[IA-gesloten] Nieuwe CO labvoeding: 0-30V 0-1.5A

Henry S.

Moderator

Op 4 april 2011 16:50:49 schreef Johnny321_nl:
Ik kan het zo hier niet vinden, maar is de voeding nog te bestellen, of ben ik te laat :'(

Wat staat er in de titel?

Op 4 april 2011 22:05:53 schreef Tidak Ada:
Waar hebben jullie die zwarte printen laten maken?

Ze zijn blauw ;), en gemaakt door PCB-cart.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Komen de print-layout ook online? Of moet ik hem zelf tekenen in Eagle ;)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Oke, ik heb niet alle pagina's doorgelezen (vanaf 14 ongeveer), maar ik kon het niet vinden...is er ook een printlayout beschikbaar?

Just find out what you like and let it kill you
High met Henk

Special Member

ja: 7 eruo, krijg je de print er zelf ook bij :P:P

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Waar dan? De link naar de restverkoop geeft aan dat de PCB's op zijn.

Just find out what you like and let it kill you
High met Henk

Special Member

sorry, van de week waren ze er nog. Wachten tot de volgende actie.

De PCB layout zal waarschijnlijk niet vrijgegeven worden.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik ben alleen op zoek naar de componentenplaatsing, dat scheelt mij weer wat tijd. Mijn print wordt sowieso uitgebreider omdat er ook nog voeding voor de V en A meters moet komen en nog wat grut.
En wanneer is de volgende actie dan?

Just find out what you like and let it kill you

Wanneer kunnen er nog besteld worden?
Ben zelf zéér tevreden van de specificaties van deze voeding :)
En leuk om eens op zo'n deftige print te kunnen solderen ipv die zélf geëtste..

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

Het is inderdaad een leuke voeding, wel met wat beperkingen en hindernissen (print foutje en geleverde weerstanden).
Snap toch de blijvende interesse voor de oude CO Labvoeding met die FET's niet zo voor beginners...

Misschien een advertentie op Vraag&Aanbod? Er is vast nog wel een CO collega die nog een printje heeft liggen..

bprosman

Golden Member

Op V&A staan er printen te koop. Onder "Voedingen".

[Bericht gewijzigd door bprosman op zondag 10 augustus 2014 11:10:12 (23%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 10 augustus 2014 11:09:57 schreef bprosman:
Op V&A staan er printen te koop. Onder "Voedingen".

Thx voor de tip, maar als ik naar vraag en aanbod ga, en dan een categorie selecteer zie ik daar niets in staan. Bij geen enkele categorie trouwens :/ (bug?)

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)
Tidak Ada

Golden Member

Het is deze advertentie, maar de link naar de [IA] loopt dood de actie is immers gestopt....

Gewoon even op de Ad reageren. MAH zal er nog wel hebben...

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 10 augustus 2014 12:42:32 (11%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Scheap
Je hebt een ad-filter aanstaan. De printen uit v&A zijn van de andere CO voeding.

Op 10 augustus 2014 12:42:05 schreef Tidak Ada:
Het is deze advertentie, maar de link naar de [IA] loopt dood de actie is immers gestopt....

Gewoon even op de Ad reageren. MAH zal er nog wel hebben...

Welke van paloma is klein detail :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ah, 't is met AD's :) geen idee hoe ik die uitzet (gebruik safari @ mac osx 10.9). Zal dan eens zoeken.

Zou het mogelijk zijn om de volledige design files (board + schema) online te zetten, zodat ik deze misschien zelf kan etsen, of laten etsen?

(ik heb al vernomen dat dit niet gedaan wordt, maar aangezien ze nu toch niet meer zullen gemaakt worden..?)

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

Daar er geen reactie was, heb ik eens goed gezocht en gelukkig het papiertje gevonden met het schema dat bij de CO labovoedingsprint zat.

Ik heb die nu volledig getekend in eagle (en ga erna een 1 layer print ervan maken),
maar kan iemand eens me de werking uitleggen van het (met blauw) omkaderde gedeelte?
Mijn beredeneerde gok is dat dit dient voor een extra onderdrukking van de rimpel op de uitgang, indien de voedingsspanning 'rimpelt'.
Zou iemand dit eens stapje voor stapje kunnen uitleggen?

Thx!
http://i57.tinypic.com/2w5t5qr.jpg

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

Staat wel ergens in het topic, is de inschakel vertraging. Neem de verbeteringen uit dit topic door Blackdog ook gelijk mee.

http://www.circuitsonline.net/forum/view/93071

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op zondag 17 augustus 2014 14:27:26 (50%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.