy
Bovendien hebben zo uit mijn hoofd alle bovenstaande bordjes een ingebouwde ST-link programmer/debugger, welke je ook kan gebruiken voor externe controllers.
Hoi, je zou vanavond , enkele dagen terug, wat meer info geven.
Ik kan geen maat van de STM32F4291DISCOVERY vinden.
Als ik het goed gezien heb, worden de niet zo byzonder bordjes gereset als je een USB kabel er in steekt, ook al heb je er een voeding op het bordje zitten?
Zou trouwens niet gelijk de bestelling er uit gooien, je ziet hier regelmatig bij CO's AC's en IAA's dat het pas na een week begint te lopen, niet iedereen kijkt elke dag v/d week.
Bijna vergeten, verzend kosten?
pagina 26/35:
http://www.st.com/st-web-ui/static/active/en/resource/technical/docume…
Edit: Hoofdstuk 5 pagina 29
[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op (12%)]
Tommyboy
Op 27 februari 2014 10:53:56 schreef Lord Anubis:
Hoi, je zou vanavond , enkele dagen terug, wat meer info geven.
Ik heb van alle bordjes de periferie gespecificeerd, en links naar de ST pagina's toegevoegd. Wat voor info mis je nog?
Ik kan geen maat van de STM32F4291DISCOVERY vinden.
Staat vast in de datasheet.
Als ik het goed gezien heb, worden de niet zo byzonder bordjes gereset als je een USB kabel er in steekt, ook al heb je er een voeding op het bordje zitten?
Geen idee, zelf hb ik nog geen ervaring met deze bordjes.
Zou trouwens niet gelijk de bestelling er uit gooien, je ziet hier regelmatig bij CO's AC's en IAA's dat het pas na een week begint te lopen, niet iedereen kijkt elke dag v/d week.
Het was ook zeker niet mijn plan om deze week al te bestellen, ik moet nog even nadenken over een einddatum.
Bijna vergeten, verzend kosten?
Afhankelijk van hoeveel je bestelt. Reken op 50ct voor een doosje/envelop, plus postzegels (ik schat €2,56).
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
De meest interessante bordjes zoals de NUCLEO-F401RE en de STM32F429I-DISCO zijn niet eens op voorraad bij Mouser. Ik zou wachten tot er weer voorraad is; eerder krijg je het toch niet uitgeleverd, en bovendien kunnen er dan zoveel mogelijk mensen meeprofiteren.
Op 27 februari 2014 12:33:55 schreef Tommyboy:
[...]
Ik heb van alle bordjes de periferie gespecificeerd, en links naar de ST pagina's toegevoegd. Wat voor info mis je nog?
[...]
Staat vast in de datasheet.[...]
Geen idee, zelf hb ik nog geen ervaring met deze bordjes.[...]
Het was ook zeker niet mijn plan om deze week al te bestellen, ik moet nog even nadenken over een einddatum.[...]
Afhankelijk van hoeveel je bestelt. Reken op 50ct voor een doosje/envelop, plus postzegels (ik schat €2,56).
Ok, Bedankt Tommyboy. Zag pas later het topic dus wist niet dat je eerder al info ertussen geplaatst had.
Bedankt Roland, STM32F429I-DISCO(VERY) Had maat inmiddels gevonden - 66 x 119mm. In de user manual op een afbeelding, niet in de tekst. Zoals RVL's link melde.
Tommyboy
Startpost aangepast naar aanleiding van het omzetten van een AC in een IA.
Mocht een mod dit lezen: Kan de titel alsjeblieft aangepast worden?
benleentje
Golden Member
Voor mij een
NUCLEO-F401RE
STM32F429I-DISCO
LPC1768 bordje.
IK ben ook al een tijdje op zoek naar de avr butterfly en zie dat mouser die ook heeft.
http://nl.mouser.com/ProductDetail/Atmel/ATAVRBFLY/?qs=%2fha2pyFaduhBj…
Als het mogelijk is deze ook mee bestellen
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Tom, je emailadres staat niet openbaar in je profiel.
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (58%)]
Tommyboy
Op 5 maart 2014 17:45:24 schreef benleentje:
IK ben ook al een tijdje op zoek naar de avr butterfly en zie dat mouser die ook heeft.
http://nl.mouser.com/ProductDetail/Atmel/ATAVRBFLY/?qs=%2fha2pyFaduhBj…Als het mogelijk is deze ook mee bestellen
Ik zal hem later vanavond voor je toevoegen.
Op 5 maart 2014 18:35:11 schreef Roland van Leusden:
Net gecheckt, maar die staat gewoon op zichtbaar.
Edit:
Op 5 maart 2014 18:35:11 schreef Roland van Leusden:
Now breaks my wooden shoe! Het vinkje bij "verberg" stond niet aan. Anyweg: De klassieke "aan/uit" cyclus even gedaan, om te kijken of het nu wel goed werkt. Anders moet ik even een modje/devver porren.
Edit2: Inmiddels ligt mijn wooden shoe in 10 stukken... Als ik het vinkje toggle, zie ik wel het effect als ik zelf mijn profiel bekijk. Als ik echter uitlog, maakt het niet uit hoe het vinkje staat, mijn e-mail adres is altijd onzichtbaar. Dat wordt een modje porren. Tot die tijd: mail [at] tuneken [punt] nl
[Bericht gewijzigd door Tommyboy op (13%)]
benleentje
Golden Member
Hoe gaat de actie nu verder? Moet ik je PMen en ca wanneer ga je bestellen en moet je het geld binnen hebben?
Tommyboy
Ik had het al in de startpost genoemd, maar had inderdaad niet gezegd dat ik de startpost gewijzigd had. Bij deze dus even herhaald:
Op 24 februari 2014 21:38:12 schreef Tommyboy:
Bij deze is het een IA geworden.
De verzendkosten van mij naar Nederlandse gebruikers bedragen €3,50, naar Belgische €6,00. (Mocht je pakketje veel goedkoper of duurder uitvallen, dan neem ik nog contact met je op)
De uiterste bestel/betaaldatum is maandag 10 maart 23:59.
Betalen kan via PayPal naar het e-mail adres in mijn profiel. Via BitCoin of overschrijving is eventueel ook mogelijk, mail mij in dat geval even.
Als je betaalt, meldt dan in dit topic je exacte order, samen met de mededeling dat je betaald hebt. Vergeet niet de 21% BTW mee te rekenen bovenop onderstaande prijzen!
Roland van Leusden
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 5 maart 2014 20:10:32 schreef Tommyboy:
Edit2: Inmiddels ligt mijn wooden shoe in 10 stukken...
Ehh. Heb je het niet gevolgd? Bugje in de confguratie van de forum software: "Golden members" als Roland mochten geen mailadressen bekijken, net als niet ingelogde mensen....