Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
ik vind goe, tot straks!
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (37%)]
Jochem
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Inmiddels weer thuis, en ondanks een CO'r gesproken op de repeater, geen mens gezien....
Dwz, niemand heeft me aangesproken....
Maar wel een leuke dag gehad.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Ha die Jinny,
Wel een paar keer rondgekeken naar je, maar niet gezien...
Mans zag mij het eerst en daarna liep ik Leo tegen het lijf, spittend in een bak met camera modules...
Verder geen bekenden gezien.
Ook ik heb een paar leuke uren gehad, toch wel leuk spul gevonden.
Natuurlijk een DELTA voeding
een Mini Circuits Directional coupler.
20 stuks nieuw Elentec ELH0033G supersnelle buffer voor 8 Euri!
Leuke ringkerntrafo met veel spanningen en een statische scherm.
En nog wat klein HF spul.
Gegroet,
Blackodg
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Hoi BD, ik heb me laten verleiden tot de aanschaf van een Leixen VV898 voor in de bus vd baas.
Bij het wegrijden direct aangesloten en wat bleek, ding deed het niet.
Niks nada nakkes.
Thuisgekomen bleek chinees aansluitkabel niet overal koper te bevatten.
Men had de krimp bij de zekering te hard aangeknepen waardoor de koperen aders doorgeknipt waren.
Eea opnieuw aan elkaar gezet werkt het ding.
Nu nog een progkabel...
Want programmeren via de menu's is een crime...
Vandaag was ik om 10.15 uur op de markt en ben daar geweest tot 15.30 uur.
Geen Jinny ( met aanhang gezien).
Wel...Jochem, Shiptronic, Shimanski, Tidak Ada, Fatbeard en nog een collega wiens naam ik even kwijt ben.
Fatbeard heeft voor mij coaxrelais gevonden en zelfs wat technische adviezen verstrekt.
Mooie markt, prachtig weer , goed bier kortom het was de moeite.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Het mooie weer was voor mij ook de doorslag om toch te komen. Piet heb ik gemist, de meeste anderen niet.
Zielig klein buit, enkel een setje fluke connectoren om de kapotte te vervangen en een frietje. Voor de pannenkoeken weer vertrokken.
Jochem
Een kleine buit maakt niet uit als het maar een mooie dag was.
@KIF: meer dan genoeg licht voor in je kruipruimte terwijl je je gasleiding met de haakse slijper bewerkt.
Toen ik via het fietspad de markt op liep (geparkeerd bij Hennie van der Most), kwam ik bij de tweede kraam Schimanski en Rd12tf al tegen, net als fatbeard een paar standjes verderop. Tidak Ada sloot een half uurtje later aan, en bij de koffiemeeting om 11:00 uur ook KIF, pietplof en Shiptronic getroffen. Tegen het middaguur waren ook Henry S. en MAH gevonden.
Toen ik op een bepaald moment van de ene rij kraampjes naar de andere rij liep heb ik Jinny vrijwel zeker zien lopen, inderdaad in een optochtje van 3 vrouwen. Maar jullie gingen net op het terras zitten, dus ik had zo gedacht dat we jullie later wel zouden treffen. Ik was op dat moment sowieso net iedereen kwijt (weggedroomd bij een kraam???) 
Blackdog vreemd genoeg de hele dag niet tegen het lijf gelopen. Jovak eveneens niet, maar ik weet zo 1,2,3 ook even niet welk gezicht er bij die naam hoort.
En ik ben de naam van die kerel kwijt die tegen Henry zei dat hij niet zoveel mocht eten. <@hieronder: juist, rob>
For the record: Henry zat er bij de pannenkoeken na afloop wel gezellig bij, maar heeft die pannenkoek overgeslagen, in tegenstelling tot de 7 andere veelvraten (mezelf niet op de laatste plaats).
Zelf een setje tangetjes van bokkepielenmetaal gekocht (5 voor 3 euro) handig voor in de la voor erbij, wat relais om m'n zonnescherm te automatiseren, twee USB-auto-ladertjes incl kabels (@shiptronic: 1 kabel doet het niet, ik zal het wel verdiend hebben
), een pot vaseline zodat de accupolen voortaan niet meer met de dure Nivea hoeven, een felle led-zaklamp met laders voor netspanning en auto, en een extra accu, en een rolletje Chem Wik.
Met enige jaloezie de miniatuur stappenmotortjes van fatbeard staan bekijken...
Helaas niet gevonden: Dikke NTC's voor een inschakelvertraging en een anemometer voor automatiseren van m'n zonnescherm.
Die commentator was Rob007.
Zeer leuke dag gehad, allen bedankt! 
Buit: veel sma spul, een doos fluittegels voor weinig en een lf navtex/weather ontvanger.
Jinny
Golden Member
Had even op ons af gestapt Jochem...
Als ik een geel shirt aanhad zat je zeker goed.
Wij waren door omstandigheden (kinderen eerst naar de sportclub gebracht omdat die vanuit de sportclub een dagje olympisch stadion hadden) pas rond half 12 op de lichtmis....
Wel de hele dag de porto aangehad...
Jochem
Sorry dat ik niet naar jullie toe ben gelopen. En ik ben een heiden zonder porto, dus dat was ook geen optie. Vandaar dat ik de rest vanaf een uur of 12 ook een tijdje kwijt was.
Ik heb wel een telefoon en daar heb ik later Shiptronic mee gebeld (nog zo'n heiden zonder porto).
Ik weet niet wat je aan had, een geel shirt zou kunnen, maar een blauwe net zo goed. Het was ook geen kwestie van dat je naast me stond en ik je even op de schouder kon tikken, maar door je omschrijving en foto in dit topic meende ik je/jullie toch van 'veraf' te herkennen. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat we jullie later op de dag helemaal niet meer tegen zouden komen.
Het lijkt wel vreemd dat je sommige collegae niet ontmoet maar dat is het niet.
Waarom zijn wij ( lees: ik ) op een dergelijke markt? Om te kijken of per iets te vinden is dat je nodig hebt.
Dus kijk je vooral naar stands en niet direct naar het publiek en vooral 's morgens was er wel heel veel publiek.
Alleen als de koffie lonkt ( die van binnen en niet die van buiten; brrr) kom je op een soort ontmoetingspunt.
Verder heb ik ook al geen porto.
Wel had ik uit eerdere opmerkingen op dit forum begrepen dat er tegen elven koffie geslobberd zou worden en dus was de ontmoeting met genoemde collegae vrij logisch.
Nieuwe markt , nieuwe kansen.
Met twee weken Eelde ( klein en niet geweldig boeiend). Apeldoorn en natuurlijk na de winterslaap Rosmalen.
Vandaag een leuke Lichtmisdag gehad, samen met Fatbeard en RD12TF gereden en ook onderweg lekker zitten kletsen. Veel mensen gezien en gesproken (ook niet CO). En na afloop een pannenkoekje gesmikkeld.
Ik heb een diepte-investering gedaan van 1 euro in een z.g. "Callie" filter. Dat is een EZB-filter ontworpen door PA0CAL. Zeg maar, een stukje radioamateur historie. Thuis gekomen even de Electron opgezocht en op de scanner gelegd.

Jinny
Golden Member
Hihi, maakt ook niet uit, mijn lief had een rood shirt, ik geel en vriendin een blauwachtig...
We zijn redelijk systematisch de hele markt afgelopen.
Alle paden door, laat dat maar aan mijn lief over.
Waarbij Frans Bakelaar gebruikt is als plek om onhandige zaken te dumpen.
Geri (vrouw van Frans) neemt het mee als we het vergeten en Julianadorp is slechts 20 Km ver...
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ik heb vandaag ook met een paar vrienden een rondje gelopen, maar geen enkele CO'er gespot (ook niet gewacht op de pannenkoeken).
De buit bestaat uit een paar grote contactors, een 300VA ringkern transformator, 5 grote thyristor modules (6-pack, 3x2 anti-parallel), 5 halfgeleider zekering van 140A, 4 joekels van elco's en 4 grote MKP condensators, een forse stappenmotor, en een Pilz noodstop relais. Alleen maar groot en zwaar spul dus, en dat heb ik geweten op weg terug naar de auto...
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op 27 september 2014 21:31:20 schreef Jochem:
Een kleine buit maakt niet uit als het maar een mooie dag was.
@KIF: meer dan genoeg licht voor in je kruipruimte terwijl je je gasleiding met de haakse slijper bewerkt.
Om vlak daarna toch heel veel (geel) licht te hebben? 
klein is fijn
Moderator
Op 27 september 2014 21:31:20 schreef Jochem:
Heh. Toch maar op zoek naar een nieuw lampje. Ben er alleen wel al achter dat dit geen standaard lampje is. Dat wordt een topic.
Het ding is trouwens wel heel mooi opgedampt. Er komt nog 1 streepje licht uit op de plek waar het staafje staat dat de gloeidraad omhoog houdt. Er staat 25W op de lamp maar het ding neemt maar 16W op bij 24V. Ik vermoed dat dit een 40V lamp is.
[Bericht gewijzigd door klein is fijn op (27%)]
Anoniem
Ik meen dat Lody (PE1BNU is er helaas niet meer) deze verkocht,
Zijn opvolger staan nog steeds met groen spul op de div.markten.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Na een afzakkertje bij de lokale Griek (de moeite waard, if I may say so) hier mijn buit (het meeste dan, ik heb ook nog een 10e editie van het tubes and transistors handbook van de Muiderkring gescoord en wat ultra-miniatuurschakelaartjes):
Op het mm-papier rechts vooraan de micro-miniatuur stappen motortjes (bipolair, 5 stappen per omwenteling = 64°) waar Jochem zo jaloers op is: de rechtse zijn 6mm∅ met een lengte van 13mm en een asje van 0.95∅ x 2.3mm met een tandwieltje (14t x 1mm, m0.2) erop; de linker zijn nòg kleiner met een lengte van 8.6mm, deze hebben een schroefdraad-asje van 8.6mm (M1.7 x 0.25).