Je mooiste gratis aanwinst - Deel 3

Net eens die wifi antenne geprobeerd. M'n win7 pc herkende hem zonder aparte software te hoeven installeren. Kan alleen zo snel niet vinden waar de instelling zit om het uitzendvermogen te beperken. Mss alleen beschikbaar met extra software van de fabrikant. Netwerkkabel achter uit de pc getrokken en ik had nog steeds snel internet via mijn wifi-netwerk.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Met een bereik van 1km (open air) zou het in dit geval een redelijk deel van de buurt zijn. Hij stond naast mij op de grond tegen een muurtje van de schouw.

Wat zouden ze in de buurt dan moeten ondervinden als hinder? Wordt hun eigen wifi dan volledig weggedrukt, of zo?

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Tidak Ada

Golden Member

Zeker als ze op hetzelfde of een naburig kanaal zitten.
Verder zal allerlei andere apparatuur op die band slechter functioneren (Blauwtand, bijvoorbeeld0.

BTW: Wie weet wat er op die band zou gebeuren als je een magnetron met open deur aanzet? Dat is immers dezelfde 2.45GHz band...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Hmm dat is sabotage (want dan is de deurswitch overbrugd) :-)

pa3gws

Golden Member

Mijn eerste gratis aanwinst. :-)
Een TRIO audio test apparaat.
Er zit in een kleine scoop, een RMS voltmeter, een FM stereo generator, een sinus generator en een luidspreker dummy load.
er staat geen type of model nummer op.
Weet iemand de manual ervan te vinden?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
mel

Golden Member

Op 19 februari 2016 19:10:03 schreef RAAF12:
Nieuw model zit weer wel een sterke magneet in.
Geschikt voor alle modellen van de 80 serie
[bijlage]

Is handig als je veel in relaisrekken werkt van kunststof...
En een DIN rail is ook niet echt magnetisch.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 14 maart 2016 18:58:57 schreef pa3gws:
Mijn eerste gratis aanwinst. :-)
Een TRIO audio test apparaat.
Er zit in een kleine scoop, een RMS voltmeter, een FM stereo generator, een sinus generator en een luidspreker dummy load.
er staat geen type of model nummer op.
Weet iemand de manual ervan te vinden?

Mooi speelgoed !!!

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
joopv

Golden Member

Niet mijn mooiste gratis aanwinst, maar wel vermeldenswaardig.

Het zoveelste laptop accupack wat ik uit de chemisch afval box haal, met 6 18650 cellen die helemaal niks mankeren:

brains

Special Member

Ik kijk ook altijd uit naar laptopaccu's in de batterijenbak ;-) Ik ga ook nog een bt-3100 zoals op de foto aanschaffen maar ik wist niet dat je er ook 2 parallel kon laden. Ze zitten meestal in de accu toch in 3x 2 parallel opstelling?
Mijn laatste mooie gratis aanwist is een hele collectie pc's en laptops van een lokale pc winkel die aan het opruimen is. Niet voornamelijk "oude meuk" maar goede spullen o.a. i3-i5, ddr3 geheugen. Een laptop heb ik al kunnen repareren met dank aan een co forumlid (dc plug defect) Die heeft ondertussen een goede bestemming gekregen bij een vriendin.
Met de andere ben ik nog druk bezig, nu vooral aan het "ruziën" met de Windows installatie :-(
De een na laatste gratis aanwinst was op einde van radiobeurs rosmalen o.a. 5.1 speakers en 4 bananendozen vol lp's waar ik heel blij mee was.

Waar vinden jullie openbare chemisch afvalboxen? Of openbare batterijbakken?

If you want to succeed, double your failure rate.
joopv

Golden Member

Ja, deze HP packs zijn allemaal 2p3s, maar ik heb ook wel eens een pack gehad van 3p3s, een oudere toshiba meen ik.
Die passen ook nog in de BT-C3100 hoor, zolang je ze maar rechtop kunt houden.

brains

Special Member

Je vindt die op heel veel plekken tegenwoordig. In Nederland vindt je op veel plekken (wecycle) batterijen bakken zoals supermarken, action, blokker, marskramer, kruitvat, hema, electronicawinkels, speelgoedwinkels etc.
Of een herstelzaak voor gsm's, laptops e.d. die zie steeds vaker en die hebben vaak voornamelijk li-ion accu's van laptops, tablets en gsm's. Wel altijd netjes vragen want anders krijg je in sommige winkels problemen, zeker bij grote winkels als mediamarkt. Daar zijn ze heel streng en voor je het weet heb je security op je dak :-( (ervaring mee) Die nieuwe wecyclebakken zijn wel lastiger. Die tonnen zijn makkelijk, gewoon even blik in werpen en soms heb je geluk. Ik heb gelukkig wat kleine zaakjes waar ze het helemaal niet erg vinden. En de computer winkel sparen ze voor mij. Eigenlijk idem voor in België. Je vindt op steeds meer de nieuwe groene recupelbakken, soms ook met bak voor spaarlampen en klein electro. Die laatste zijn het leukst en vindt regelmatig leuke gratis aanwinsten. Officieel mag het niet van recupel maar gewoon netjes vragen en uitleg geven wat je er mee doet en vaak mag het wel. Tenminste dat is mijn ervaring.
Op mijn todo list staat nog om een keer fatsoenlijke ledverlichting voor op de fiets te maken van een collectie defecte ledlampen en laptop/tablet accu's. En dan een laadsysteem met een windmolentje. Liefst zoveel mogelijk uit afval/weggegooid materialen, dat is de sport. Niet ivm geld (wel mooi meegenomen) maar uit milieu overwegingen.
En een grotere portable 5 volt accu.

[Bericht gewijzigd door brains op woensdag 30 maart 2016 22:56:11 (14%)

Tidak Ada

Golden Member

Bij ons worden die dingen in een inloopcontainer verzameld. Je kunt ze dus zo in je zak steken. Ik heb het nog niet gedaan, maar zal eens kijken of ze er ook liggen. Nooit weg, toch?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Oude laptops gebruik ik nogal eens om oude machines en software weer aan de gang te krijgen. Ultieme recycling dus. Veel beter dan verschrotten. Trouwens, die oude laptops lijken een stuk steviger te zijn dan de nieuwere. Zeer handig met de oudere compilers etc die onder vroegere DOS en windows (en zelfs OS/2) werken.

Maar accus heb ik meestal niet nodig. Vaak zijn ze toch versleten en een netsnoertje gaat ook.

brains

Special Member

@tidak Ada. Bedoel je in de milieustraat/containerpark? Dat lukt nu niet meer bij mij in de omgeving, vroeger wel.
Beetje offtopic maar ik las dat je uitzicht hebt op belgie. Welke grensgebied woon je dan? Anders kom ik ook in die container kijken ;-) Gok op provincie zeeland aangezien je een zeelandnet mailadres hebt.
@hoeben. Ik hergebruik heel veel materiaal o.a. pc, laptops etc
Nu je het er toch over je laptop hergebruik hebt, ik had ooit gereageerd op je vraag in v&a van oude xp licentie maar geen reactie gehad. Had het zelf ook erg druk en was het gewoon zelf ook weer vergeten. Misschien is de mail niet goed aangekomen. Stuur anders maar een mail indien interesse.

[Bericht gewijzigd door brains op woensdag 30 maart 2016 23:09:08 (36%)

Op 30 maart 2016 19:38:09 schreef joopv:
Niet mijn mooiste gratis aanwinst, maar wel vermeldenswaardig.

Het zoveelste laptop accupack wat ik uit de chemisch afval box haal, met 6 18650 cellen die helemaal niks mankeren:

btw als de cellen helemaal niks mankeren, zijn ze in de aangetroffen toestand bijna dezelfde klemspanning. deze cellen hebben onderling al best een verschil in capaciteit, dat is doorgaans terug te zien aan de klemspanning als ze standaard in serie zijn opgeladen.

daar kan ik bij gereedschap accu's al aan zien dat het einde levensduur is, allemaal andere klemspanning en 1 dood ( lekkend ) stel cellen. in de betere packs zijn 2 cellen dood en de rest van de cellen op 60mv na gelijk in klemspanning.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 30 maart 2016 23:00:55 schreef brains:
@hoeben. Ik hergebruik heel veel materiaal o.a. pc, laptops etc
Nu je het er toch over je laptop hergebruik hebt, ik had ooit gereageerd op je vraag in v&a van oude xp licentie maar geen reactie gehad. Had het zelf ook erg druk en was het gewoon zelf ook weer vergeten. Misschien is de mail niet goed aangekomen. Stuur anders maar een mail indien interesse.

Ik heb er nu MSDos 6.22 opstaan. En mijn probleem met de PLC software opgelost na een hoop puzzelen. MSDos6.22 mét trouwens USB stick en CD/DVD. Leuk: als ik er een stick met MSDos opzet wordt die automatisch de 'C' drive. Handig om data heen en weer te sjouwen tussen dos en windows.

Overigens is een oem xp licentie wel handig, maar helaas ben ik je mail ondertussen ook al helemaal vergeten.

brains

Special Member

@Hoeben leuk, dos. Is redelijk van voor mijn tijd maar heb er nog wel mee gewerkt. Was jong en prutste graag met electro en pc. Ik ging diverse winkels lang voor "oude meuk" om mee te prutsen ;-) In begin waren de pc's ook meestal oude dosbakken. Zo in het pc prutsen gerold. Weet nog wel wat basis dos commando's en dat bleek ook in windows tijd toch vaak verrekte handig ;-)
Ga komende dagen opruimen en vermoed dat er nog lege pc kast (en)/halve pc's te voorschijn gaan komen met xp licentie. Ik heb je een mail gestuurd, kunnen we via mail verder overleggen.

Tidak Ada

Golden Member

Aan XP en Win-7 licenties is nog wel te komen op beurzen. Daar staat steevast een stel (zeer donker gekleurde) heren met CD's plus licentiestickers.
Helaas geen updates en service packs...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
brains

Special Member

Aan Windows xp bakken heb ik mestal geen gebrek ;-) En windows 7 begint te komen bij mij. Hoera, ik loop altijd wel 2 windows versie achter maar ach.
Zal wel nog een licentie voor hoeben hebben liggen. En hij woont niet ver van bij ons mam vandaan ;-)
@Tidak ada. Mocht jij er ook een nodig hebben wil ik best kijken of ik nog heb liggen hoor. Volgens mij woon jij ook niet ver van ons mam vandaan of niet ver van Brugge waar ik vaak kom. (Grenstreek belgie lees ik bij je info)

xp licentie is niet zo moeilijk, kwestie van een foto van een licentie sticker maken op een afgedankte pc bij de kringloop.. updates en service packs kun je toch al vergeten, ondersteuning is er al een jaar niet meer.

win 7 is ook geen punt, is alweer van 2009 en vind je ook al bij de recykeling. bedrijven schrijven een pc in 5 jaar af, veel ouder worden ze doorgaans ook niet, zeker als men alles ineens vernieuwt binnen een bedrijf..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

@brains:
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb op al mijn machines Win-7 staan. Ik heb ook nog een aantal XP's liggen, w.o. een OEM-versie. en natuurlijk alle goed werkende versies van af v.3.0

Gent ligt tamelijk ver van mij vandaan. Ik woon aan de rechter oever van de Schelde. :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
brains

Special Member

Oh maar ik kom ook regelmatig in Gent want ik heb daar vrienden wonen. (Ga er volgende week naar toe) maar ik kom juist veel in Brugge ;-) Je hebt Gent en Brugge door elkaat gehaald vermoed ik want ik schreef Brugge.
En ik regelmatig in zeeuws-vlaanderen. Gisteren moest ik met de mama in waterlandkerkje zijn.