Rosmalen beurs 2015

Ik ben ook al weer een poosje terug. Niet echt iets specifieks gekocht.
Zo'n zaklamp die door meerdere werd aangeboden met regelbare lichtstraal en een bereik van zo'n 500m. Deze aan m'n moeder gegeven omdat zij een betere lamp nodig had om 's avonds laat fatsoenlijk licht te hebben als ze de hond uitlaat. En om de bestuurders van de auto's die altijd met een rotgang over het smalle weggetje van de blokhut te beschijnen om er voor te zorgen dat ze eens langzaam rijden. En niet de mensen die dan de honden nog uitlaten bijna van de sokken rijden. Laat staan de honden die zonder het weten het pad oversteken.
Ook een 3e handje met soldeerboutstandaard en loep met ledverlichting.
Een dashcam van een ouder type dan die ik al een paar jaar in de auto heb. Deze wil ik gebruiken om mee te experimenteren.
En op de CO stand de voeding voor 0-30V en 0-5A regelbaar. Deze om een andere voeding van 0-15V 3A (niet regelbaar) te vervangen.

Weer veel bekende gezichten gezien en wat gekletst.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Heb een nieuwe multimeter gekocht (met functie om capaciteit te meten, ben benieuwd). En op de CO stand een behuizing.

Hewlett

Honourable Member

Ook al weer even terug. Vandaag vanaf de opening om 9:00 tot ongeveer 14:00 op de beurs rondgelopen. Ik heb ook nog wat kunnen vinden :-)

Van de CO stand een 6502 bordje, een drietal eurokaarten met 68HC11 CPU en ander leuk spul (van Integrated Engineering Amsterdam, iets van een toegangscontrole systeem?) en een BEMBUS 6502 systeem uit een medisch apparaat. Verderop nog paar dikke Wima 3.3µF 750V C'tjes uit de MKP4 serie, nieuwe ammobox met 500 stuks Panasonic 1000µF uit de FC serie voor 5 euro (huh? dat is beter dan bij Farnell) en 4 schattige CV9162E 16x2 LCD paneeltjes.
http://www.uploadarchief.net/files/download/rosmalen-2015-buit-1.jpg

Ook nog van de CO stand een Xilinx FPGA ontwikkel kitje via High met Henk :-) Ergens anders een rolletje Panasonic 100µF 16V elco's gescored, een rol Kemet 1µF 50V X7R en een rolletje Bourns SMD schakelaars.
http://www.uploadarchief.net/files/download/rosmalen-2015-buit-2.jpg

Twee nieuwe Tektronix P6106 250Mhz probes.
http://www.uploadarchief.net/files/download/rosmalen-2015-buit-3.jpg

Als laatste een drietal decaden banken. Onderste bank is een vrij nauwkeurige van het Finse EKF-Systems met 7 decaden 0Ω < 12MΩ met een 0.1% tolerantie. De middelste bank is een klassieke 4 decaden Danbridge bank, bovenste is een Danbridge DK4A condensator bank (max 250V) met een resolutie van 1nF welke op het eerste gezicht prima waarden laat zien.
http://www.uploadarchief.net/files/download/rosmalen-2015-buit-4.jpg

Ja, al met al best wel een geslaagde dag :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
flash2b

Special Member

Ik vond het een leuke beurs dit jaar. Het blijft toch ieder jaar een beetje hetzelfde, maar ik ben tegen leuke dingen aangelopen:

  • Philips PM5165 LF Sweep Generator, bereik 0.1Hz - 1MHz
  • Print trafo van 2x18V 0,83A
  • Print trafo van 2x12V 0.5A
  • Ringkern trafo van 2x12V 1.5A
  • SMA-SMA kabel van teflon
  • SMA Afsluitweerstand
  • Instelbare attentuator 2dB/4dB/8dB/16dB 50Ω van Aerial Facilities Limited
  • 12 standen schakelaar
  • 2 bourns 10slagen potmeters met knoppen
  • 2x SMA-BNC verloop
  • Telescoop antenne met BNC aansluiting

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc09223_cleaned.jpg

fatbeard

Honourable Member

een drietal eurokaarten met 68HC11 CPU en ander leuk spul (van Integrated Engineering Amsterdam, iets van een toegangscontrole systeem?)

Hoe zijn die kaarten bij CO terechtgekomen? Ik ken ze namelijk: ik heb daar gewerkt ten tijde van de lancering van deze kaarten. Ze vormden de basis van zowel een toegangscontrolesysteem als een parkeersysteem, en zijn ook gebruikt in verkeerslichtinstallaties.
Zijn dus best universele kaarten, valt nog wel wat leuks mee te doen.
Die flatcable aansluiting is een uitgeklede centronics poort (hing een printer aan), de rest is RS232 of RS485. Op de meeste poorten geen standaard pinning!.
De kaart met de vele lege sockets is een memory-expansion kaart, geheugendecodering via een GAL20V8.
Die met dat batterijtje heeft een RTC, dat is die kaart waar ik het over had in dit topic...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
guidob

Overleden

Leuke dag gehad en een leuke buit. Wat klein spul en deze:

http://members.home.nl/baltusg/TM504.jpg

Een TM504 met inhoud voor erg weinig. Alles is best oud, maar nog in redelijke conditie. Van links naar rechts:

Eigenbouw plugin. ziet er van binnen niet uit. Even aan gemeten, kwam niet veel zinnigs uit. Knop voorop is ook kapot. Voor de behuizing.

SG502 low distortion sinus generator. Met de Ferrograph gemeten; 0.004%. Of beter; niet te meten met wat ik hier heb staan. Power ledje defect.

DC504 counter. Zit wel leven in, maar werkt niet. Een keer nakijken, maar verder niet zo interessant.

DM502 multimeter. Altijd handig om in de buurt te hebben. DC zag er goed uit, de rest nog niet gecontroleerd.

T.z.t. maar eens tijd aan besteden en de zinvolste plugins verdelen over de mainframes. Dit mainframe is nogal oud, de andere zijn recenter.

Verder nog een 10MHz referentie (denk ik). Die plaats ik even het meetapp. topic.

Schimanski

Golden Member

Hoe zijn die kaarten bij CO terechtgekomen? Ik ken ze namelijk:

Kijk dat is leuke informatie. De 68HC11 kaarten komen van mij en ik heb ze weer uit de oude parkeerinstallatie van het ziekenhuis gerecupereerd.... Zitten zeker leuke dingen op; PCF8573 (I2C clock/ser-IO), opto, UARTS, etc.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
blackdog

Golden Member

Hi Heren,

Vandaag ook weer een bezoek gebracht aan de beurs.
Ook deze keer weer spulletjes gekocht, zoals de mooie BNC/BNC kabels gemaakt van RG142.

Verder wat Zwarte Alu kasjes gemaakt voor Dinrail montage, de plastic houder hiervoor laten liggen,
gebruik ik toch niet, maar voor 5€ per stuk heb ik er vier meegenomen.

Verder breng ik altijd graag een bezoek aan Ben van Dijken, goed spul en vriendelijke mensen.
Deze keer ondermeer een Trinble GPS onvangen met 10Khz output een een antenne die direct op de onvanger past.
Verder nog wat klein spul bij hem gekocht.

Wat mij opvalt is dat de hoeveelheid "bagger" steeds groter wordt waar men mee op de beursen staat.
Ik herken vele spullen die de verschillende mensen proberen te verkopen, al jaren dus,
wordt niet verkocht, naar mijn menig omdat het dus rotzooi is...
Ik zou zo 80% wat daar op de tafel ligt, zo de container in schuiven.

En dan de prijs, van de "Prof" handelaar, die b.v. 550€ voor een HP voeding gevraagd en dit voor een model dat zeker 20 jaar oud.
Het geld ook voor allerlij andere meetapparatuur waarvan moderne versies veel beter werken dan wat daar op de tafels staat.
Omdat er Fluke, HP op staat, moet de prijs hoog zijn, ook al rammelen alle schakelaars...

Een GPIB PCI kaart die tussen de rotzooi ligt en dan nog 25 Euro vragen,
met de opmerking "hij komt uit werkende aparatuur" dat zal best, maar werkte die kaart zelf,
of ligt hij daar omdat hij defect was, ( hij was bijna 20 jaar oud...)

Ik heb natuurlijk ook leuke dingen gezien zoals diverse trafo's voor drie a vier Euro die zeer goed voor voedingen gebruikt kunnen worden, nee niet gekocht, heb zat trafo's :-)

Waar ik ondermeer naar gezocht heb is SFR25 weerstanden,
Philips gebruikte die veel in hun eigen producten.
Je ziet nu alleen nog die China troep waar je de kleuren niet van kan onderscheiden op de weerstanden.
Dus als iemand nog weet, waar je de SFR25 weerstanden kan kopen dan hoor ik het graag.

Toch nog met mooi spul naar huis, ondanks de signaal ruisverhouding van maar een paar dB ;-)

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
mel

Golden Member

Op 21 maart 2015 21:57:11 schreef guidob:
Leuke dag gehad en een leuke buit. Wat klein spul en deze:

[afbeelding]

Een TM504 met inhoud voor erg weinig. Alles is best oud, maar nog in redelijke conditie. Van links naar rechts:

Eigenbouw plugin. ziet er van binnen niet uit. Even aan gemeten, kwam niet veel zinnigs uit. Knop voorop is ook kapot. Voor de behuizing.

SG502 low distortion sinus generator. Met de Ferrograph gemeten; 0.004%. Of beter; niet te meten met wat ik hier heb staan. Power ledje defect.

DC504 counter. Zit wel leven in, maar werkt niet. Een keer nakijken, maar verder niet zo interessant.

DM502 multimeter. Altijd handig om in de buurt te hebben. DC zag er goed uit, de rest nog niet gecontroleerd.

T.z.t. maar eens tijd aan besteden en de zinvolste plugins verdelen over de mainframes. Dit mainframe is nogal oud, de andere zijn recenter.

Verder nog een 10MHz referentie (denk ik). Die plaats ik even het meetapp. topic.

Tm 500 rack is altijd mooi. ik heb zon rack met een (werkende )counter, een dubbele voeding, een toongenerator, en nog 2 losse modules, funtiegenerator en een multimeter.
prima spul.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
High met Henk

Special Member

Mijn score..

een velleman handheld scope
een tektronix tds420 scope die niet opstart (eventueel donor voor mijn tds320)
Een tek 10x probe
2x usb naar usb micro
3x webcam
en een hdmi naar vga achtige kabel, maar denk niet dat dat gaat werken ziet geen converter tussen.

en ik heb eindelijk een sicko hd hdd ontvanger met bprosman geruild voor een switch.. na anderhalf plus jaar.

verder ben ik blij dat de xilinx kit een mooi baasje heeft, mant die lag bij mij al vanaf 2008 stof te vergaren

alleenjammer dat ik zwarte hond niet mocht knuffelen... heb hem niet gespot

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
blackdog

Golden Member

Hi High met Henk, :-)

Ik bn twee maal bij CO langs geweest en heb meerdere mensen de hand geschud.
Alleen jouw postzegeltje zat niet in mijn hoofd, kon je dus niet herkennen.

Bij een volgende beurs misschien meer kans...

Gegroet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
guidob

Overleden

Inderdaad kon ik een aantal kramen zo overslaan. Zie je zo dat het niet interessant is. Zooi of spullen die je zo via internet kan bestellen.

En een stuk of 4 handelaren met meetapparatuur. Inderdaad te prijzig. Lijkt me ook niet goed voor een apparaat als het al jaren van beurs naar beurs wordt gezeuld. Bovenstaande TM rack was 40 euro, dat was dan weer goedkoop. Maar uiteraard niet bij een handelaar.

Heb nog wat andere 5xx spullen: time generator, frikandel :) en een current probe amplifier + probe. TM502A en TM503. Zijn allemaal wel eens langsgekomen op het forum.

High met Henk

Special Member

Tja de jongste langharige denk ik

je heb henry
je hebt chuckie
en je hebt naastgetekende

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 21 maart 2015 22:12:57 schreef High met Henk:
Mijn score..

een velleman handheld scope...

de HPS40 incl. koffer?

Schimanski

Golden Member

yep... En hij is er hartsikke blij mee.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Ah, zuinigheid(op de spullen) en donatie, maakt anderen blij!

Wij zijn inmiddels ook weer van de markt, al met al een heel gebeuren. Ik ben wel tevreden met de omzet, met een side note dat het vorig jaar toch wel een heel stuk beter was. Achteraf Bleek dat mogelijk aan het weer te liggen, had begrepen dat het veel geregend heeft en dat is helaas voor veel bezoekers een reden om niet te komen. Het meest idiote wat ik vandaag heb mee gemaakt nas na sluiting van de markt toen wij werden aangesproken door een vrijwilliger van de Organisatie.

Ik ben echt zo vreselijk boos geweest op deze dame, die mij op een wel zeer vervelende wijze aansprak, en daarbij vermelde dat de Lift om 17:00 niet meer gebruikt mocht worden vanwege het beleid van de organisatie. Op de vraag welke organisatie die regel had bepaald ging het mens verbaal los op mij en daar was ik absoluut niet van gediend. Ik heb echt een dik half uu staan ranten op die dame ( excuses voor wie dit heeft meegekregen, de kwaadheid was echt enorm in mij )

Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik hierover een klacht in ga dienen bij de organisatie. Ik wens op geen enkele manier zo behandeld te worden.

Maar goed, Ik heb weer een aantal leden van CO gesproken waaronder Tidak Ada over de LED Filaments, was verbaast toen hij vertelde dat de Filaments die hij verkregen had slechts bestonden uit 1 enkele LED met micro prisma's. Ik weet niet of dit nu namaak is of een nieuw product. De lamp was overigens wel mooi met die isolator.

Hoop dat CO verder nog wat heeft aan de gedoneerde materialen, dat het mag helpen in het ondersteunen van Circuits Online.

A Near Sighted Miner In Shaft 39, Lit His Sigar And Blew Up The Mine http://www.htfelectronics.nl/nl

Zelf wat klein grut zoals banaanstekkers en tantalen maar wat ik een aparte vangst vond was een 24V Primair naar twee maal 12V trafootje.

Langwerpige project behuizing en een aluminium box waar denk ik veel RF spullen in hebben gezeten.

Natuurlijk kon ik ook een PM2452AC microvolt meter voor 15 euro niet laten staan.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Dit was mijn eerste keer in Rosmalen, volgend jaar ga ik zeker weer!

Zooi die ik gekocht heb:
- Hele lading SMD weerstanden, condensatoren en ledjes (15 euro)
- 4x enorm 7-segment display met ingebouwde schuifregisters (weet iemand hoe de connectors heten die er op zitten? Dan kan ik er kabeltjes bij halen in china) (3 euro per stuk)
- Xbox lcd scherm (2 euro) ik dacht dat het wel leuk zou zijn als klein raspberry pi scherm. Maar: het display heeft een RGB+composite sync input (component video). Wat ik straks even ga proberen is of dit ook werkt met een commodore 128 (80-column output).
- IC voetjes (gratis gekregen :) )
- Commodore disk drive (10 euro voor betaald, kom er net achter dat er op de onderkant staat 'Getest, werkt. €2'... :( )

Sine

Moderator

Ja Zirc, dat is ieder friggin jaar het zelfde gezeik.
Vorige jaren stonden er volgens mij nog figuren van het autotron zelf aan de lift en die stonden zich ook al te beklagen dat ze ondertussen toch wel langzaam thuis op de bank hoorden te zitten.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 22 maart 2015 01:49:15 (14%)

Tidak Ada

Golden Member

Al weer een tijdje terug uit Rosmalen

Weinig gekocht, maar me prima vermaakt. Veel CO-leden gesproken en achtervolgd door een fotograaf die elektroniaca hobbyisten wil portertteren.
Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Eerst maar eens kijken wat hij voor foto's maakt en wat hij er mee doet. Hij zegt o.a. in de Volkskrant te publiceren....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

@iemand
Die met veel pinnen lijkt een JST-XH te zijn, die andere weet ik niet uit m'n hoofd

Hugo Welther

Moderator

Zo ook weer een tijdje thuis. Deze keer meer naar de beurs gebracht (voor de CO stand) dan mee naar huis genomen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Echt dat mens daar heeft mij zo onwijs kwaad gemaakt, en dat terwijl dat echt niets voor mij is, ik ben vrijwel nooit kwaad en als ik al kwaad ben dan is het hooguit een aantal minuuten. Ik heb nu dik 2 uur in de auto zitten ranten over dat mens.

Anyway ik heb een klachtbrief gestuurd, zullen ongetwijfeld een aantal fouten in staan, die nemen ze maar voor lief dat mens daar was zelf ook gruwelijk fout

voor wie het wil lezen:

http://www.htfproduction.nl/downloads/Klacht-Vrijwilliger-Rosmalen.pdf

A Near Sighted Miner In Shaft 39, Lit His Sigar And Blew Up The Mine http://www.htfelectronics.nl/nl
Thevel

Golden Member

Kan me goed voorstellen dat je daar erg boos over wordt....
Laat je ook weten hoe dit afloopt?