pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Uitlaat afzagen 
Sorry kon het even niet laten.
Er zijn/waren actieve subwoofers te koop die onder de stoel paste.
Een versterker kan je misschien wel onder de achterbank kwijt.
En in de hoedenplank een paar extra speakers.
doe eens een test, zet zware bass muziek aan, sluit de deuren, zet jezelf in de auto en luister eens.
verdraai dan op de radio de balans eens naar L of R. als de bass dan luiders wordt, staan je speakers in tegenfase en heffen ze elkaars geluid op. 1 speaker uit de deur halen en de 2draadjes wisselen dan.
heb je luidsprekers achterin zitten? indien nee, koop 2 extra speaers (goeie grote die bass kunnen produceren) en bouw die achteraan ergens in (hoedenplank, zijpanelen...). sluit die extra aan bij de radio
4x50watt zal meer geluidsdruk produceren dan 2x50. ook hier moet je de achterste speakers in dezelfde fase aansluiten als vooraan. normaal moet je dan genoeg kabaal hebben. is het nog te weinig, moet je een sub bijsteken om het laag iets harder door te drukken. dan gaat je hele auto op de muziek trillen
versterker bijsteken zou ik niet doen, jouw deurspeakers zijn maar 40watt.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 26 mei 2014 18:27:01 schreef nickbas:
wat is dan de beste optie om meer geluid in je auto te krijgen zonder iets in je kofferbak?
Een gehoor apparaat
(en met nog meer herrie zul je die toch ooit nodig hebben)
Het ligt ook aan de accoustiek van de auto. Ik had ooit een vectra, daar zat geweldig geluid in. Die zelfde radio/boxen in de volgende auto, een Renault 19 was een ramp. Klonk voor geen meter. (dan heb ik het niet over hoe hard het klonk
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Een paar grote ovale luidsprekers in de hoedenplank geeft normaal al redelijk wat geluid met een redelijke bas t.o.v. de luidsprekers in de deur. Nadeel vind ik dan weer dat je hoort dat het geluid van achter komt, en je hoedenplank is iets moeilijker te verwijderen. (Zelf ook zo begonnen i.v.m. een kleine koffer, maar uiteindelijk toch voor een subwoofer in de koffer gegaan. Kist is er gemakkelijk uit te nemen en de versterker is in een inham in de zijkant van de koffer gemonteerd en stoort zo ook niet)
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
In mijn vorige auto had ik de versterker onder de achterbank zitten, maar dat was een flinke stationwagen waar toevallig ruimte was daar. Nu rijd ik een kleinere auto en ligt de versterker onder de bestuurdersstoel. Als ik een passagier daar heb zitten, leg ik een matje over de rand van de versterker zodat er geen schoenafdrukken op komen.
Wat je ook kunt doen is een dubbele bodem in je achterbak maken.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 26 mei 2014 20:06:12 schreef Fuzzbass:
Nu rijd ik een kleinere auto en ligt de versterker onder de bestuurdersstoel. Als ik een passagier daar heb zitten, leg ik een matje over de rand van de versterker zodat er geen schoenafdrukken op komen.
Hmmm 
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 26 mei 2014 20:08:32 schreef DK:
reservewiel eruit pakken en daar je versterkers plaatsen?
Pioneer heeft jaren lang een actieve sub gehad voor in die ruimte...
Maar persoonlijk zou ik mijn reservewiel er toch echt niet voor opofferen.
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
Als je met de huidige setup harder/zuiverder wilt spelen dan zal je een versterker nemen en de speakers beter kunnen inbouwen. Deuren goed dempen scheelt vaak best veel. Dempingsmatten als STP of Silentcoat plak je in de deur.
Speakers steviger op de deuren monteren scheelt in bassweergave, manier ligt er ook weer aan welk type Ibiza je hebt.
benleentje
Golden Member
Ik deed vroeger in de panelen naast de achter bank de speakers inbouwen. Ouwde paneel eruit namaken van MDF en daar de speaker in schroeven dat klonk echt geweldig. Ik moet wel zeggen dat dat vroeger makkelijker ging dan nu. De panelen naast de achterbank waren waren gewoon plat dus heel makkelijk na te maken. Ik meen me nog te herineren dat er zelfs een asbak in zat maar daar ben ik niet zeker van. Was een C-kadet sedan.