Was dat misschien de Glimworm?

Durf ik niet te zeggen. Was in elk geval met buizen en hij had geen triggering maar synchronisatie. Ook geen ingangsverzwakker-schakelaar (in vaste stapjes), maar een potmeter. De bouwer/verkoper had er wel een handgetekend schema bijgedaan, maar dat was met zekerheid niet van het apparaat. De behuizing was in elk geval van een oude vliegtuigradar (jaren '40 of '50). Heb het apparaat ooit in een vlaag van opruimwoede naar een lokale goede-doel rommelmarkt/veiling gebracht nadat ik een 'echte' scope had. Dat moet zo rond 1999 geweest zijn.

Het was een compact en erg net gebouwd apparaat, zowel van buiten als van binnen. Veel netter dan die glimworm, en ook veel netter dan ik in die tijd zelf bouwde. En mooie labeltjes, op papier getypt, uitgeknipt en op het frontje geplakt, en daarna met wat vernis eroverheen ter bescherming.

De 1:10 probe zat ingebouwd in de aluminium behuizing van een leeggehaalde grote elco. De stekker (het tegenstuk van het chassisdeel op de scope van PietPlof) was haaks.

Dat is een PYE Coaxial Connector. Dateert al uit 1939 en zit op Engelse (Radar)apparatuur jaren '40/'50/'60.

Dank! Kan goed kloppen, de behuizing was van een oude vliegtuigradar. Mogelijk dat de connector dan al origineel op het apparaat zat en door de bouwer is herbruikt op z'n scope.

En zo'n connector verwacht je dan ook wel een beetje op een Engelse scope uit die tijd zoals die Solartron.

Dat ding werd geleverd door Radio Elra in de Zwartjanstraat in Rotterdam

Was volledig uit DDR materiaal opgebouwd. Een vriend van mij had er een.
Beter wat dan niets, zogezegd, maar het was dan ook echte DDR kwaliteit....!

Iiyama 27" monitor, twee stuks, gevonden op een plek waar veel meer TV's en monitoren worden weggegooid. Had toestemming de standaarden mee te nemen en heb per ongeluk de monitoren eraan laten zitten in de hoop van 2 stuks wel één werkende te kunnen maken.
Vooralsnog lijken ze het allebei te doen (...)

Mijn vrouw heeft voor thuiswerk ook twee 27" Iiyama's, een oude en een nieuwe. Ze lijken op de nieuwe van mijn vrouw (2500x1400 resolutie o.i.d.) maar de nieuwe monitoren van mij draaien alleen op 1920x1080 hoewel dat ook aan mijn laptop kan liggen.