sparta emotion display advanced menu

dit is wat ik hier op de forum heb gelezen en ben benieuwd hoe ik in die "advanced menu" kom, ik heb een sparta emotion c5 ik wil hem graag opvoeren als die maar iets harder kan.
"Ik heb ondertussen bericht van de leverancier. Er is een advanced menu voor de controller, bedienbaar via het LCD.
De P1 stand staat default op 88, omdat deze past bij de motor die zij leveren. Ze adviseerden voor mij de stand op 150 te zetten. En nu gaat de fiets inderdaad harder. Bij optillen wiel met gashendel 29,4 km/h. Ik heb een heel kort test ritje gemaakt (ben aan het werk) en de ondersteuning stopt nu niet bij 20 km/h, maar gaat wel door. Ik moet nog eerst wat meer testen, maar heb wel het gevoel dat er iets minder kracht in de motor zit in vergelijking met stand P1 88.
Ik heb de P1 ook naar 175 en 200 gewijzigd, maar dit maakt geen verschil in de top snelheid. Beide 29,4 km/h.
Maar eerst een paar test ritten maken, maar lijkt me lastig om de optimale instelling voor mijn motor te vinden."

Ik ken de moderne e-motion niet, maar de kans lijkt me vrij groot dat die 29,4 km/h de vrijloop snelheid is, die bepaald wordt door de accuspanning en motorconstante.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ik ben in het menu gekomen maar wil er weer uit! Iemand tips?

Op 8 september 2016 22:03:11 schreef Missmalibu:
Ik ben in het menu gekomen maar wil er weer uit! Iemand tips?

Ik heb het nu ook ineens iemand oplossing?

Ik ken dit soort fietsen niet, maar, gewoon de accu loskoppelen? Meeste van dat soort geavanceerde menu's, waar consumenten normaliter niet zomaar inkomen, vereisen gewoon een reset door de spanning uit te schakelen en weer in te schakelen.

Verder: nergens knopjes? Bij een gashendel denk ik dan als eerste aan iets als 'trek de gashendel 10 seconden volledig aan om uit het geavanceerde menu te komen' (andere tips: meerdere keren achter elkaar inknijpen en loslaten, 1 keer indrukken en loslaten en dan langer vasthouden... dat soort geintjes)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 19 oktober 2015 21:54:17 schreef mickheerde:
dit is wat ik hier op de forum heb gelezen en ben benieuwd hoe ik in die "advanced menu" kom, ik heb een sparta emotion c5 ik wil hem graag opvoeren als die maar iets harder kan.
"Ik heb ondertussen bericht van de leverancier. Er is een advanced menu voor de controller, bedienbaar via het LCD.
De P1 stand staat default op 88, omdat deze past bij de motor die zij leveren. Ze adviseerden voor mij de stand op 150 te zetten. En nu gaat de fiets inderdaad harder. Bij optillen wiel met gashendel 29,4 km/h. Ik heb een heel kort test ritje gemaakt (ben aan het werk) en de ondersteuning stopt nu niet bij 20 km/h, maar gaat wel door. Ik moet nog eerst wat meer testen, maar heb wel het gevoel dat er iets minder kracht in de motor zit in vergelijking met stand P1 88.
Ik heb de P1 ook naar 175 en 200 gewijzigd, maar dit maakt geen verschil in de top snelheid. Beide 29,4 km/h.
Maar eerst een paar test ritten maken, maar lijkt me lastig om de optimale instelling voor mijn motor te vinden."

Iemand enig idee hoe je in dit menu komt?

fred101

Golden Member

De TS heeft 8 jaar geleden 1 post geplaatst.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs