Uitleg werking

Deze site is erg interessant en leerzaam, ook voor mij als leek. Ik heb de Labvoeding gebouwd en dat is dacht wel gelukt. Om de werking van de schema's te begrijpen mis ik eigelijk een beschrijving op componentenniveau, net zoals dat vroeger in Elex, Hobbit of ElekronicaABC gebeurde. Ik heb nu wel die Labvoeding gebouwd, maar om eerlijk te wezen heb ik alleen eeen vaag vermoeden wat de verschillende onderdelen eigelijk doen. Zou zoiets niet de aantrekkingskracht van deze site kunnen vergroten, terwijl dat voor een elektronicus een makkie is om een korte beschrijving te maken.
Dirk

't Is mei sizzen net te dwaen..!

Je bedoelt dus zoiets zoals bij bepaalde schakelingen op schakelingenonline.nl ? Voor sommigen zal dat inderdaad gemakkelijk zijn om de schakelingen uit te leggen, maar dan moet het wel op de site worden gezet, en ik weet dat dat soms lang duurt. (Zie bv. deel 2 van EA's MOSFET tutorial)

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

Ives, ja, dat bedoelde ik. Degene die een schema upload zou er een beschrijving bij moeten doen van de werking. Op die manier kun je er wat van leren en gaat het foutzoeken ook makkelijker. Ik weet niet precies hoe deze site is georganiseerd, maar zoiets kan toch geregeld worden. Er zitten vast een aantal slimme elektronici tussen het publiek. Ik heb de Labvoeding net klaar, ben er erg tevreden mee en heb het idee dat de meeste schakeling hetzelfde niveau hebben.

't Is mei sizzen net te dwaen..!
Hugo Welther

Moderator

Ik had wat in je mailbox willen droppen over de Labvoeding.
Helaas heb je zo'n ... mailadres in je profiel, dus kreeg het terug.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Hugo, ik heb het profiel aangepast, nu moet het wel lukken. Zou je nog een keertje wat in mijn postbakje willen gooien, ben er erg benieuwd naar

't Is mei sizzen net te dwaen..!

Iemand ervaring met deze LAB voeding voor wat minder mooie belastingen?
Heb zelf 2x Flipse PE1516. Wereldapparaat, maar GROOT en zwaar (en schiet snel in de stress van beroerde belastingen). Zoek eigenlijk nog wat handzamers. De PE1514 is net ff te 'dun' vaak...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!