site

Allereerst; initiatieven zouden wel iets positiever benaderd mogen worden. Het is echter wel waar dat de vraag is wat je wilt bereiken met je site..
Er bestaan waanzinnig veel sites met schema's, vaak met goede uitleg. Ik zou de moeite niet nemen om ook zo'n site te gaan maken, simpelweg omdat ik het doel niet zie.

Op 27 oktober 2004 14:55:52 schreef robbes:
ik wil een site maken waar je ruime keus uit schemma's hebt en waar de info makelijk te vinden is.

CO dus..veel duidelijker krijg je het niet voor elkaar.

Op 27 oktober 2004 14:55:52 schreef robbes:
dus niet in artikels.

Dan mag jij me vertellen hoe je informatie wilt gaan geven..

Op 27 oktober 2004 14:55:52 schreef robbes:
verder wil ik een duidelijke link pagina waar in een duidelijke zin word beschreven waar de link heen verwijst.

Als je al de uitdaging aanwil om echte zinnen te gaan schrijven zou ik toch echt eerst Nederlands leren. Zo is het bijvoorbeeld "schema" in plaats van "schemma" en is het "reclame" in plaats van "reclamme" (hoe krijg je het getypt).

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

thomas:
je moet niet zo leuk doen!!!!!!
ik heb meer te doen en loop niet de hele dag op mijn spelling te letten.

artikels:
ik zou in het menu een dingetje met info zetten en als je er op klikt krijg je alle onderwerpen met 1 of 2 woorden te zien.
de info zelf zou ik ook een stuk korter doen en in een keer alles onder elkaar.
dan zou ik de alinia's met groten kopen duidelijk maken zodat als je wat zoekt in de tekst gewoon naar de titels kan kijken.

Op 27 oktober 2004 15:15:02 schreef Thomas:
[...]
Als je al de uitdaging aanwil om echte zinnen te gaan schrijven zou ik toch echt eerst Nederlands leren. Zo is het bijvoorbeeld "schema" in plaats van "schemma" en is het "reclame" in plaats van "reclamme" (hoe krijg je het getypt).

Jij dacht, wipi heeft zijn leven gebeterd, en er moet toch minstens één zeikerd op het forum zijn?? Bespaar je de moeite. We zitten echt niet te wachten op posts van: "je hebt een m teveel getypt".

Op 27 oktober 2004 16:35:29 schreef wieltje:
Bespaar je de moeite. We zitten echt niet te wachten op posts van: "je hebt een m teveel getypt".

en jij moet daar geen reactie op geven, daarvoor zijn wij er :)

dus geen taal-gezever aub, ONTOPIC

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

omdat het antwoord al gegeven is :)

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Op 27 oktober 2004 18:38:41 schreef robbes:
waarom reageert er niemand meer op dit forum

dat probleem heb ik ook steeds

ik heb nu een topic waar ik iets vraag maar echt niemand geeft antwoord :(:(:(:(:(:(:(

Op 27 oktober 2004 18:39:44 schreef Sp3ci3S:
omdat het antwoord al gegeven is :)

Volgens mij ook.

Maruhm, nog ff één vraagje: Mag er wel ge-deeplinkt worden naar de schema's? Zoiets bijvoorbeeld.

Op 27 oktober 2004 18:41:20 schreef cociedecooc:
[...]
dat probleem heb ik ook steeds

ik heb nu een topic waar ik iets vraag maar echt niemand geeft antwoord :(:(:(:(:(:(:(

MOD-EDIT

thomas, wil je AUB stoppen met commentaar te geven op andere personen

[Bericht gewijzigd door Jonathan op woensdag 27 oktober 2004 19:10:01

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

zolang er een link naar Circuitsonline staat onder het schema denk ik wel.

stefan.

Op 27 oktober 2004 18:48:41 schreef Thomas:
MOD-EDIT

maar als ik daarna iets vraag komt er geen antwoord

'k wacht nu al een paar dagen

[Bericht gewijzigd door Jonathan op woensdag 27 oktober 2004 19:10:35

MOD-EDIT

dit past hier niet echt hoor
je moet in dit topic geen ontbeantwoorde vragen van andere topic beginnen stellen

als mensen niet reageren op bepaalde topic, kan het zijn dat ze er geen antwoord op weten of dat ze geen interesse geven aan het onderwerp.
Dat is nu eenmaal een forum

[Bericht gewijzigd door Jonathan op woensdag 27 oktober 2004 19:08:24

Op 27 oktober 2004 18:45:31 schreef wieltje:
Maruhm, nog ff één vraagje: Mag er wel ge-deeplinkt worden naar de schema's? Zoiets bijvoorbeeld.

Ik spreek niet voor CO, maar als iemand dat zou doen met mijn site zou ik er zeker tegen zijn, en ik zou ook nooit zo naar een andere site linken. Bovendien doe je niemand een plezier ermee: door zo te linken haal je de beschrijvende text weg, en je verbercht dat het schema op CO staat. Iemand die geinteresseerd is in een schema is vast ook wel geinteresseerd in CO, en zeker in de uitleg bij het schema. Waarom niet gewoon zo linken: http://www.circuitsonline.net/circuits/view/48

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Voor alle duidelijkheid

het enige dat kan is zoals Wouter aangaf
een link waarmee je op de site komt

niet een link zoals wieltje gaf, dit kan niet

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Op 26 oktober 2004 21:15:26 schreef k.p.meinesz:
[...]
gaan we weer
het schema zelf valt waarschijnlijk vaak onder copyright van de fabrikant van het basis onderdeel.
Veel van de schema´s komen rechtstreeks uit de datasheet

Ja dat vind ik ook altijd zo leuk iedereen zeikt over Copyright maar eigenlijk zijn we allemaal plagiaat aan het plegen door schema's over te nemen uit sheets en hier te plaatsen. Wat schema's uit de Elektuur mogen niet maar als iemand z'n zoveelste probleem heeft met z'n brakke TV dan mogen er wel schema's geplaatst worden van Philips, Sony ,JVC etc etc etc etc ... beetje krom niet ?

Het gaat er ook om wat de eigenaar van een schema toe staat.

> eigenlijk zijn we allemaal plagiaat aan het plegen door schema's over te nemen uit sheets en hier te plaatsen.

Over het algemeen is een fabrikant blij als je (kleine delen van!) zijn datahseets her-publiceert. Het helpt hun onderdelen te verkopen.

> Wat schema's uit de Elektuur mogen niet

Klopt, elektuur verdient z'n geld met publiceren, dus die zijn niet blij als iemand anders hun spul publiceert.

> maar als iemand z'n zoveelste probleem heeft met z'n brakke TV dan mogen er wel schema's geplaatst worden van Philips, Sony ,JVC etc etc etc etc

Die hebben er vaak ook geen probleem mee, zij verdienen aan het oorspronkelijke apparaat en meestal zal niemand dat na gaan bouwen ahv het schema.

> ... beetje krom niet ?

niet dus, het gaat er om wat de 'rechthebbende' wil of toestaat.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog