Radio-electronica beurs Rosmalen 2016

chuckie

Honourable Member

Geachte mede forum bewoners

Op zaterdag 19 maart gaan in het Autotron te Rosmalen de poorten om 09:00 uur open voor de 41ste editie van de radio-electronica vlooienmarkt. Dit is, voor degenen die het nog niet kennen, de grootste markt op dit terrein van de Benelux.
Met meer dan 350 stands gevuld met allerhande electronica materiaal, oud en ook nieuw, waar je voor weinig geld hele leuke dingen kunt scoren.
En natuurlijk zijn wij van Circuits-Online er ook weer bij.

We staan op dezelfde plaats als vorig jaar (en wat jaren daarvoor) en dat is op de bovenring, op de locatie d34,d35 en d36.
Jawel, ook nu weer 3 tafels die we (hopelijk) goed kunnen vullen met donatie's van onze forum bezoekers, zodat we dit geweldige forum een steun in de rug kunnen geven waar het de kosten aangaat.
Maar natuurlijk is het bovenal ook een gezellige happening, waar je andere CO-leden kunt treffen en de CO moderatoren in het wild kunt tegen komen.

Daarom willen wij van het CO-beursteam alle bezoekers van het forum vragen om te kijken of er nog iets op de werkplek slingert waar je niets meer mee doet en voor ons bruikbaar voor de verkoop zou kunnen zijn. Het moet natuurlijk wel electronica gerelateerd zijn en niet onhandelbaar en overduidelijk vallen in de categorie "meuk" zoals oude CRT computer monitoren o.i.d..

Als je naar Rosmalen komt kun je het bij onze stand afgeven, of, indien het te veel of te zwaar is, door ons laten afhalen.

Ikzelf rijdt daarvoor op zaterdag 12 maart door geheel Nederland en Belgie met mijn bus en het maakt niet uit in welke uithoek je ook woont.
Als je mij hier over wilt contacteren, mijn mail-adres staat in mijn profiel.
Soms is het ook genoeg om hiervan melding te maken in dit topic, dan kan het ook zijn dat 1 van de andere beursteam leden het komt afhalen.

Ook is het soms mogelijk een afspraak te maken voor een andere dag daar ik zowieso voor mijn werk regelmatig in allerlei streken van Nederland en Belgie te vinden ben.

We hopen jullie allen te zien op 19 maart en tot dan kunnen jullie aangaande de beurs alvast even warmdraaien in dit topic.
Tot dan.

Namens het CO-beurs team,
Tom de Goede.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
pietplof

Golden Member

Ha, alleen de lucht al die in de grote zaal hangt.
Ik zal horden zoals de afstand van de ,,dik" 200 Km, het opsnorren van een parkeerplek en de toegangsprijs met genoegen overbruggen. De kans dat ik aantrekkelijk materiaal heb is niet groot daar het pensioen al 10 jaar geleden is toegeslagen. Maar ieder jaar is er toch al tamelijk veel spul. Tot 19 maart!!

festina lente
mel

Golden Member

ik heb en 19 inch kastje, en daar zitten 3 racks in met zendapparatuur( ouwe basissets ATF2) is daar belangstelling voor? zo ja dan zal ik het klaarzetten.
gr.
Pe1hez

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
chuckie

Honourable Member

@mel
Ik heb absoluut 0,0 % verstand van zendapparatuur, maar als het werkend is, zal het ongetwijfeld op de stand kunnen, daar zend apparatuur altijd goed vertegenwoordigd is op de beurs.
Het wordt tenslotte ook georganiseerd door stichting BRAC natuurlijk...

@Piet
Als je reeds 10 jaar in pensioen verkeerd, lijkt het me niet verstandig om horde's lopen te gaan beoefenen...;)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
pietplof

Golden Member

Zeker niet chuckie als je beseft dat mijn nieuwe heupgewricht nu drie maanden oud is, de kruisbanden van m'n linker knie zijn afgescheurd en mijn rechter heup in november van dit jaar een nieuw gewricht krijgt.
De ouderdom komt met lichte gebreken.
Maar de trap wordt genomen want ik zal snuffelen in ,,onze" stand.

festina lente
High met Henk

Special Member

@pietplof: zijn die heupen een gevolg van de ouderdom of een schade van de vele ploffen? Of wellicht een indirect gevolg door het harde wegrennen van de ploffen?

@tom. Ik heb ook nog spul liggen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
pietplof

Golden Member

HmH; de slijtage is deels te wijten aan meer dan 50 jaar handballen en 20 jaar waterpolo.
Als je echt moet hollen om de gevolgen van een explosie te vermijden. Doe je iets heel erg fout.
Ook al is de ontsteker nog zo snel, de explosie achterhaalt hem wel.

festina lente
High met Henk

Special Member

dan komt toch automatisch keuze 1 naar voren: als gevolg van de explosie :)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Ook hier nog enige dozen met spul plus wat audio voor de beurs.

Kan Tom bij ophalen een stukje ESD schuim meenemen voor een duur IC?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 24 februari 2016 23:53:27 (36%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hallo CO-beurs team,

Ik heb hier nog liggen:
- 1x Hexagon Application Kit XMC4500 ARM cortex M4 Infineon demo boardje
- 1x CY8CKIT-042 PSoC 4 Pioneer kit Cypress programmable system-on-chip demo kitje
- 7x losse LPC1754BD80 NXP cortex M3 processoren (leftover van project) in een tray
- 1x Doosje met oudere condensatoren (470uF/40V 2200uF/25V 100uf/25V 220uF/25V) geen idee hoe oud

Is dat iets voor de beurs?

Eenvoud is al moeilijk genoeg.
hobby luke

Honourable Member

Indien interesse ervoor heb ik nog enkele toetellen voor Rosmalen:

Het onderste toestel moet eens gevallen zijn, het glas is gebroken.

Werking onbekend, de toestellen hebben wel een opknapbeurt nodig.

hobby luke

Honourable Member

Hier het vervolg:

Geen idee waarvoor het dient.
Interessant voor onderdelen?

Schimanski

Golden Member

Het spul van Hobby Luke is prima voor de beurs.

Op 24 februari 2016 08:39:53 schreef mel:ik heb en 19 inch kastje, en daar zitten 3 racks in met zendapparatuur( ouwe basissets ATF2) is daar belangstelling voor? zo ja dan zal ik het klaarzetten.

Ook daar is zeker belangstelling voor (is het Ericsson F955 of al RS9044?)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
hobby luke

Honourable Member

En nog een paar:
Nr 1:

Nr 2 (met enkele foto's van de binnenkant):

chuckie

Honourable Member

@myken en hobby luke
Het lijkt mij zeker bruikbaar en welkom.
Als het afgehaald moet worden, stuur me maar een mail.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
maartenbakker

Golden Member

@hobby luke: Ben je na de Wende met een vrachtwagentje Oost-Duitsland ingetrokken ofzo om het daar leeg te halen? Leuke verzameling en dankbaar verkoopmateriaal voor CO!

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 26 februari 2016 14:26:01 (23%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als iemand mij wil helpen de hobbel Twente<->Brabant te nemen, dan lijkt het me heel leuk hier eens een kijkje te nemen.

Maw: mensen uit Twente die nog een plekje in hun auto leeg hebben?

Tidak Ada

Golden Member

@RetroTechie:
Je hebt mail (maar niet voor een rit).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
hobby luke

Honourable Member

@Chuckie: het zou mooi zijn mocht het kunnen opgehaald worden, ik stuur je nog een mail(er zal misschien nog een en ander bijkomen).
@Maarten: moest eerst opzoeken wat je met de "Wende" bedoelde. :)
Ik heb ooit via een veiling een krat van een kubieke meter oude toestellen gekocht.
Dat was ergens juist over de Nederlandse grens in Duitsland (ben de naam vergeten).
Ik heb hier al enkele van die toestellen getoond zoals bvb hier:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/104921

Ik ben ondertussen begonnen met de frontpanelen van de toestellen te reinigen zodat ze een beetje mooier presenteren op de beurs.
De foto's worden binnenkort vervangen.

MVG,
Luc.

Edit: het verwijderen en vervangen van de foto's wil niet lukken.
Ik krijg telkens de melding dat het maximum 5 uploads is, ook na verwijderen van een foto.
Hier de nieuwe foto's:

[Bericht gewijzigd door hobby luke op zaterdag 27 februari 2016 10:53:06 (16%)

haasje93

Golden Member

Ik heb ook nog wel wat staan voor de beurs.
Ik heb een fout-locatie set van Felten en Guillaume.
En ik heb ook nog in vier kleine A4 doosjes 10 jaargangen Elex elektronika, ik weet niet of hier interesse voor is?

Haasje93

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
mel

Golden Member

Op 25 februari 2016 23:15:27 schreef Schimanski:
Het spul van Hobby Luke is prima voor de beurs.

[...]Ook daar is zeker belangstelling voor (is het Ericsson F955 of al RS9044?)

F995, een dubbel rek, een een ander rek met een paar lege plekken, het geheel zit in een 19 inch kastje.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Alex P

Golden Member

Is er al nieuws over de "CO nixie klok kit" die vorige keer werd aangekondigd (zie ook dit filmpje op 1m00s)? Of heb ik iets gemist?

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

Met wie kan ik meerijden vanaf Amsterdam CS / Utrecht CS / Den Haag CS, tegen vergoeding uiteraard.

<Edit>

Opgelost inmiddels :-)

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op dinsdag 1 maart 2016 15:50:05 (15%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
mel

Golden Member

ik wil een hoop "rotzooi"....(dure spullen) kwijt, ik heb geen auto meer, maar als iemand het wil komen halen, is aanbevolen..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..