Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 7 augustus 2014 21:04:24 schreef Hewlett:
Tja, of het nu 1971 of 1979 is, het zijn beide niet de beste wijnjaren
Ik denk dat het aan het verschil in dioptrieën ligt

Inderdaad van de Aldi, er is ook een uitvoering met alleen kleine lades zoals bij deze in het midden zitten. Leuke vondst!
Op 10 augustus 2014 21:23:17 schreef PE9SMS:
Inderdaad van de Aldi, er is ook een uitvoering met alleen kleine lades zoals bij deze in het midden zitten. Leuke vondst!
Heb die beiden gekocht en nu dus deze gratis aanwinst. Moet zeggen echt goede kwaliteit. Die grote bakjes kan je ook op elkaar stapelen.
Hallo,
Weer een berichtje naar aanleiding van een eerder bericht (zie hieronder) helaas zonder resultaat gezocht naar een doel voor deze plc. Misschien heeft een van jullie nog een suggestie of iets dergelijks?
Hobbyknutselaar
Op 22 mei 2014 22:19:45 schreef Hobbyknutselaar:
Bij een renovatie van een kantoorpand heb ik enkele weken gelden een mooie (zij het oude) omron plc op de kop getikt. hij stond op de nominatie om te worden gedoneerd aan het grijze archief, wat ik een beetje zonde vond.Het geheel verzorgde het schakelen van het licht vanaf een (centrale) balie (veegschakeling).
Hieronder een link met foto's:
https://drive.google.com/folderview?id=0B2_EdAUxLrgwd1hyb1poVUtNVlk&us…Nu alleen nog een doel vinden voor al deze onderdelen
Hobbyknutselaar
Ik zou of voor een huis automatiseringsproject gaan of voor b.v. een kas. Zo te zien een groot display en ook de nodige relays. Nog zoiets als een arduino b.v. of chipkit en wifi.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (50%)]
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi D&H,
Ik kwam weer eens langs bij een collega IT bedrijf, en het volgende stond klaar om gedumpt te worden.
Er was nog veel meer, maar dit was intressant voor mij.
En dan doel ik op de behuizing, mooie kastjes!
En nummer twee, een kastje van een dual harddisk systeem, prachtig voor een kleine voeding 
Gegroet,
Blackdog
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
De bekende LaCie kastjes 
Ik heb nog een hele berg van de voorgaande modellen liggen, zijn inderdaad super handig 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Ha die Tidak Ada, 
Wat die print doet...
Die ligt in de prullenbak, en die toeter, daar zit een twee kleuren LED in die de grote ronde knop voorop het kastje belichte.
Het mocht duidelijk wat geld kosten...
Gegroet,
Blackdog
Tidak Ada
Mooie gratis kastjes. LaCie maakt wel aardige ontwerpen, kennelijk heeft men hier de kastjes in lijn gebracht met HAL 9000.
Ik ken die Lacie kastjes vooral als Network Attached Storage (NAS).
En ik heb er hier dus eentje langzaam kapot zien gaan met mijn complete MP3-collectie erop. Alleen de foto's hierboven bezorgen mij weer de koude rillingen.
[EDIT]
Mocht iemand nog werkende printjes hebben voor experimenteerdoeleinden, dan houd ik me aanbevolen.
blackdog
Golden Member
De twee onderste printjes zijn vermoedelijk mini Linux NAS-servertjes. Tenminste zo herken ik ze. En die twee kleine printjes linksboven horen daar ook bij.
Als ze werken, zijn ze misschien leuk om weer een werkende NAS van te bouwen. Persoonlijk zou ik ze dus niet meteen gesloopt hebben maar eerst geprobeerd hebben om de NAS weer draaiend te krijgen.
Als de werking onduidelijk is, heb ik minder interesse want ik heb niet de tools om een defecte server te debuggen of weer tot leven te brengen. Dan is het ook wat zonde van de moeite en verzendkosten. Maar in elk geval zonde om meteen in de kliko te gooien.
Eventueel heb ik wel interesse in de print met de toeter. Als dat tenminste een externe HD (SATA) met o.a. USB was. Ik zoek zoiets (voor weinig) om met een HD die ik nog heb en een Raspberry Pi een klein mediaspelertje te maken.
Maar Franzki is eerst!
Als er meer mensen interesse hebben, mogen ze wat mij betreft voorgaan. Ik heb op dit moment niet zo heel veel tijd om me er meteen in te verdiepen.
Ik ben allang blij als de printjes zijn gered uit de kliko...
blackdog
Golden Member
Hi Heren,
Vreemd die intresse, in sommige zat nog een disk in ook.
Geen enkele intresse had ik in de werking van die apparaten.
Als ik zoiets wil hebben dan koop ik wel wat moderns 
Het ging mij alleen om kastjes, dit net als de Cisco Pix firewalls, ik koop wel een moderne, dan gaan zitten knoeien met die met die Cisco interface.
Maar ik stuur maar een pakketje weg of het gaat het de vuilnis in.
Gegroet,
Blackdog
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.