Nee, die eerste twee ontstaan door het onder een andere hoek dan die van de snijnaald aftasten van de groef, dus een duidelijk niet lineaire vervorming. De fouthoek verandert ook met de plaats van de naald op de plaat van begin tot eind.
Torsieresonantie is een resonante torsie in de lengte van de opnemerarm.
Flutter is een snelle frequentie variatie, veroorzaakt door resonantie van een magneetband of het niet rond zijn van een aandrukrol of geleidewieltje in het transportsysteem bij een bandrecorder.
Langzame veranderingen worden janken or 'wow' genoemd. Treedt meestal op bij platenspelers (en bandrecorders) door een slecht gestabiliseerd aandrijfsysteem of een gebochelde plaat.
Glitches zijn, voor zover ik weet, schakel-spikes in AD-convertors, die een golfvorm 'harig' maken, waar door een rafelige toon ontstaat.
Wat betreft doppler vervorming, heb je gelijk. Dat is ook een oorzaak.
Nog vergeten: Rumble, veroorzaakt door trillingen in het aandrijfsysteem van een platenspeler
Anderzijds zie ik rumble, wow en flutter, hoe hinderlijk ook, eigenlijk geen vervorming, maar bijgeluiden.