Hi,
Er is weer een stukje meetapparatuur bij dat GPIB aangestuurd kan worden.
Deze keer een twee quadrant voeding, ik heb ook al een vier quadrant voeding maar deze is niet GPIB bestuurbaar.
Het is een in goede staat verkerende Agilent 6632B.
Zover de korte testen het laten zien hlemaal goed en erg schoon, ook van binnen.
Ik ga er wel war aan aanpassen, zoals een andere ventilator, deze maakt nog meer herrie dan mijn 3458A DMM.
En er zijn mensen die klagen over een Rigol scoop of voeding, die hebben vrijwel zeker
nooit een Prof apparaat van HP of Agilent op de bank gehad
Nu gratis! ingebouwde F16 motor!!! *grin*
Eerste foto, het smoelwerk prachtig schoon en geen krassen van betekenis.
De meter heeft een oplossend vermogen van 1mV maar de voeding wordt gestuurd vanuit een 12 Bit DA, dus de stapjes zijn ongeveer 5mV.
De stoommeting in dit bereik heeft als resolutie 100uA en de stapgrote is 1,32mA.
De stoommeting heeft een resolutie van 213uA in het hoge bereik en 0,6uA in het lage bereik.
Geen aansluitingen aan de voorzijde, ik maak een aansluitboxje met sense lijnen er in.
De output connector digitaal in en uit, RS232 en natuurlijk GPIB.
Er is ook nog een schakelaar waarmee je de snelheid van de regelkarakteristiek kan kiezen
Behalve de GPIB aansturing vind ik het ook mooi van deze voeding, dat je hem als 5A dummyload kan gebruiken.
Ja, je mag er energie IN stoppen, en de meters geven de stroom en de spanning aan.
Er is veel mogelijk met dit type voeding.
Eerst maar de GPIB taal goed onder de knie krijgen, het is een vrij grote chaos tussen verschillende merken hoe zij GPIB commando's interpreteren.
Mijn Philips PM2535 is weer heel anders dan mijn 3458A en b.v. deze 6632B.
Dan heb je ook nog het taaltje van IZGPIB zelf, waar ik nu mee test.
Visual basic zou ik ook nog kunnen proberen, maar als ik zie hoe log dat is en je met projecten werkt, zoveel dingen waar je op moet gaan letten, Brrrr.
Ik heb IZGPIB nu werkend met mijn USB HP GPIB adapter (moet je ook eerst weer allerlij dingen uitzoeken omdat de KEYSIGHT IO installatie een DLL uitschakeld die IZGPIB nodig heeft.
Na een uurtje met mijn hoofd tegen de muur beuken van frustratie kreeg ik het werkend
Maar het is een mooie aanwinst die 6632B!
Gegroet,
Blackdog