Je vindt die op heel veel plekken tegenwoordig. In Nederland vindt je op veel plekken (wecycle) batterijen bakken zoals supermarken, action, blokker, marskramer, kruitvat, hema, electronicawinkels, speelgoedwinkels etc.
Of een herstelzaak voor gsm's, laptops e.d. die zie steeds vaker en die hebben vaak voornamelijk li-ion accu's van laptops, tablets en gsm's. Wel altijd netjes vragen want anders krijg je in sommige winkels problemen, zeker bij grote winkels als mediamarkt. Daar zijn ze heel streng en voor je het weet heb je security op je dak (ervaring mee) Die nieuwe wecyclebakken zijn wel lastiger. Die tonnen zijn makkelijk, gewoon even blik in werpen en soms heb je geluk. Ik heb gelukkig wat kleine zaakjes waar ze het helemaal niet erg vinden. En de computer winkel sparen ze voor mij. Eigenlijk idem voor in België. Je vindt op steeds meer de nieuwe groene recupelbakken, soms ook met bak voor spaarlampen en klein electro. Die laatste zijn het leukst en vindt regelmatig leuke gratis aanwinsten. Officieel mag het niet van recupel maar gewoon netjes vragen en uitleg geven wat je er mee doet en vaak mag het wel. Tenminste dat is mijn ervaring.
Op mijn todo list staat nog om een keer fatsoenlijke ledverlichting voor op de fiets te maken van een collectie defecte ledlampen en laptop/tablet accu's. En dan een laadsysteem met een windmolentje. Liefst zoveel mogelijk uit afval/weggegooid materialen, dat is de sport. Niet ivm geld (wel mooi meegenomen) maar uit milieu overwegingen.
En een grotere portable 5 volt accu.
[Bericht gewijzigd door
brains
op woensdag 30 maart 2016 22:56:11
(14%)