Gelijkwaardig aan vele webcams en acteruitrij cameras.
Nu met een closeup lensje klein uitgevoerd.
Prima prijs specs verhouding. Maar het blijft Chi.....
Aldi heeft sinds afgelopen zaterdag (24 okt) ook oplaadbare batterijen in de aanbieding.
Topcraft NiMH Ready-to-use, € 3,99 per pak van 4x AA of 8x AAA.
Iemand ervaring met deze accu's wat betreft kwaliteit <-> rommel? Meestal ben ik niet zo kapot van dit soort spul, maar soms is 't best redelijk / bruikbare kwaliteit.
joopv
Golden Member
Op 28 oktober 2015 09:26:57 schreef RetroTechie:
Aldi heeft sinds afgelopen zaterdag (24 okt) ook oplaadbare batterijen in de aanbieding.Topcraft NiMH Ready-to-use, € 3,99 per pak van 4x AA of 8x AAA.
Iemand ervaring met deze accu's wat betreft kwaliteit <-> rommel? Meestal ben ik niet zo kapot van dit soort spul, maar soms is 't best redelijk / bruikbare kwaliteit.
Ik heb er ervaring mee, zie hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38583669#38583669
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Dit is natuurlijk ook voor soldeerrook te gebruiken:
https://www.hbm-machines.com/producten/airbrush/airbrush-toebehoren/hb…
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dat is niet gek, ik heb redelijk last van soldeerrook. (En ook pcb boren/frezen is niet echt gezond) dus heb ik voor die rook net wat gemaakt (tweede versie, dit keer een hangend afzuigkapje en tot nu toe bevalt hij goed maar de fan maakt erg veel herrie) .
Nadeel van die hbm afzuiger is het formaat. Dat neemt het halve buro in beslag. Maar voor pcb's bestukken, connectors solderen etc zal het wel lukken
Ik heb er zelf nou niet direct een toepassing voor maar wellicht kan 1 van de forumleden er wat mee:
https://www.troostwijkauctions.com/nl/03-21458-3788-3366179/
Vanaf a.s. maandag 30 nov. weer de Tronic Eco accu's van de Lidl. Dit keer in leuke kleurtjes:
lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=18523
€ 7,- per 8x AAA of AA. Ik hoop dat die weer lagere stuksprijs geen indicatie is van beknibbelen op kwaliteit (voor zover aanwezig).
Als iemand deze accu's haalt, zou nog even gemeld kunnen worden of er iets van fabrikant ontdekt kan worden? ("Made in ...", datumcode, een indicatie van leverancier / producent of dergelijke). Altijd handig om te weten cq. vergelijken.
Ik zou er zelf nog wat mee pakken, maar heb momenteel écht genoeg NiMH's... 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 27 november 2015 23:40:27 schreef RetroTechie:
[...]
Als iemand deze accu's haalt, zou nog even gemeld kunnen worden of er iets van fabrikant ontdekt kan worden? ("Made in ...", datumcode, een indicatie van leverancier / producent of dergelijke). Altijd handig om te weten cq. vergelijken.
Ik zou er zelf nog wat mee pakken, maar heb momenteel écht genoeg NiMH's...
De alkalines van Lidl leken van Varta, de laatste keer dat ik keek. Nou is dat voor accu's 1) geen aanbeveling en 2) niet gegarandeerd hetzelfde (bij Aldi komen ze ook van andere fabrikanten dacht ik).
Ik heb ze gehaald, er staat Eures GmbH op. Dat lijkt me niet echt een fabrikant, maar meer een importeur die er een eigen label op plakt.
Ze lijken goed te werken ik, heb geen luxe lader om ze op capaciteit te testen dus ik kan helaas geen specs verifiëren.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (38%)]
De kwaliteit kan nogal varieren tussen de diverse versies: http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?297893-Lidl-red-Tro…
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 22 december 2015 00:52:32 schreef Buzz:
Ik heb ze gehaald, er staat Eures GmbH op. Dat lijkt me niet echt een fabrikant, maar meer een importeur die er een eigen label op plakt.
Ze lijken goed te werken ik, heb geen luxe lader om ze op capaciteit te testen dus ik kan helaas geen specs verifiëren.
Op de alkalines stond ook geen Varta, maar wel eenzelfde vrij karakteristieke soort opdruk van fabricage- en houdbaarheidsdatum. Het is dus zaak naar subtielere tekens te zoeken als je ze wilt vergelijken.
Op 22 december 2015 00:52:32 schreef Buzz:
Dat lijkt mij ook. Op hun website staat zelfs "Schaltstelle zwischen markenhersteller und handel". Maw: gewoon een dozenschuiver als vele anderen.
Maar da's zelfde leverancier als de groen/zwart/zilver Tronic Eco's die Lidl vaker verkoopt. Niet geweldig, maar ook niet bar slecht (en zeer voordelig). In tegenstelling tot die "red" Tronics die ik met geen vinger meer aanraak... 
Overigens ook voorzien van fabricage datum. Wat ik persoonlijk wel op prijs stel, hoef je later niet te gissen hoe oud ze ongeveer zijn.
maartenbakker
Golden Member
De Toolcraft alkalines van Aldi, komen op dezelfde manier van een tussenhandelaar maar dan van Hessenatie Logistics. Die beschrijven slechts summier wat ze opslaan of verhandelen maar aan de 12NC op de blister zijn ze als Panasonic te herkennen. Ook daar staat een productiedatum op, alleen dan als 5-cijferige code op de onderkant (verwarrend, ik zag die de eerste keer voor een staart van een 12NC aan).
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
je moet daar idd goed op letten bij batterijen, vooral varta heeft dat. zowel de productie datum als de einddatum staan op die batterijen, maar er staat alleen PD en ED voor die getallen. ProductieDate en EndDate dus..
vandaag in de Carrefour begin solden (Oostakker Belgie) 433 mhz schakelaars voor 3.27 € (-70%).
Ik dacht die om te bouwen naar esp8266, voor die prijs heb ik al een behuizing, voeding en 220v schakelaar.
Het is een type van chacon cafr997639
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
In die dingen zit meestal een condensatorvoeding. Daar haal je niet zo makkelijk een paar honderd mA uit voor die ESP8266...
Soldeerstation 48W regelbaar €9,99
Infrarood thermometer €19,99
http://flyer.lidl.nl/a7bc2e26-4b11-4919-ae3f-0991d8694d19/#/26
Dat soldeerstation heb ik gehad voor "snel dr bij" maar die lag heel snel in de kliko.
Daarentegen een regelbaar soldeerboutje van Baco (met potmeter in het handvat ) a 7 Euro doet t al jaren.
brains
Special Member
Is dat boutje van bako nog te koop? Enzo ja waar? Ik heb dat aldi boutje ook als erbij gekocht. Bij mij werkt hij nog maar heb hem nog niet veel gebruikt. Vraag me wel af of het iets kan zijn voor een kennis van mij. Ze wil wat leds solderen aan koperdraad en ze heeft alleen een soldeerpistool. Veel meer gaat ze niet solderen. Als je hem als weggooit als knutselaar moet het wel heel erg zijn lijkt me
niet eens onderdelen van hergebruik?
[Bericht gewijzigd door brains op (15%)]
Willie W
Golden Member
Bedoel je deze soldeerbout? Er staat niet bij dat deze regelbaar is.
https://www.baco-army-goods.nl/soldeer-en-gereedschap/soldeerbout-30-w…
TinusTech
Golden Member
Op 10 januari 2016 22:59:25 schreef Willie W:
Bedoel je deze soldeerbout? Er staat niet bij dat deze regelbaar is.
https://www.baco-army-goods.nl/soldeer-en-gereedschap/soldeerbout-30-w…
Veel te dikke netkabel. Trekt direct van je tafel af. Zelfs voor die lage prijs zou ik niet die ergernis willen.
Nee die is t niet, ze hebben m niet meer. Deze lijkt er een beetje op :
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Misschien is deze van HBM beter voor maar € 40,-