Radio-electronica beurs Rosmalen 2016

bprosman

Golden Member

Wie weet hoe die stand ook weer heet helemaal midden achterin ? Wat oudere man/vrouw altijd samen met hondje. Heeft ontzettend veel nieuwe (NOS?) condendsatoren.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Hewlett

Honourable Member

Dat is Piet Quakkelstein uit Vlaardingen.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Dit jaar relaxed gedaan.
Kwam eigenlijk slechts om CO nixie clock onderdelen pakket op te halen.
Werden er uiteindelijk 2.
Een aantal pincetten en hobby mesblades en -houders bij onze vriendelijke Engelse vriend ("always in for a chat" en onderhandelen over price) die bijna alle markten aanwezig is, 10 euro
Verder 4 nixie buizen(nieuw)lijkt op zm1180 maar dan rond, gescored helaas 5 euro/st.
2 witte kunststof platen ca 30x60 3-4mm die makkelijk te snijden/bewerken zijn(frontjes, spuitbaar etc.) 1 euro.
En 2 mooie kastjes (nieuw ca 3") multimediaplayer met hdmi/usb/5.1out/optisch/cf/sd/5v voeding, waar een sata 2.5" in kan voor 2 euro stuk.
Van de week eens testen, zit volledige print in.
Nog ff lopen rekken maar toch rond 13:30u naar huis.

Oh ja, vriendin heeft ook 2 kunstofplaatjes gekocht en een powerbank van 12Ah voor 15 euri

Spelen doet 't niet maar een licht dat 't geeft!

Ik heb het ook maar rustig gehouden. Enkel een ethernet hield van HTF, had tenslotte een kortingsbon van CO ;)
En zo'n VFD als koenP (je stond vlak voor me volgens mij, want daar kocht iemand 2 vfd's en dat grote grafische scherm :))
Verder voor mij de laatste keer denk ik. Ik vind het gehalte oude meuk en troep echt te hoog. Voor eenmalige hobby projecten ideaal om net dat ene onderdeeltje te vinden. Voor mijn eigen projecten zie ik er de meerwaarde niet meer van in. Zeker met een toch best stevige entree, parkeer tarief en benzine moet je je af vragen of dat ene koopje nou wel zo'n koopje was.
Verder nog een doos met project restanten gedoneerd aan CO hopelijk kan iemand er iets mee.

Sine

Moderator

Geloof het of niet ... er zijn genoeg mensen die bewust gaan voor die 'oude meuk. Het zelfde met HF spul, daar wordt ik ook niet warm van, maar er zijn hele hordes die juist daarvoor gaan.

Nu kan ik dat wat slecht beoordelen dit keer, ik heb maar een strookje of twee van de begane grond gezien.

Op 20 maart 2016 11:34:41 schreef Stijnos:
...
En zo'n VFD als koenP (je stond vlak voor me volgens mij, want daar kocht iemand 2 vfd's en dat grote grafische scherm :))
....

Dat zou wel eens kunnen :), er stond in elk geval steeds een heleboel mensen aan dat standje, ik had al eerder een paar keer een poging ondernomen voor die VFD's te kopen, maar er stond teveel volk...

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
Tidak Ada

Golden Member

HP 73xx 5×5 dot display'tjes (met ingebouwde latch!) en die multi-displaytjes met 'bolle ogen' van HP alleen al zijn een kapitaal waard. Hie HP73xx kostte als introductie aanbieding al ¨Hfl. 45,- /stuk!! Zijn het decimale uitvoeringen (HP 7300) of HEX uitvoeringen, die je hebt gescoord?
(Mocht je liever voor de HEX uitvoering willen haan, dan wil ik wel ruilen.... ;) )
Kwijl, kwijl :9~ :9~ :9~, waar is de dweil... en dat alles voor € 1,-

@EZKaeLPeterR:
Ha, jij hebt die witte motor van mij. De gegevens staan op de motor, binnen de witte cilinder. Het geheel is behoorlijk IP6x. Zou wel voor een rolluik gebruikt kunnen worden.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Zal ik dan ook mijn buit maar eens showen. Ik ben o.a. ook voor oude meuk gegaan...

Wat leuke buisjes: TC03/5P voor de preamp, een leuke spanningsregelaar, en ee RE134 vor een 10tje, ferriet/chokes/caps voor mijn inductie plannen, een nieuw voorraadje brugcellen... Een stopcontact voor op de variac, en de helft van de kleine nixies van de CO stand. De andere helft is naar een vriend van me gegaan.

Het was weer mooi dit jaar, ik kijk alweer uit naar die van 2017 :)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
fred101

Golden Member

Niet rond gelopen dus geen idee over wat er allemaal was. Weer de nodige COers gesproken.

Van TonHek kreeg ik een heel mooie echte Rex-P100 PID controller om mijn reflow oventje uit dit topic te pimpen. Ook even gezellig met hem zitten kletsen.

Ik had alleen een rugzakje bij me omdat ik niet van plan was iets te gaan kopen maar dankzij diverse gulle COers gingen er toch nog wat leuke en nuttige dingen mee naar huis.

Twee heel mooie SIS werkbank lampen met zo'n knikarm en twee TL achtige lampjes er in (PL lamp ? ) Dat geeft een enorme spuit licht.

Een soldeerrook afzuiging op een knik-arm. Moet er alleen nog een filter in doen. Stuk handiger dan mijn DIY stofzuigerslang versie.

Van de CO stand een schattig schrijvend voltmetertje, de Multiscript 3 van Goerz. Lijkt op een Unigor die gekruist is met een labelprinter. Gebruikt (waarschijnlijk obsolete) drukgevoelig carbon papier. De naald van de open analoge meter wordt steeds door een beugel op het papier getikt.
Heeft wat TLC nodig. Hij vond het na 20 seconden wel genoeg maar dat komt wel goed. Het grappige is dat deze VDC, uA, mA en VAC aankan. Hij is zelfs gewoon "bruikbaar" als multimeter.
Nog niet gezocht naar een manual.

-Een Weller WHA-2000 handpiece. Nu nog uitvogelen of hij nog goed is en hoe ik er een voeding, temp-control en compressor/pomp aan ga knutselen.
-Een zakje gewaxte NOS mica condensators.
-Een Tek 10A2 Plugin voor onderdelen.
-Een RF oscillator in een verzilverd hermetisch dicht gesoldeerd blikje.
-Een Elector pF meterje. Ik ben benieuwd, qua bouwwijze verwacht ik er niet heel veel van.
-Wat relais waaronder een paar high speed kwik relais.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
rbeckers

Overleden

Toch Hameg spullen gekocht:

HM8001 frame
HM8030-4 funktiegen. module 0,3Hz-3MHz
HM8028 SA module 0,5MHz-500MHz
HM8123 10 digit counter 3GHz
HM207-3 8MHz 3" scoop

Jeroen

Moderator

Het was weer gezellig, maar merkbaar minder druk.

Mijn buit is bescheiden dit jaar:

- Nixie kit
- Labvoeding printjes
- 2 80VA ringkernen voor de labvoeding
- Sloopprintje (voor de ringkern)
- ECC82 buisje
- 2 10 turn potmeters
- Wat knoopcellen

Op 20 maart 2016 12:30:26 schreef Tidak Ada:
HP 73xx 5×5 dot display'tjes (met ingebouwde latch!) en die multi-displaytjes met 'bolle ogen' van HP alleen al zijn een kapitaal waard. Hie HP73xx kostte als introductie aanbieding al ¨Hfl. 45,- /stuk!! Zijn het decimale uitvoeringen (HP 7300) of HEX uitvoeringen, die je hebt gescoord?
(Mocht je liever voor de HEX uitvoering willen haan, dan wil ik wel ruilen.... ;) )
Kwijl, kwijl :9~ :9~ :9~, waar is de dweil... en dat alles voor € 1,-

Ik heb de numerieke, de HP 5083-7302 met links DP :)

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.

@EZKaeL:
Ha, jij hebt die witte motor van mij. De gegevens staan op de motor, binnen de witte cilinder. Het geheel is behoorlijk IP6x. Zou wel voor een rolluik gebruikt kunnen worden.

Begrijp 't ff niet, mogelijk een toelichting? Of mogelijk verkeerd geadresseerde? Ben blond :P

Spelen doet 't niet maar een licht dat 't geeft!

Was leuk om een keer te zien maar ik denk niet dat ik er nog een keer heen ga.

Mijn buit:
4 x CO PSU kitje
2 x CO PSU PCB
Verder niets gekocht vond het vooral te dure rommel.

Maar toch een leuke dag vooral omdat ik nog even in 's-Hertogenbosch ben wezen shoppen en dat leverde me het volgende op:
3 x Bosche bol medium
3 x Bosche bol XXL
2 x Worstenbroodje

En een lunch in 's-Hertogenbosch

Dus toch geen slechte dag. :P

Op 20 maart 2016 15:30:27 schreef Dratsabylgu:
3 x Bosche bol medium
3 x Bosche bol XXL
2 x Worstenbroodje
En een lunch in 's-Hertogenbosch

We hebben een beeld :7

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ha ha, ik zie dat ik me absoluut niet heb kunnen inhouden.
Ik had een auto vol ;-) Ik zal binnenkort wat foto's posten van de buit.
Gelukkig heb ik een hele toffe mama die me heeft willen brengen en halen. En ze was jaloers op de mooie "industriële" apparaten die ik gekocht had.
Ben heel benieuwd wat ze van de nixie buisjes vindt maar ik vermoed geweldig. Mama zei, help me herinneren dat ik volgende jaar mee na de beurs ga :-) (Levensgevaarlijk maar ik heb het verzamelen van haar en mijn opa geërfd) Ze houd ook erg van retro apparaten maar ze kijkt dan naar de "look" Ze zal dan wel een van de weinige vrouwen zijn denk ik want ik kon ze op 2 handen tellen.
De beurs heeft dus niet een fan maar twee fans erbij.
@zirconium Nog bedankt voor je bon. Ik heb er iets tofs van gekocht bij jouw.
En natuurlijk bedankt iedereen van de co stand voor de leuke spullen die ik kon kopen bij jullie, ze krijgen een mooi plaatsje en tehuis bij mij. En dank je wel dat ik mijn grote rugzak bij jullie mocht laten zodat ik op mijn gemak een tweede keer een ronde kon doen.
In tegenstelling tot stijnos vindt ik die "oude meuk" geweldig. Alleen al om dat te zien en alle mensen die gepassioneerd daar van zijn vindt ik de radiobeurs Rosmalen geweldig.
Volgend jaar weer, ik kijk er naar uit. Maar eerst nagenieten van deze keer en "knutselen" e.d. met mijn buit.

Op 20 maart 2016 13:22:36 schreef fred101:

Van de CO stand een schattig schrijvend voltmetertje, de Multiscript 3 van Goerz. Lijkt op een Unigor die gekruist is met een labelprinter. Gebruikt (waarschijnlijk obsolete) drukgevoelig carbon papier. De naald van de open analoge meter wordt steeds door een beugel op het papier getikt..

idd hoogst schattig, maar werkt enkel met doordrukpapier. Helaas heb ik maar één rolletje meer.

groeten

Kris

Op 20 maart 2016 15:34:14 schreef brains:
Ha ha, ik zie dat ik me absoluut niet heb kunnen inhouden.
Ik had een auto vol ;-) Ik zal binnenkort wat foto's posten van de buit.
Gelukkig heb ik een hele toffe mama die me heeft willen brengen en halen. En ze was jaloers op de mooie "industriële" apparaten die ik gekocht had.
Ben heel benieuwd wat ze van de nixie buisjes vindt maar ik vermoed geweldig. Mama zei, help me herinneren dat ik volgende jaar mee na de beurs ga :-) (Levensgevaarlijk maar ik heb het verzamelen van haar en mijn opa geërfd) Ze houd ook erg van retro apparaten maar ze kijkt dan naar de "look" Ze zal dan wel een van de weinige vrouwen zijn denk ik want ik kon ze op 2 handen tellen.
De beurs heeft dus niet een fan maar twee fans erbij.
@zirconium Nog bedankt voor je bon. Ik heb er iets tofs van gekocht bij jouw.
En natuurlijk bedankt iedereen van de co stand voor de leuke spullen die ik kon kopen bij jullie, ze krijgen een mooi plaatsje en tehuis bij mij. En dank je wel dat ik mijn grote rugzak bij jullie mocht laten zodat ik op mijn gemak een tweede keer een ronde kon doen.
In tegenstelling tot stijnos vindt ik die "oude meuk" geweldig. Alleen al om dat te zien en alle mensen die gepassioneerd daar van zijn vindt ik de radiobeurs Rosmalen geweldig.
Volgend jaar weer, ik kijk er naar uit. Maar eerst nagenieten van deze keer en "knutselen" e.d. met mijn buit.

Zo te horen heb je een leuke moeder, volgende keer maar eens aan me voorstellen ;)
Fijn dat je zoveel plezier hebt gehad aan de beurs.
Er zijn er nog meer op andere lokaties dit jaar.

Spelen doet 't niet maar een licht dat 't geeft!

Op 20 maart 2016 15:31:51 schreef flipflop:
[...] We hebben een beeld :7

Volgens mijn berekening is ie die laatste 3 items al weer kwijt.
Kort plezier voor veel geld.

Spelen doet 't niet maar een licht dat 't geeft!
Tidak Ada

Golden Member

Op 20 maart 2016 15:08:15 schreef EZKaeL:
[...]

Begrijp 't ff niet, mogelijk een toelichting? Of mogelijk verkeerd geadresseerde? Ben blond :P

Inderdaad topics gemixt. Het was PeterR, die die motor heeft kocht.
Ik was gisteren en vanochtend nogal moe: Vanaf 6.00 uur tot 18.30 op de beurs en dan om 21.30 pas thuis... :Z

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ja, dat was ik idd, nou ja eerder mijn vader :)
weet je toevallig waar die motor uitkomt?

duck-tape does miracles...so do I
Tidak Ada

Golden Member

Op 20 maart 2016 15:05:19 schreef KoenP:
[...]

Ik heb de numerieke, de HP 5083-7302 met links DP :)

|Dus als je wilt... ;)
Die HEX uitvoering (0-9-ABCDEF)heeft geen dp

Op 20 maart 2016 16:07:33 schreef Peter R.:
ja, dat was ik idd, nou ja eerder mijn vader :)
weet je toevallig waar die motor uitkomt?

@PeterR
Je hebt mail...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Kon het niet laten, even de multiscript 3 uit elkaar getrokken, wat foto's gemaakt en de boel weer gemonteerd en het mechanisme afgesteld. Nu nog een service manual vinden voor de justering van de meter zelf en de compleetheid.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Op 20 maart 2016 16:19:12 schreef fred101:
Kon het niet laten, even de multiscript 3 uit elkaar getrokken, wat foto's gemaakt en de boel weer gemonteerd en het mechanisme afgesteld. Nu nog een service manual vinden voor de justering van de meter zelf en de compleetheid.

Blij dat-ie een goed huis heeft gevonden :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 19 maart 2016 21:41:35 schreef bprosman:
Dat berichtje heb ik maar "gerecycled".

Je had iets kunnen posten van: "Ohja, ook nog een kleine tijdmachine gescoord. Gast wist niet wat het was, dus koopje!". :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/