Philips ap399

maartenbakker

Golden Member

Dankjewel! Grappig zo die serienummers en die wijzigingen, en ook twee opeenvolgende exemplaren. /14 klopt opzich met Nederland, ik geloof dat ik dat al schreef. Dat was de enige waar een /xx achter stond? En voor de serienummers ook nergens twee letters? Zou best kunnen, want ingekocht spul werd niet altijd zorgvuldig volgens de normen genummerd.

Het 9022-nummer gaat in de collectie. Ik had nog niets in de 9022 13x reeks staan, de 9022 14x reeks is voor autoradio's, zou zomaar kunnen dat de 13x reeks als autoaccesoires gezien werd.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 9 februari 2016 21:40:34 (23%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoi Maarten,

Ik blij jij blij bent... ;)

Als ik meer heb, volgt het.....

Groeten...

... Maarten,

BIj deze het nummer van de 22AP399: 9022 133 99149

Zie je de overeenkomst...?
In het laatste nr. 66 en 69, de 14 zou kunnen staan voor 22AP3x9/14
De 9... geen idee.

En hoe kom ik aan dit nr...?
Er is iemand die deze set in België te koop heeft, met doos.
Dus even gemaild.....

Veel plezier met je dossier..

maartenbakker

Golden Member

Dankjewel! Ik kan wel iets over de structuur van die nummers vertellen als je het leuk vind, en voor de andere lezers.

Dit zijn wat bedrijven tegenwoordig vaak SKU's (stock keeping units) noemen. Philips noemde het verkoopsnummers of commerciële nummers. Die passen in het algemene 12-cijferige artikelnummersysteem van Philips (12NC) dat ze vanaf ongeveer 1963 ingevoerd hebben. Ik ben al een aantal jaar bezig om dat nummersysteem zo volledig mogelijk in kaart te brengen.

In dit geval komen de typenummers inderdaad grotendeels in het nummer terug, maar dat hoeft niet. Tegenwoordig nummeren ze gewoon door en staan de typenummers er los van.

90 = verkoopartikelen consumentenelectronica (86 ook)
22 = coderingscentrum Nederland (later kwamen er aparte niet landgebonden coderingscentra, en bij andere artikelen zoals witgoed stonden deze cijfers voor een artikelcategorie), komt overeen met de cijfers 22 in het typenummer

13 = artikelcategorie, vermoedelijk ..AP... en/of auto-accesoires en/of communicatieapparatuur

3 9914 = 399/14
9 = schijnt een administratief uitvoeringsnummer te zijn, maar kan misschien ook wel overeenkomen met een letter als er nog een letter achter /xx in het typenummer staat.

Juist om al die misschiens en vermoedelijks op te vangen vind ik het leuk als er dankzij jou en anderen steeds weer stukjes informatie opduiken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

En zo zie je maar weer dat een topic een volstrekt ander onderwerp zich ineens ook bediend... ;)

Intussen de 2 andere AP399's ontvangen, dus dat wordt knutselen.
En over de TMS en het PLL: hieronder wat gegevens van het PLL...

http://malzev.tripod.com/comp/tc9103.htm

Hi Keessie369,

ik heb hier nog een AP399 liggen.
ik doe er niets meer mee, want de set werkt niet.
In de microfoon-unit is een weerstand verbrand (R25) en mogelijk is er nog meer defect.

mocht je deze set willen hebben, gratis af te ahlen in Vleuten

groetjes,
jAn