Hallo,
Ik heb sinds kort een K8000 van Velleman.
Maar volgens doet tie het niet helemaal, er gaan drie ledjes dranden (namelijk: (LD17, LD18, LD19). Als ik de test software draai van Velleman dan verwachte ik eigenlijk dat er zodra er communicatie tussen de PC en de K8000, dat 1 van deze ledjes zou gaan knipperen, maar helaas ze blijven gewoon branden. (is dat goed of niet, is er nu communicatie).
Tevens gaan er geen output ledjes branden.. dus volgens mij heb ik een probleempje...
wie kan mij helpen??
Heb die kit 2 weken geleden in elkaar geflanst en werkt perfect. Heb me vorige week wel 2 uur kapot lopen zoeken naar een foutje, alles werkte opeens niet meer (na een week niet gebuiken), bleek dat het de parallelle poort van m'n laptop is die de geest gegeven heeft.
(oh ja, en ik heb met ook nog lekker even geëlektrocuteerd aan de zekering, effe verstrooid, maar zowel ik als de kit hebben het overleefd)
Die ledjes knipperen alleen bij activiteit.
Heb je de kleine IC'tjes wel op de goedeplaats?
Je kunt trouwens ook nog een kleine hardware testdoen.
Verbind de uitgang printpennen eens met de ground!
Succes,
Nu we het tog over de K8000 hebben, ik werk bij een lokale omroep en we maken daar gebruik van een radioautomatiserings programma, dus een stuk software dat alle muziek, nieuws, reclames enz regelt, deze software maakt ook gebruik van de K8000 van Velleman, werkt allemaal perfect, we zitten nu al1 met 1 probleem, er zit een PCF8591 IC op die dus vier analoge signalen om kan zetten in een digitaal signaal, de software kan deze vier ingangen op de print gebruiken om de muziekplayers aan te sturen, met een 10K logaritmische potmeter, allemaal leuk en aardig. Op de schema's staat aangegeven dat die IC van 0 tot 5 Volt regelbaar, dus alles aangesloten en dan beginnen te testen, voor de duidelijkheid die potmeters vijn schuifpotmeters van het merk ALPS, begint halverwege de potmeter de meter op het scherm pas te reageren, dus ben ff aan het zoeken geweest en nu blijkt dat deze IC een drempelspanning heeft van 2,5 volt. Is er een IC gelijkwaardig aan de PCF8591 maar met een lagere drempelspanning of is er een andere oplossing voor te bedenken...
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Je kan natuurlijk zorgen dat die potmeter van 2,5 tot 5V gaat, je zet dan met de massa aansluiting van de pot eerst nog een weerstand met dezelfde waarde als de hele pot (of gebruik een instelpotmetertje zodat het bereik netjes is af te regelen).
Op 9 december 2004 22:51:09 schreef Johan v. Althuis:
Die ledjes knipperen alleen bij activiteit.
Heb je de kleine IC'tjes wel op de goedeplaats?Je kunt trouwens ook nog een kleine hardware testdoen.
Verbind de uitgang printpennen eens met de ground!Succes,
Stel dat ik de Opto IC22, IC23, IC24, verkeerd zou hebben (omgedraaid of zo), dan zouden de ledjes niet branden volgens mij. Dus het lijkt er dan op dat ik iets fout heb met het programmaatje K8000 (of met de kabel), toch?? Ik draai het op Windows XP, moet ik dan nog iets meer instellen voor het programmaatje, Dat had ik niet gevonden
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Heb je wel een poort driver geinstalleerd? Dat moet namelijk in XP en 2000 bijna altijd! DLportIO is bijvoorbeeld zo'n driver.
Op 10 december 2004 12:19:35 schreef Benadski:
Heb je wel een poort driver geinstalleerd? Dat moet namelijk in XP en 2000 bijna altijd! DLportIO is bijvoorbeeld zo'n driver.
Nou ik heb k8d.dll van Velleman in de system directorie geplaatst. Ik krijg ook geen fout melding met compileren. Maar ik zie nog steeds geen ledjes knipperen als er communicatie moet zijn tussen pc en K8000. Bestaat er een software monitor tooltje voor de parallelpoor.t (moet draaien op XP en Win2000), want ik denk nog steeds dat er gewoon niks uitmijn parallelpoort komt. Maar ik weet nog steeds niet hoe ik dit moet oplossen.
BjornR
Geef mij maar de oude lay-out en opmaak. Voor 4 augustus 2010 gekend onder de nickname "Cracker" | Beginners: begin met het begin, niet met het einde. De weg ernaartoe is het belangrijkst.
DriverLinx I/O Driver: http://users.telenet.be/-ddbs-/SHARED/elektro/port95nt.exe
inpout32.dll:http://users.telenet.be/-ddbs-/SHARED/elektro/inpout32.dll
[Bericht gewijzigd door BjornR op ]
Op 19 december 2004 14:24:26 schreef Cracker:
[afbeelding]DriverLinx I/O Driver: http://users.telenet.be/-ddbs-/SHARED/elektro/port95nt.exe
inpout32.dll:http://users.telenet.be/-ddbs-/SHARED/elektro/inpout32.dll
Aandeze tooltjes heb ik niet veel aan geloof ik. Ik zoek een toolje die gewoon kijkt op de parallel poort of daar iets gebeurd of niet
Hmm hem iets gevonden geloof ik parmon.exe, heeft iemand ervaring hiermee.. werkt deze goed (op win2000?)?
[Bericht gewijzigd door rtessel op ]
Op 9 december 2004 21:40:23 schreef jesus_:
Heb die kit 2 weken geleden in elkaar geflanst en werkt perfect. Heb me vorige week wel 2 uur kapot lopen zoeken naar een foutje, alles werkte opeens niet meer (na een week niet gebuiken), bleek dat het de parallelle poort van m'n laptop is die de geest gegeven heeft.(oh ja, en ik heb met ook nog lekker even geëlektrocuteerd aan de zekering, effe verstrooid, maar zowel ik als de kit hebben het overleefd)
Hoewist je dat je parallelle poort kapot was?? Ik krijg namelijk dat K8000 nog steeds niet aan het werk..
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 19 december 2004 17:03:24 schreef rtessel:
[...]Hoewist je dat je parallelle poort kapot was?? Ik krijg namelijk dat K8000 nog steeds niet aan het werk..
probeer is met er een printer op aan te sluiten
Op 19 december 2004 17:10:21 schreef Stynus:
[...]
probeer is met er een printer op aan te sluiten
Tja.... moet je echter wel printer hebben.
Dit is de code:
Option Explicit
'IO CONFIGURATION PROCEDURES
Private Declare Sub ConfigAllIOasInput Lib "k8d.dll" ()
Private Declare Sub ConfigAllIOasOutput Lib "k8d.dll" ()
Private Declare Sub ConfigIOchipAsInput Lib "k8d.dll" (ByVal Chip_no As Long)
Private Declare Sub ConfigIOchipAsOutput Lib "k8d.dll" (ByVal Chip_no As Long)
Private Declare Sub ConfigIOchannelAsInput Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long)
Private Declare Sub ConfigIOchannelAsOutput Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long)
'OUTPUT PROCEDURES
Private Declare Sub IOoutput Lib "k8d.dll" (ByVal Chip_no As Long, ByVal Data As Long)
Private Declare Sub UpdateAllIO Lib "k8d.dll" ()
Private Declare Sub ClearAllIO Lib "k8d.dll" ()
Private Declare Sub SetAllIO Lib "k8d.dll" ()
Private Declare Sub UpdateIOchip Lib "k8d.dll" (ByVal Chip_no As Long)
Private Declare Sub ClearIOchip Lib "k8d.dll" (ByVal Chip_no As Long)
Private Declare Sub SetIOchip Lib "k8d.dll" (ByVal Chip_no As Long)
Private Declare Sub SetIOchannel Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long)
Private Declare Sub ClearIOchannel Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long)
'INPUT FUNCTIONS AND PROCEDURES
Private Declare Function ReadIOchip Lib "k8d.dll" (ByVal Chip_no As Long) As Long
Private Declare Function ReadIOchannel Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long) As Boolean
Private Declare Sub ReadIOconficArray Lib "k8d.dll" (Array_Pointer As Long)
Private Declare Sub ReadIOdataArray Lib "k8d.dll" (Array_Pointer As Long)
Private Declare Sub ReadDACarray Lib "k8d.dll" (Array_Pointer As Long)
Private Declare Sub ReadDAarray Lib "k8d.dll" (Array_Pointer As Long)
'How to use these calls:
' ReadIOconficArray IOconfig(0)
' ReadIOdataArray IOdata(0)
' ReadDACarray DAC(1)
' ReadDAarray DA(1)
'6 BIT DAC CONVERTER PROCEDURES
Private Declare Sub OutputDACchannel Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long, ByVal Data As Long)
Private Declare Sub ClearDACchannel Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long)
Private Declare Sub SetDACchannel Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long)
Private Declare Sub ClearDACchip Lib "k8d.dll" (ByVal Chip_no As Long)
Private Declare Sub SetDACchip Lib "k8d.dll" (ByVal Chip_no As Long)
Private Declare Sub ClearAllDAC Lib "k8d.dll" ()
Private Declare Sub SetAllDAC Lib "k8d.dll" ()
'8 BIT DA CONVERTER PROCEDURES
Private Declare Sub OutputDAchannel Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long, ByVal Data As Long)
Private Declare Sub ClearDAchannel Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long)
Private Declare Sub SetDAchannel Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long)
Private Declare Sub ClearAllDA Lib "k8d.dll" ()
Private Declare Sub SetAllDA Lib "k8d.dll" ()
'8 BIT AD CONVERTER FUNCTION
Private Declare Function ReadADchannel Lib "k8d.dll" (ByVal Channel_no As Long) As Boolean
'GENERAL PROCEDURES
Private Declare Sub SelectI2CprinterPort Lib "k8d.dll" (ByVal port As Long)
Private Declare Sub Start_K8000 Lib "k8d.dll" ()
Private Declare Sub Stop_K8000 Lib "k8d.dll" ()
'COMMON USED GLOBALS
Const MaxIOcard As Long = 3
Const MaxIOchip As Long = 7
Const MaxDACchannel As Long = 32
Const MaxDAchannel As Long = 4
'Declare variables
Dim IOconfig(0 To MaxIOchip) As Long
Dim IOdata(0 To MaxIOchip) As Long
Dim DAC(1 To MaxDACchannel) As Long
Dim DA(1 To MaxDAchannel) As Long
Private Sub cmdAfsluiten_Click()
ClearAllIO
End Sub
Private Sub cmdUitvoeren_Click()
SetAllIO
End Sub
Private Sub Form_Load()
SelectI2CprinterPort 1 'De communicatie poort wordt gekozen
Start_K8000 'Open een link to the K8000 Device
ConfigAllIOasOutput 'Alle IO-kanalen als uitgangen
End Sub
Private Sub Form_Terminate()
Stop_K8000 'Sluit de link to the K8000 Device
End Sub
De file k8d.dll heb ik in de C:\winnt\system\ en in de C:\winnt\system32 gezet.
Dit moet toch werken???? Alle ledjes moeten aangaan volgens mij... ook die 3 ledjes toch (tbv communicatie, of is dit te snel om te zien)?? Maar die blijven gewoon continu branden.. Als of er niks gebeurd.
Help