op 2,1 meter hoog...
( ik ben zelf 173 cm en kon het plafond aanbraken)

Ik snap dat je er misselijk van werd. Maar al met al toch nog best knap :)

Op 27 mei 2014 18:01:58 schreef Jan klaasen:
het plafond aanbraken)

Dat lijkt me een uiterst onaangenaam klusje om dat op te moeten ruimen... :P

mochten de regels tegenwoordig verruimd zijn zodat er toch geen "zone 2" om de wasbak is, dan zou ik conform "gezond verstand" me daar dan toch maar aan houden. En dan zeg ik "ik" als in /ik/, niet als in "als ik jou was...".

En ja, als je badkamer maar 2.1m hoog is, kan je dus geen spotje in het plafond boven je douche monteren. Jammerdan. Dat is wat de regels dus juist voorschrijven.

[...]Dat lijkt me een uiterst onaangenaam klusje om dat op te moeten ruimen... :P

Afspoelen met de douchekop. Vandaar die IP65 armaturen!

Op 27 mei 2014 19:42:30 schreef erik1234:
[...]Wat is daar moeilijk aan?

Bij 2.50 m zit ik bij de bovenburen in de badkamer en binnen hun onveilige zone :+

Moet er niet aan denken slechts enkele centimeters boven mijn hoofd te hebben :-(

Op 27 mei 2014 19:51:51 schreef pietplof:
Zodra de NEN1010 genoemd is in bv de bouwverordening heeft deze norm m.m. Wetskracht.

Iets wat wetskracht heeft moet openbaar toegankelijk zijn. B.v. doordat je het in de bibliotheek kunt inzien, of doordat het integraal op internet is te vinden. Beide is bij de NEN 1010 niet het geval. Dus wat mij betreft geen wetskracht.

Wat de wat betreft ook geen wetskracht. het is wel on duidelijk en onlogisch. Openbaar die handel!!!

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op (45%)]

Op 27 mei 2014 19:51:51 schreef pietplof:
Zodra de NEN1010 genoemd is in bv de bouwverordening heeft deze norm m.m. Wetskracht.

Nooit. Wel is het zo dat je door een contract er aan gehouden bent, maar dan is het een civiele kwestie. Voor er dan iets gebeurt moet een tegenpartij je dagen. Maar als die het met het eventuele afwijken eens is is er niks aan de hand. Geen "wetskracht" dus.