Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Lucky Luke

Golden Member

Op 28 november 2015 16:17:15 schreef Lucky Luke:
[bijlage]
Het is een trekontlasting achter op een bureaulamp. Waarschijnlijk wel te vervangen door een klein warteltje oid. Maar zijn dergelijke dingen nog ergens te koop? En hoe heet dit?

Met dank aan MaartenBakker:

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

dat is een standaard trekontlasting die op een 1/4K draadeinde voor in fittingen past. oogle er op en je hebt al keuze zat..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Lucky Luke

Golden Member

Ik ben voorzien. Op de foto staat juist de nieuwe :)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
maartenbakker

Golden Member

Graag gedaan :) Met dank aan de oude winkelvoorraad van mijn vader, ik groeide op tussen onder andere fittingen en bijbehorende draadeinden, moertjes, plaatjes, trekontlastingen, fibertjes, pendels, etc. De doosjes met die materialen heb ik voorlopig laten staan in de vitrine waar ze waarschijnlijk al mijn hele leven hebben gestaan. Kwestie van makkelijk terugvinden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 2 februari 2016 23:17:25 (29%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
EricP

mét CE

Om hier op terug te komen:

Als je dan toch het "jinba" laat vallen, dan hoef je het merk "mabuchi" ook niet te noemen. Dan staat JRS550 voor "de jinba-versie van de RS550".

Op die manier kom ik snel op deze uit. Die claimed 18V te zijn.

Terugmelding van de 'zoeker':

Wat een ongelooflijke rot site. Maar goed, de 4de die het probeerde kon bestellen. De motor is inmiddels gearriveerd en gemonteerd. Veel dank voor je moeite.

Bij deze de 'dank' dus doorgeschoven aan de meedenkers hier en met name rew voor de link.

Tidak Ada

Golden Member

Waar kan ik koolborsteltjes vinden van 4mmØ en c.a. 10mm lengte?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Die dunne borstels worden in de modelbouw gebruikt.
Vaak wel alleen met een veertje en geen draadje eraan.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Arco

Special Member

De 4.8mm kan: http://www.koolborstels-online.nl/catalogus/afmetingen/48x48x14 (indien nodig is die extra 0.8mm er zo af met een vijltje, is zacht spul)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Iemand wel eens een 3SK45 defect gehad?
Ik heb een tuner die heel ongevoelig is geworden, en daar zit deze in de trap voor de mixer.

Tidak Ada

Golden Member

Ze hebben ze weliswaar, maar:

Winkelwagen
2 Items Totaal: € 24,49 :(

Ik heb ze nodig voor een Rosmalen projectje....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

In mijn tijd gingen koolborstels altijd per setje. Je zou die firma even kunnen bellen of je er niet gewoon 1 moet bestellen om er 2 te krijgen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

1 kost 12,25 exclusief alle kosten. Dat vind ik nog een waanzinnige prijs.
Ik zou hem kunnen doorzagen, natuurlijk en een veertje kan ik ook nog wel ophoesten. Feitelijk werkte dit motortje met één kool- en één koperborstel (een rolletje kopergaas, type benzine filter). Waarom, mag een van jullie verklaren...
Het is een zéér basic motortje uit een 'educatieve' set.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Ik ben er niet van overtuigd dat ze per stuk geprijsd zijn, vandaar mijn idee om ze even te bellen. Of was dit de uitkomst van navraag?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Tja, Als je WILT hobbyen kan je er nog 1 of 2 verprutsen....

http://www.ebay.com/itm/10-Pairs-12-7-x-5-5-x-4mm-Motor-Carbon-Brushes…

(die zijn te groot en vierkant).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Hmmm...., die van 4×4mm zou ik eventueel kunnen gebruiken.

@maartenbakker:
Ik zal morgen eens bellen, ik denk namelijk niet dat ze nu nog zullen opnemen ;)

Ik loop trouwens ook nog naar een doos met M4 boutjes met een draad lengte van c.a. 6 mm te zoeken, voor het zelfde project.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 12 februari 2016 00:04:14 (31%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 12 februari 2016 00:00:40 schreef Tidak Ada:
Ik loop trouwens ook nog naar een doos met M4 boutjes met een draad lengte van c.a. 6 mm te zoeken, voor het zelfde project.

M4x6 is geen vreemde maat dus die moet je makkelijk kunnen vinden.

Welk materiaal (RVS, staal, staal verzinkt, messing, nylon)
Welke kop (cylinder, verzonken, geen)
Welk gereedschap (inbus, torx, sleuf, zeskant)

Zoek hier eens http://www.fabory.com/nl/Bevestigingsartikelen/c/01

Op 12 februari 2016 00:00:40 schreef Tidak Ada:
Hmmm...., die van 4×4mm zou ik eventueel kunnen gebruiken.

@maartenbakker:
Ik zal morgen eens bellen, ik denk namelijk niet dat ze nu nog zullen opnemen ;)

Ik loop trouwens ook nog naar een doos met M4 boutjes met een draad lengte van c.a. 6 mm te zoeken, voor het zelfde project.

Kijk eens op http://nl.aliexpress.com/store/1491529

http://nl.farnell.com/webapp/wcs/stores/servlet/Search?catalogId=15001…
Ik kwam er gisteren achter dat ik GEEN M4 moertjes had. Na het doorzoeken van zo'n 1200 schroefjes in het "misc schroefjes en moertjes bakje" heb ik er 1 gevonden en kon ik verder. Ik ga een zakje moertjes bestellen. Als je wilt meeliften kan dat wel.

@Vincent: Geneste mouwen in het hoofdstukje noten??

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Moertjes is geen probleem, die kan je overal krijgen.
het probleem zijn die boutjes van 6mmlang met liefst cylinderkop (geen verzonken schroeven) en indien mogelijk een gewone schroefsleuf.
Ik heb overigens nog meer wat ik van Farnell nodig heb.
Je krijgt een PM.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Het is onhandig om dingen te bestellen voor mensen die geen mail replies wensen te ontvangen. Ik trek m'n aanbod in.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Tidak Ada ontvangt toch gewoon mail, of mis ik iets?

Op 12 februari 2016 10:09:38 schreef rew:
@Vincent: Geneste mouwen in het hoofdstukje noten??

Never mind, je kan daar gewoon lente bestellen. Doe me maar een paar doosjes.

Op 12 februari 2016 10:59:20 schreef Tidak Ada:
Moertjes is geen probleem, die kan je overal krijgen.
het probleem zijn die boutjes van 6mmlang met liefst cylinderkop (geen verzonken schroeven) en indien mogelijk een gewone schroefsleuf.
Ik heb overigens nog meer wat ik van Farnell nodig heb.
Je krijgt een PM.

Is 5mm te kort?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 12 februari 2016 13:37:39 (41%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 12 februari 2016 13:37:26 (99%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 12 februari 2016 10:09:38 schreef rew:
http://nl.farnell.com/webapp/wcs/stores/servlet/Search?catalogId=15001…
Ik kwam er gisteren achter dat ik GEEN M4 moertjes had. Na het doorzoeken van zo'n 1200 schroefjes in het "misc schroefjes en moertjes bakje" heb ik er 1 gevonden en kon ik verder. Ik ga een zakje moertjes bestellen. Als je wilt meeliften kan dat wel.

@Vincent: Geneste mouwen in het hoofdstukje noten??

Gewoon de Engelse taal kiezen. De Nederlandse taal is er soms erg lachwekkend.
Ik voor mij haal daar mijn schroeven, ringetjes, bouten enzovoort. Zeer goede kwaliteit, grote keuze en de prijs is goed. Enige nadeel is dat je nooit weet wanneer je het in huis hebt. Soms 5 dagen soms duurt het een maand.

Dit topic is gesloten