Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

evdweele

Overleden

Op 21 januari 2016 00:22:13 schreef Hubie:
[...]Je bedoelde de 'conque van gewapend beton' RB 1960 Blz.572 ??
Neem ik aan.

De foto uit het artikel:

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 21 januari 2016 00:56:21 schreef evdweele:
Heel toevallig 'struikelde' ik over iets "high-enderigs" waar ik het niet had verwacht;
Een 2-aderig netsnoer met platte eurostekker voor "slechts" € 75,-
Bax-Shop leek me altijd wel serieus.

Bax shop is inderdaad een serieuze winkel. Kennelijk spelen ze in op de vraag. Wilt u betere kwaliteit? Dan verhogen we toch gewoon de prijs. Zelfde principe als bij de Braun elektrische scheerapparaten.
Zulke snoeren kosten bij allekabels tussen €2,95 (1,5m) en €5,50 (5m).

Tidak Ada

Golden Member

Op 21 januari 2016 11:19:10 schreef evdweele:
[...]De foto uit het artikel:

Die is wel 'mooi', maar niet degene, die ik bedoel. Hij was in nissen ter weerszijde van een schoorsteen gebouwd (misschien toch stereo?).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Voor de zaterdag avond, dachten dat we alle audiofiele kabels we gezien te hebben. Nou deze is voorlopig de topper.

http://i.marktplaats.com/00/s/ODc2WDEwMjQ=/z/agQAAOSwlV9WTG7L/$_85.JPG

slechts 4750 euro, nieuwprijs 13.800 euro.

Ik dacht dat Gardena tuinslangen maakte?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
pa3gws

Golden Member

en dat betekent dat ze uit slechts 1 langgerekte kristal bestaan.
zie ook
http://www.betekenis-definitie.nl/amorf
Moet de handel niet geleiden of mis ik iets.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

@Peter112 waar kan ik ze bestellen?

Gelukkig zijn deze kabels kortgesloten zodat er geen wilde elektronen in kunnen komen. Netjes hoor, je ziet zo vaak kabels onbeschaamd open liggen dat je je af vraagt of daar ooit nog fatsoenlijk geluid door kan komen. Dit lijken mij serieuze jongens.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Staat verkeerde muntsoort bij denk ik, slotties zal het moeten zijn denkt mij.

Interessante opmerking:

De Stealth Audio Sakra is het beste te omschrijven als "de kabel die het dichts in de buurt komt van helemaal geen kabel!"

Dus helemaal geen kabel is nog beter? Als je dat tegen je klanten vertelt dan ben je wel erg dom, want dan verkoop je niks meer. Of zouden die klanten nog dommer zijn?

Inderdaad geen kabel, dus beter de cdspeler en versterker bij elkaar inbouwen.
voor de mensen die de mp ad niet meer zien,
http://www.stealthaudiocables.com/pricing/

Ik ga voor de dream royale 2,5 meter slechts $39,500. Ik wil graag bi-amping dus ik heb 4 sets nodig, dus nog evne mijn vrouwde deur uit en mijn huis verkopen

Tidak Ada

Golden Member

Heb jij dan een vrouw? Meestal heeft dit soort mensen geen vrouw, of die is allang weg....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

Wat dan weer niet geheel onterecht is.

Hoewel, als je een beetje pech hebt moet je dan een extra maandelijks bedrag afstaan aan ali men tatie.

Heb je geen geld meer voor deze onzin... Dus als er ooit een vrouw is of was... Dan ben je hiervan uitgesloten

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

En als je je huis verkoopt moet de geluidsinstallatie buiten staan. Geeft natuurlijk wel een zeer open geluidsweergave.

Tidak Ada

Golden Member

@HMH:
Kans is groot dat mevrouw zonder aan zakgeld te denken is weggerend, dus de financiële toestand is waarschijnlijk rooskleuriger dan je vermoedde.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 24 januari 2016 15:36:55 schreef KlaasZ:
De Stealth Audio Sakra is het beste te omschrijven als "de kabel die het dichts in de buurt komt van helemaal geen kabel!"

het dichts ?
Mmm. Voor dat geld zouden ze eens een spellingscontrole kunnen aanschaffen.
Maar goed, de uitvinder van een amorf (= niet-kristal) kristal zal daar wel boven staan.
Het moet fijn zijn als je aan geen enkele natuurwet hoeft te voldoen. ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

De vraag is hoe ze bewijzen dat die claims waar zijn, hele websites volschrijven met fantastische verhalen is al een uitdaging.

dat 2x 2,5 mm2 beter werkt dan 2 x 0,18mm2 bij 100 watt is te bewijzen, maar dat elektronen beter door amorf of whatever voor fantast eigenschappen gaan gaat er bij mij niet in.

High met Henk

Special Member

amorf is Chaos op atomair niveau.
Amorf heeft een lagere dichtheid (= meer lucht wat een prima isoleert)

WTF zijn de voordelen?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Hubie

Special Member

Zie dit:http://gizmodo.com/305549/james-randi-offers-1-million-if-audiophiles-…
Dit was 2007,nu een poosje later is die 1 M $ nog steeds niet uitgekeerd,gek hé ;-)

We hadden in ons bandje vroeger dikke coaxiale powerkabel voor de speakers. Dat is helemaal niet verkeerd, je pikt geen troep/emc op uit de lucht. Als je zoiets op 120-130 dB (jaja, ik weet het maar JULLIE stonden voor de boxen en ik 20 dB zachter achter de SP1 boxen en met oordopjes in) draait wil je niet in de stille passages een hoop brom en ruis horen. Daar heb je een goede signaal/ruis-verhouding nodig. Alhoewel de luisteraars dat natuurlijk alleen maar in het begin van het optreden nog kunnen horen...

Op 24 januari 2016 21:58:18 schreef High met Henk:
amorf is Chaos op atomair niveau.
Amorf heeft een lagere dichtheid (= meer lucht wat een prima isoleert)

WTF zijn de voordelen?

Hogere prijs = meer winst.
Dat zijn dan ook meteen de enige voordelen die er zijn, en dan nog wel voor maar één persoon....

Zouden die audiofools nu ook écht het verschil horen tussen deze en deze?

Dok

Golden Member

Als het prijsverschil groot genoeg is,vast wel..
Al was het maar om niet af te gaan bij de buren.

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Op 25 januari 2016 13:25:10 schreef Hoeben:
We hadden in ons bandje vroeger dikke coaxiale powerkabel voor de speakers. Dat is helemaal niet verkeerd, je pikt geen troep/emc op uit de lucht. Als je zoiets op 120-130 dB (jaja, ik weet het maar JULLIE stonden voor de boxen en ik 20 dB zachter achter de SP1 boxen en met oordopjes in) draait wil je niet in de stille passages een hoop brom en ruis horen. Daar heb je een goede signaal/ruis-verhouding nodig. Alhoewel de luisteraars dat natuurlijk alleen maar in het begin van het optreden nog kunnen horen...

Dus jij stelt hiermee dat een luidspreker met een lang stuk luidsprekersnoer , aan een kant kortgesloten (niet uitsturende versterker) en aan de andere kant afgesloten met een impedantie van 8 ohm hoorbare troep oppikt? Misschien meetkundig maar echt niet in de vorm van hoorbaar geluid...

Nee, dit soort verschijnselen dingen komen meer door brakke eindtrappen, slechte gain-structure en ongebalanceerde microfoons...

Beste Frits,

Het was een Yamaha eindversterker. Waarschijnlijk helemaal geen probleem. Maar die coaxiale kabel betekent dat je helemaal geen troep oppikt. Het is uitermate vervelend als je er achter komt dat er een stoorbron is als je moet spelen. Thuis kun je het op je gemak uitzoeken, maar in het veld is het plug&play (plug&pray). Het is gewoon een risicovermindering.

Vergeet niet dat er lampen gedimd worden, kilowatts met faseaansnijding. En nog een hoop meer. Het gaat niet om de audiofrequenties maar om EMC. Gebalanceerde microfoons etc zijn normaal in de muziekwereld. Alleen gitaren zijn vaak niet zo goed op dat gebied. En als je losse versterkers hebt die allemaal een eigen netsnoer hebben, heb je zo een aardlus te pakken met bijbehorende ratel. Overigens helpt daar die coax niet tegen.

Maar:
echte high-end hoort dus een coaxiale luidsprekerkabel te hebben. Ik denk dat ik maar eens een vette coax uit de zendwereld ga omtoveren tot een $ 9.999 luidsprekerkabeltje. Want de elektronen kunnen niet uit een coax vallen omdat die helemaal dicht is.

Dat ben ik volledig met je eens, maar ik draai al een tijdje mee in de professionele audiowereld. Ik ben zelf geluidstechnicus bij een aantal bandjes en ander instrumenten en zangvolk. In geen enkel geval, niet wat ik meegemaakt heb en niet wat ik van horen zeggen heb waren luidsprekerkabels aanleiding tot brom/storing door invloed van dimmerkabels en aardlussen. Dit zijn toch bijna altijd slecht ontkoppelde voedingen van versterkers en mengpanelen (die de pieken van de dimmers oppikken) en ongebalanceerde kabels (of een onderbroken pin van een XLR, dit verpest ook je gebalanceerde signaal). Overigens komt er bij mij geen enkel ongebalanceerd signaal binnen, ook niet van gitaren. Akoestische gitaren gaan binnen 5 meter goed afgeschermde kabel een DI box in.

Wat ik wil zeggen is het volgende: luidsprekers zijn dermate laagimpedant afgesloten dat instraling geen enkele invloed heeft op hoorbaar geluid (uitzondering daargelaten; een luidsprekerkabel over tientallen meters parallel met een door fase aangesneden dimmerkabel pikt waarschijnlijk wel wat op). Dit komt doordat er toch redelijk wat millivoltjes op (dus milliamperes door) een kabel moeten staan voordat er wat hoorbaars uit de luidspreker komt. Daarom doe ik een coaxiale luidsprekerkabel ook af als 'nonsens'

Dit topic is gesloten