stappenmotor aansturing robotarm

Hoi,

Je arm robot's zien er mooi uit :-)

Ik heb vroeger ook eens een 4 DOF robot arm (Lynxmotion) geprogrammeerd met hobby servo's.
Moest het je interesseren... Hier staat info hoe je je arm robot
kan laten bewegen als een echte industriele robotarm.

http://www.robotshop.com/forum/ikine-4-dof-arm-t4452

Bedankt Nowis

Ik ga het zeker even bekijken, ik kan nog wel wat programeer info gebruiken:)
Mijn eerste arm heb ik ook met lynxmotion geprogrammeerd maar niet echt uitgebreid mee aan de gang geweest. maar de winter komt er weer aan dus wie weet;)

Lambiek

Special Member

Hoe staat het met het project? Ik heb er niets aan gedaan deze zomer, te druk met andere dingen. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hoi Lambiek

Hier net zo, in de zomer ben ik erg druk met motorcross/enduro en Cosplay is ook nog een hobby van me.

Ben net 2 maanden geleden verhuist en ben nu mijn werkplaats aan het herbouwen, isloren, electra/lucht aanleggen en mijn vrouw staat op het punt te bevallen van onze eerste dus dat zal ook de nodige vrije tijd kosten.

Komt vanzelf weer;)

Lambiek

Special Member

Zo ben weer wat verder met mijn robotarm, het heeft even geduurd maar er begint nu schot in de zaak te komen.

Hier wat foto's.

Ben er alleen nog niet helemaal uit wat de kleur moet worden, misschien laat ik het zo en spuit de motoren helemaal zwart. In het vakje van de bovenarm komen nog stikkers met "ROBOTIC ARM" te staan.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hoi Lambiek, Dat ziet er al super uit zo. Leuk dat je weer even wat post en ik hier ook weer naar een aantal jaar verzeild raak;)
Ik vind de kleur wel mooi zo als het nu is, beetje een industrieele look.

Zelf ben ik helaas niet verder gekomen dan het draai plateau en een klein begin aan de lager houders van de bovenbouw, Het is ook een combinatie van budget en te weinig verstand van de aansturing van de stappenmotoren.
Het draai plateau heb ik aan het draaien gekregen met ardunio maar om een complete arm goed aan het draaien te krijgen moet ik toch gaan werken closed loop motoren enz. te weinig verstand van haha.

Onderstussen wel weer begonnen met een kleine servo arm met hoge kwaliteit high torq servo's en geheel met tandriemen , dit project gaat ook op en aan als er tijd en zin voor is;)

https://youtu.be/I30_aUTGx5I

Lambiek

Special Member

Op 25 oktober 2019 12:23:46 schreef dezeikkes:
Hoi Lambiek, Dat ziet er al super uit zo. Leuk dat je weer even wat post en ik hier ook weer naar een aantal jaar verzeild raak;)
Ik vind de kleur wel mooi zo als het nu is, beetje een industrieele look.

Die industriële look is ook een beetje de bedoeling.":)

Zelf ben ik helaas niet verder gekomen dan het draai plateau en een klein begin aan de lager houders van de bovenbouw, Het is ook een combinatie van budget en te weinig verstand van de aansturing van de stappenmotoren.
Het draai plateau heb ik aan het draaien gekregen met ardunio maar om een complete arm goed aan het draaien te krijgen moet ik toch gaan werken closed loop motoren enz. te weinig verstand van haha.

Je hebt niet echt closed loop nodig, ik doe het ook zonder en dat werkt prima. Ik heb wel tellers gemaakt in de software, dat is wel makkelijk met programmeren, dan weet ik altijd de positie van de assen. De waarde zet ik op een display.

....., dit project gaat ook op en aan als er tijd en zin voor is;)

Ja precies, je moet er tijd voor hebben, maar zin in hebben ook. Anders wordt het niets.

Hier staat nog een andere foto, ik heb verschillende assen werkend.

https://www.circuitsonline.net/forum/file/47598

De verbinding voor de onderarm worden kogelgewrichten, maar die zijn nog niet binnen. Vandaar dat roerhoutje. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.