Je mooiste gratis aanwinst - Deel 3

Ik heb paar dagen geleden een sony PRS-T1 e-reader uit een wecycle bak gevist. Hij werkt nog perfect en er staan nog zo'n 250 boeken op, vooral dectives. Mama was erg blij want die leest graag dectives. En ze is altijd te laat bij de bibliotheek ;-) Dus ideaal voor ons mam, ze gebruikt hem nu.

Dok

Golden Member

Nog even over de fluke 87
Heb gisteravond een mailtje naar fluke gestuurd met de vraag of er niet een gele jas om die meter moet zitten. Vanmorgen om 09:30 al een mailtje terug.

Beste Bert,

Welke Fluke 87 heeft u? Staat er achter de Fluke 87 nog een Romeinse cijfer?

In afwachting van uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Toch wel snel antwoord.
Er staat achter de type aanduiding niks en zag vanmorgen dat het beestje een rubberring/band om de behuizing heeft.
Heb in het antwoord aan fluke de foto ( van internet gehaald) bijgevoegd.
Morgen antwoord van fluke?
Misschien dat die 'jas' er niet bijhoort.
Iemand die dat weet?

Owja, ook leuk van het ding, zit de kabel in de verkeerde bus tenopzichte van wat je als meetbereik instelt dan gaat de buzzer lawaai maken.

@maarten, owja op die russische meter is het inderdaad een 'bakje' Geen goeie bril op mijn neus gehad. Dan denk je ongeveer te weten hoe letters eruit zouden moeten zien. Niet dus, en zo ga ik dan nat..

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Alex P

Golden Member

Op 30 november 2015 19:34:43 schreef Dok:
Nog even over de fluke 87
Heb gisteravond een mailtje naar fluke gestuurd met de vraag of er niet een gele jas om die meter moet zitten.
...
Misschien dat die 'jas' er niet bijhoort.
Iemand die dat weet?

Die van mij heb ik indertijd nieuw gekocht. Daar zat de gele "holster" bij. Die is flexibel (stevig maar buigzaam kunststof) en je kunt de meter er eenvoudig uit halen (moet ook als je bv. de batterij wilt wisselen). De meter kan er ook achterstevoren in, dan blijft de voorkant netjes als je 'm in een tas met gereedschap gooit.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/47/Fluke_87_multimeter.jpg/320px-Fluke_87_multimeter.jpghttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e2/Fluke_87_multimeter_with_holster.jpg/320px-Fluke_87_multimeter_with_holster.jpg

zit de kabel in de verkeerde bus tenopzichte van wat je als meetbereik instelt dan gaat de buzzer lawaai maken.

Dat scheelt zekeringen :-)

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

de eerste fluke 87 reeks uit de 80's had een grijze holster, daar moest de hele achterkant vanaf bij een batterij wissel. de latere reeks had de gele holster en een klepje voor de batterij..

die eerste reeks had ook nog geen lampje achter het display, dat kam bij de 2e of 3e reeks pas..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Alex P

Golden Member

Op 30 november 2015 20:47:12 schreef testman:
de eerste fluke 87 reeks uit de 80's had een grijze holster, daar moest de hele achterkant vanaf bij een batterij wissel. de latere reeks had de gele holster en een klepje voor de batterij..

die eerste reeks had ook nog geen lampje achter het display, dat kam bij de 2e of 3e reeks pas..

Die van mij is dan een tussenvariant: een gele holster en de hele achterkant moet er af om de batterij te wisselen. Verlicht display ook (gele knopje indrukken).

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

eerst kwam de gele verlichting, daarna de groenige, toen de blauwe ( versie III ) en nu de witte dimbare verlichting ( versie V )

de eerste versie zal dan nog wel zonder verlichting zijn, en met grijze holster. die vlak erna kwam had een gele holster en daarna gele holster met verlichting. ik heb ook nog nooit een versie II gezien eigenlijk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bij deze zal ik ook mijn gratis aanwinst showen.
Ik ging van de week naar de electro Boer en vroeg of hij een assortment keramische condensatoren had zodat ik een voorraadje aan kon leggen. Er werd gezegd dat ik 1 van de weinige van mijn generatie was die zelf schakelingen bouwt ( althans wat daar komt dan ), en hij wouw me sponseren omdat ik er regelmatig kom en hij toch niet alles meer kan verkopen wat hij op voorraad had. (je gaat niet weg zonder een goed gesprek over buizen, zelfbouw zenders en vroeger, heerlijk zo als die 2 oudere mannen leven). conclusie een zak met ongeveer 750 stuks 50 waardes :) keramische condensatoren. Bij de foto had ik al 3/2 opgeruimd.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/12654396_10201249773323126_8650350784584444821_n.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/12642928_10201249773483130_6479978323411729259_n.jpg

I try to be a nice person but sometimes my mouth doesn't want to cooperate!

En alles op waarde uitsorteren he ?!

Heerlijk klusje waarbij je niet op hete kolen moet zitten

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Inderdaad. Het leukste komt nog kwam 4 soorten tegen waar de opdruk was afgesleten.
Maar ben er blij mee..

I try to be a nice person but sometimes my mouth doesn't want to cooperate!

Vandaag stond de overbuurman weer voor de deur. Deze keer duwde hij mij wat in de handen waar ik in eerste instantie een beetje verbaasd over was. Een HF antenne met een 10m USB snoer. Maar de sticker met "www.powerwifi.eu" liet mij al raden wat het is. Het is een verouderd model, want hij staat al niet meer op die site. Maar het is een 1W wifi binnen/buiten antenne om een beter bereik te hebben op je boot of op de camping met je camper om wat voorbeelden te noemen.

Na wat zoeken op het modelnummer AOU-2410 kwam ik er achter dat hij van het merk Alcom is.
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4

Ik moet hem nog uitproberen of hij het nog doet.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
RAAF12

Golden Member

Op 30 november 2015 19:34:43 schreef Dok:
Nog even over de fluke 87
Heb gisteravond een mailtje naar fluke gestuurd met de vraag of er niet een gele jas om die meter moet zitten.

Originele holster is er niet meer en vervangen door dit type
http://www.tequipment.net/FlukeH80M.html
Fijne meter, heb die ooit nieuw gekocht.

@Nightwalker

Ben benieuwd hoe de WiFi stick werkt! 1 Watt output is wel illegaal in NL.....

Op 18 februari 2016 19:58:58 schreef Nightwalker:
Maar het is een 1W wifi binnen/buiten antenne om een beter bereik te hebben op je boot of op de camping met je camper om wat voorbeelden te noemen.

.

Leuk, kan je ver ontvangen, maar je laptop, tablet, pc ,whatever kan niet terug babbelen wegens te weinig power !

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

@RAAF12:

Dat dacht ik dus ook. Maar ze worden dus gewoon in Nederland verkocht. De site "powerwifi.eu" is van een bedrijf in Eindhoven.
Dus hoe dat zit weet ik ook niet.

@Gadget_inc:

Nou, met deze wifi zender is je laptop dus wel sterk genoeg om de wifi zender van de camping of de jachthaven te bereiken. Als die wifi hebben voor hun klanten hebben ze wss 1 of meerdere van dit soort zenders staan. Dus je laptop kan hem wel ontvangen omdat het signaal sterk genoeg is. Maar je laptop is niet sterk genoeg om terug te zenden. Dat verhelp je dus weer met deze sterkere zender.

Ik zag zelfs op een andere buitenlandse webshop dat deze een bereik zou hebben van 1km. Klik op het plaatje en dan bladeren Eén plaatje laat wat specificaties zien waaronder linksonder het bereik.

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op donderdag 18 februari 2016 21:52:23 (15%)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

@ Nightwalker,

Ik heb je post verkeerd gelezen/begrepen :-(
Dacht puur aan een zender voor het wifi signaal....

(past kennelijk tegenwoordig gewoon in een sticky)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Shiptronic

Overleden

Holster van fluke zit een kick stand in , maar wat veel niet weten is dat die buigbaar is , je kan hem om een buisvouwen om op te hangen , reuze handig !

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

@nightwalker: :9~ (zie mijn posts over dit onderwerp)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
evdweele

Overleden

Er zijn 3 bruikbare WiFi kanalen beschikbaar. (De andere kanalen overlappen elkaar)
Als iedereen met zo'n high power ding gaat werken wordt het alleen maar slechter.
Ik zie hier al 26 WiFi accesspoints met de ingebouwde antenne van mijn modem/router.
Met hogere vermogens en betere antennes worden de verbindingen alleen nog maar trager.
Je moet niet willen dat WiFi zich verder uitstrekt dan noodzakelijk is. Binnen je eigen woning is ver genoeg.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

@Tidak:

Ik kan even zo snel geen posts van jouw hierover vinden. In welk draadje staan die?

Op 19 februari 2016 02:20:32 schreef evdweele:
Je moet niet willen dat WiFi zich verder uitstrekt dan noodzakelijk is. Binnen je eigen woning is ver genoeg.

En juist voor de momenten dat je dus daar niet bent (op de camping of jachthaven die als voorbeelden zijn gebruikt) is zo'n ding te gebruiken om een grotere afstand af te leggen.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Op 18 februari 2016 23:19:33 schreef Shiptronic:
Holster van fluke zit een kick stand in , maar wat veel niet weten is dat die buigbaar is , je kan hem om een buisvouwen om op te hangen , reuze handig !

Wauw!
Had ik dus toch de handleiding moeten lezen!

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Op 19 februari 2016 04:47:21 schreef Nightwalker:
@Tidak:

Ik kan even zo snel geen posts van jouw hierover vinden. In welk draadje staan die?

[...]

Mijn voorgaande posts kan ik ook zo gauw niet vinden; meerdere draadjes...

Ik heb hier beroerde ontvangst van allerlei afstandsbedieningen, DECT telefoons, WiFi en Blauwtand.

Kom met DECT nauwelijks mijn huis uit, Bluetooth muis is regelmatig contact kwijt en WiFi Haalt mijn tuinhuis ook niet. Aangezien mijn laptop een ingebouwde antenne heeft, kan ik daar ook geen richtantenne aan hangen. USB-WiFi helpt niet en ook daar is geen externe antenne aan te knopen. Nu zie ik bij jou dat er wel degelijk iets dergelijks bestaat, alleen inderdaad een 'íetsepietsje' te sterk....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 19 februari 2016 11:15:17 schreef Tidak Ada:
...alleen inderdaad een 'íetsepietsje' te sterk....

Ik zag in een beschrijving van deze wifi tranceivers dat je het uitgangsvermogen kunt beperken, net zoals bij een router. Meende te zien dat deze 300mW als laagste had.

Zelf heb ik gelukkig dat probleem om het huis niet. Alleen achter in de tuin, zo'n 18-20m van m'n router, wil het soms wel eens zwak zijn met de telefoon wifi. Alleen voor aan de straat, 10m van de router, is het best slecht. Maar dat komt omdat dan de metalen behuizing van m'n versterker er precies tussen staat.
Maar eens afwachten wat mijn nieuwe Turris Omnia zal doen als ik die krijg in april. Deze moet ik vanwege het formaat en externe antennes toch ergens anders plaatsen.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Tidak Ada

Golden Member

als die niet doorgaat, weet ik nog een andere Router voor je, mat 1000mw uitgang en uitgebreide instellingen. Het is een Fins merk Ik weet de naam niet uit m'n hoofd, maar ik vond hem op tweakers. Witte behuizing.
Zal vanavond es kijken. dan stuur ik je wel een PM :)

Het merk is Mikro-TikLink is naar de pagina op Tweakers.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 19 februari 2016 19:49:01 (28%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 18 februari 2016 23:19:33 schreef Shiptronic:
Holster van fluke zit een kick stand in , maar wat veel niet weten is dat die buigbaar is , je kan hem om een buisvouwen om op te hangen , reuze handig !

[bijlage]

Handig wist ik ook niet, maar net even gekeken en bij geen van mijn fluke meters is het buigbaar :-(

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

hangt van de leeftijd af en type fluke holster. de fluke 85III heeft het maar de 87V niet meer..

als je het teveel buigt breekt het ijzerdraad in de stand, komt eruit gestoken, miss was dat de reden om ermee te stoppen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
RAAF12

Golden Member

Nieuw model zit weer wel een sterke magneet in.
Geschikt voor alle modellen van de 80 serie