Ik ben op zoek naar een schema van een HIFI versterker die ongeveer 50Watt RMS moet kunnen leveren.
Ik weet dat er veel schema's op het net te vinden zijn, maar heeft er iemand zelf al zo'n versterker gebouwd?
En zoja, wat is de kwaliteit van de versterker, problemen bij het bouwen, problemen met verkrijgbaarheid van componenten, waar schema gevonden?
Dan weet ik al meer welk schema ik best kan nemen
thx
hmm ik wil nog een stapje verder gaan:
High end???
Iemand die me kan helpen
Ik heb inmiddels een nieuw design en het probleem met de 16 ohm's speakers is ook opgelost.
Maar om nu de fasedraaiingen van de filters te voorkomen is mij aangeraden om actief te gaan bouwen.
Het idee bevalt met wel, maar daar ik een 4-weg systeem wil hebben (ja ik weet het 3-weg of 2-weg is voor de puriteinen ofzowiets)
betekend dit dus dat ik 8 monoblokken wil bouwen.
Maar uiteraar van een sublieme kwaliteit. Bijkomend probleem is dat ik echter wel het dubbele vermogen van armani wil hebben om beetje rendement uit de speakers te halen, want de chassis zelf hebben al een laag rendement (90 db/w ongeveer, op de tweeter na). Iemand enig idee?
Verder zou ik nog graag info hebben over de zelfbouw elektrostaten op het net is er genoeg over te vinden, maar niet kwa meet en regelen of zelfbouw ervan.
anyone?
Verder zou ik nog graag info hebben over de zelfbouw elektrostaten op het net is er genoeg over te vinden, maar niet kwa meet en regelen of zelfbouw ervan.
anyone?
Elektuur heeft er een boek van
Ik heb de versterker van de IC-database gemaakt. En da werkt goed. Ik denk dat het vorr jou doeleinde goed genoeg is en niet te duur.
Ik wil je wel een opsturen per post, want ik kan het niet zuiver inscannen, het is een 2 x 40W die vroeger in bouwpakket te koop was, ik heb daar een volledige beschrijving van (17 blz). Ik heb er vroeger mee op trouwfeesten gespeeld en deze werkt nog steeds. Bij intresse moet je Uw adres doormailen.
nachtuil@skynet.be
Op di 22-10-2002 21:37:22 schreef pietslenders:
Nog effe het type nummer: TDA 7294. Sorry mijn fout.
Deze wordt het dus. Vrij compact van opbouw en goede specificaties.