Op 5 december 2004 00:12:10 schreef KT88:
OK, we mogen totaal offtopic vanavondWist je dat er figuren zijn die van oude buizen de pinnen goldplaten en zo weer enkele honderden $$$ extra cashen?
Ziek!
Het is bijna een apart topic waard.
Inderdaad ziek.
Er was zelfs een Oosterbuur die op een beurs van een bekende radiovereniging heeft gestaan met overgestempelde buizen.
Oude buizen, pootjes opgefrist, glas goed schoon, nieuw stempel erop en als nieuw, in namaak doosjes, over de toonbank.
Hij staat nog steeds op plaatselijke beurzen en de ervaren radioverzamelaars lopen er in een boog omheen.
Zie deze discussie in een ander forum. http://f16.parsimony.net/forum28305/messages/21544.htm
Soms, mag een mod meegaan in de discussie ook al is ie off topic.
En als de off topic discussie een normale is, zonder schelden/beledigen e.d., moet het kunnen.
Op 4 december 2004 23:52:30 schreef Zwieke:
[...]Radiobeurs... omdat die gewoon in het centrum zit
Af en toe kom ik bij electra, maar dat is toch weer 1œkm lopen vanaf t centrum.heb je msn trouwens?
zie profiel, ik heb het even toegevoegd
Anoniem
Op 5 december 2004 01:30:43 schreef Lamborghini:
Ik houd het geheimzinnig; daar houden de vrouwtjes van
over vrouwen gesproken. zijn er op co eigenlijk wel vrouwen? raar eigenlijk waarom er bijna alleen mannen met elektronica bezig zijn o.O
Ives
www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
Ik denk dat ik ook helemaal ingevuld ben, ik denk dat we ooit op CO toch wel 3 vrouwtjes hebben gehad. Van 2 weet ik het zeker.
//EDIT: Pixie is voor het laatst hier de 1ste november geweest (laatste post).
//EDIT2:Rieneke heeft maar 4 berichten gepost waarvan de laatste meer dan 1 jaar geleden.
//EDIT3 (met dankt aan Sven):Tania_M heeft haar laatste bericht de 7de december geplaatst, wat haar het actiefste vrouwelijke lid maakt
.
[Bericht gewijzigd door Ives op ]
elektron_
beetje gek
Neen, dank U, mijn baas houdt me in het oog, ik ben niet wie hij denkt dat ik ben.
en ik wil niet dat hij weet wie ik ben.
[Bericht gewijzigd door elektron_ op ]
Lamborghini
Wie is een ander om te bepalen wat jij wilt doen?
Op 8 december 2004 19:57:03 schreef -=[pjX d@ dark]=-:
raar eigenlijk waarom er bijna alleen mannen met elektronica bezig zijn o.O
Vrouwen kunnen de "spanning" niet aan! 
Tania_M
Bachelorette in de Elektronica, Afstudeerrichting Telecommunicatie; bijna Master in de Electronica, Ontwerptechnieken
Op 5 december 2004 01:30:43 schreef Lamborghini:
Ik houd het geheimzinnig; daar houden de vrouwtjes van
Nou, spijtig dat een nick als Lamborghini dan weer alles verpest 
Op 8 december 2004 19:57:03 schreef -=[pjX d@ dark]=-:
[...]over vrouwen gesproken. zijn er op co eigenlijk wel vrouwen? raar eigenlijk waarom er bijna alleen mannen met elektronica bezig zijn o.O
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Waarschijnlijk historisch gegroeit zeker.
Op 9 december 2004 00:05:05 schreef Lamborghini:
[...]
Vrouwen kunnen de "spanning" niet aan!
Zal't gaan, ja. Heb al aan de 220V gehangen, dus de spanning zal ik wel aankunnen zeker.
Lamborghini
Wie is een ander om te bepalen wat jij wilt doen?
Op 9 december 2004 12:32:17 schreef Tania_M:
Nou, spijtig dat een nick als Lamborghini dan weer alles verpest
Tis maar net hoe je het bekijkt, met een dergelijke nick filter je het type vrouwen dat op je afkomt
Werkt gewoon als banddoorlaatfilter; alle onnodige ruis blijft weg, en reken maar dat er veel ruis is 
Heh! Jij trekt dus precies het soort aan waar ik niet van hou 
Daarom maar in mijn profiel erbij gezet dat ik graag aan ouwe Citroens klus en erin rijdt, als ze het doen........
PS ik ben (gelukkig!) getrouwd
:-)
KT 88 laat juist hoge en/of lage tonen door. dus of high pass, low paas of band gap filter:)
BTW ik ben al 1 jaar verloofd dus tja en ik sleutel ook graag aan auto's of motoren. Mijn vak en hobby is dus verder elektronica
Een KT88 is een zeer (frequentie)lineair versterkend element, het produceert hooguit relatief gezien veel 2e en 3e harmonischen. De 2H gaat eruit in een PP eindtrap en die derde zorgt iets tegenkoppeling wel voor 
Overigens zijn mijn buizenbakjes "out of order", totaal gestript en ga ik ze weer samenbouwen op 1 Beard chassis (Marktplaats, prikje!)
Zal tzt. wel eens foto's posten als het af is.
Speel nu met de hybride, ook erg goed!
HAHAHA, ik had het over jouw persoontje!!!
Op 9 december 2004 15:59:22 schreef Lamborghini:
[...]
Tis maar net hoe je het bekijkt, met een dergelijke nick filter je het type vrouwen dat op je afkomtWerkt gewoon als banddoorlaatfilter; alle onnodige ruis blijft weg, en reken maar dat er veel ruis is
dus een banddoorlaat voor lamborghini
Op 9 december 2004 21:18:27 schreef KT88:
Heh! Jij trekt dus precies het soort aan waar ik niet van houDaarom maar in mijn profiel erbij gezet dat ik graag aan ouwe Citroens klus en erin rijdt, als ze het doen........
PS ik ben (gelukkig!) getrouwd
:-)
en een bandpass/lowpass of high pass voor jouw
* High met Henk vondt het wel een vermakelijk antwoord
en is zeker geintresserd in je hudige en nieuwe ontwerp
BTW hybride met buizen voor of eindtrap?
Zal de ontwerpjes eens inscannen (ouderwets met de hand getekend, jaja) en de hybride is een E288CC die 2 om 2 MOSFETs aanstuurt van het type 2SK135/2SJ50.
In klasse A met een 800 VA voeding.....je kan er bijkans mee lassen 
Pixie
Weer terug bij de leukste hobby in het universum
btw pixie is still alive maar very very busy. Wel grappig om te lezen dan er al zoiets is als de Pixie-methode (als ik het forum afzoek op 'pixie')
Omdat ik geen tijd heb voor inbreng is het ook een beetje oneerlijk om hier vragen te komen stellen. Bovendien heb ik erg weinig tijd om te electronica-en en als ik een vraag heb heb ik daar wel iemand voor
(knipoogje voor een zeker iemand)
hopelijk tot een rustiger tijdstip. xxx
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
Op 9 december 2004 22:16:31 schreef KT88:
(ouderwets met de hand getekend, jaja)
Old school.
Op 11 december 2004 23:46:17 schreef Evil Aedolon:
[...]
Old school.
Diehard.