testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de tijd dat bert bilnaad in de tuin stond met de verticale glimlach is verleden tijd. ook de bouw heeft moderne dingen als passende kleding tegenwoordig. 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 2 oktober 2014 20:41:42 schreef Damic:
NEderlandse vakmannen aan het werk, ik mis alleen debak bierklompen
.... en een krat-/bouwradio 
testman
de meeste kratradio topics starten rond de zomervakantie
bouwvakkers hebben steeds meer een radio van een boormachinemerk. ding staat ook dagelijks vol open aan op de bouw, zelfbouw houdt het niet altijd even lang uit als de bouwer geen elektronica achtergrond heeft of een stevige kastenbouwer is
heb al wat meuk voorbij zien komen, gebruikt meer pleisters als stroom ..
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
In de PA0ETE daily minutes via PI2NOS was deze week te horen dat er zelfs bouwvakkers zijn met een 1W geheime zenders op de bouwplaats om alle (krat)radio's van dezelfe muziek te voorzien, anders klinkt alles maar wat doorelkaar toch. Prima idee, maar het zendertje is wel door het AT uit de lucht gehaald; zie ook http://www.etherpiraten.com/ staat op de frontpage, ik kan er niet direct naar linken
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik heb in het lab altijd PI2NOS bijstaan. Vanavond na de daily minutes nog even met John zitten kletsen.
testman
iedereen verschillende zenders is vaak wel een puntje van ergernis op de bouw, dat eindigde op een bouw een tijd terug in steeds harder zetten omste beurt tot iemand de hoofdschakelaar uitzette. toen die weer aan ging was de nul niet meer aanwezig en werd het vanzelf stil op die bouw, incl wat andere verbruikers die hemelden met de nodige rookontwikkeling 
Ok, nog eentje dan
De borstwering is gemetseld, even nat sproeien tot de nacht en dan drie dagen drogen voordat we verder kunnen met de houten opbouw. Over twee weken worden de voegen gevoegd.

Op 3 oktober 2014 19:59:09 schreef Twan1983:
Begint er al goed uit te zien, ik ben erg jaloers.
Bedankt, maar ik post deze foto's alleen als er vordering te zien is. Verders wil ik niemand voor het hoofd stoten.
Als een moderator denkt dat mijn postings overkill zijn dan hoor ik het wel 
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Och, misschien had deze laatste foto ook bij de volgende stap gekund, maar aan de andere kant ligt dit topic anders toch maar op z'n gat.
Ik vind het wel leuk om de voortgang te zien, ook al is hij bouwkundig.
Een kleine update met de vorderingen van dit Work Palace. Wij kunnen in ieder geval stellen dat, voor de echte Siberische kou gaat invallen, het bouwwerk dicht is 

Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Jochem
Haha, klopt maar mijn huis staat op het zuiden dus de zon in de tuin wil zich alleen maar laten zien in de achterkant van de tuin als het hoogzomer is. Er is nog genoeg ruimte over
Misschien ga ik ook nog wel een schuilkelder bouwen onder de grond die over is 
[Bericht gewijzigd door ritmeester op (18%)]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 26 oktober 2014 19:44:30 schreef ritmeester:
Haha, klopt maar mijn huis staat op het zuiden dus de zon in de tuin wil zich alleen maar laten zien in de achterkant van de tuin als het hoogzomer is. Er is nog genoeg ruimte overMisschien ga ik ook nog wel een schuilkelder bouwen onder de grond die over is
niks shcuilkelder ondergrondse opslag voor extra meetapparatuur.
als je daar zo een paternoster machine installeerd kan je boven op de knop duwen en dan komt je apparatuur gelijk op het schap voor jou te staan.
elk schap heeft een apart doel. een voor rf , een voor digitaal , een voor analogo een voor mixed mode. gewoon duwen waar je vandaag wil mee spelen en de boel richt zich automatisch in.
of je maakt een ondergrondse bunker voor je gps gesciplineerde atoomklok.
Op 26 oktober 2014 18:18:06 schreef ritmeester:
Een kleine update met de vorderingen van dit Work Palace. Wij kunnen in ieder geval stellen dat, voor de echte Siberische kou gaat invallen, het bouwwerk dicht is
Ben je nu de waterdichte laag vergeten tussen je houten raamwerk en het trasraam cq. borstwering? Water/vocht trekt nu zo het hout in.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Jochem
Zelf had ik ook eerst damp openfolie op het hout geniet en daarna de bekleding.
Het hoeft er niet allemaal af hoor, met een stempel krijg je het wel een paar cm omhoog.
[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op (37%)]
Anoniem
Als we dan toch aan het bouwvakken gaan, ik zou hard stenen neuten geplaatst hebben onder aan het deur kozijn.
Tidak Ada
Damp remmende laag moet aan de WARME kant van de isolatie!!!
Warme lucht bevat vocht, de isolatie is dampdoorlatend.
Dus:
Als die warme vochtige lucht tegen een dampdichte laag aan de koude buitenzijde (een veel gemaakte fout!) van de isolatie aan komt, zal er condensatie optreden, met zeiknatte isolatie als gevog!!!
Dus:
Butenwand dicht maken -> isolatie aanbrengen -> dampremmende laag aanbrengen en letten dat er geen open naden en gaten in zitten.
Daarna bedrading aanleggen ribben eventueel met rachters verdikken om ruimte voor de buizen te maken en dán pas de binnenwand afwerken!!!
En ja, er had zeker een laagje lood of PE tussen hout en trasraam gemoeten 
Je kunt tegenwoordig ook damneuten van een PVC beton krijgen.
Ik heb ze ook gebruikt (omdat de fabriek bij mij in de buurt staat) en ben er zeer tevreden over. (ik heb geen andere binding met het bedrijf dan als afnemer).
We zijn weer een stukje verder maar nog lang niet klaar. 

[Bericht gewijzigd door ritmeester op (99%)]