Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Op 23 maart 2016 11:00:45 schreef Tidak Ada:
Dat gebeurt ook in het Westen. Ik heb eens tegelijkertijd twee pakketten naar de VS gestuurd. Het ene was er in twee dagen, het andere pas na bijna twee maanden!

Dat is een kwestie van de "juiste" labeling :-p

Tidak Ada

Golden Member

Hè? Zou mijn laserprinter hebben GEVLOEKT? >:)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 23 maart 2016 21:48:52 (21%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 22 maart 2016 22:01:49 schreef bobbes1:
De 2sk2968 toch maar in hong kong besteld. Zal geleverd worden ergens tussen 6 april en 2 mei. Erg ruime marge. Waarschijnlijk gaan de spullen op weg als de container vol is.

Bestel je een container.... >:)

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
joopv

Golden Member

Heeft er iemand een idee waar je voor een redelijke prijs rf afstandsbedieningen kunt kopen voor een itho daalderop ventilatie unit?

Ik zie ze alleen door 45-50 euro per stuk en heb er 4 nodig :(

"cve eco rft hp" versie 545 5033-001

Ik ben op zoek naar een stukje buis flexibele pvc buis om kabels mee te beschermen / weg te werken. Het ziet eruit als krimpkous, maar dat is het niet. Het wordt vaak op brommers/motoren gebruikt. Dit is hetgene wat ik vind maar vroeg mij af wat de benaming hiervan is. Als ik op kabelsok/kabelkous zoek vind ik vrijwel niks wat ik nodig heb. Het kan toch niet zijn dat leertouwer de enige winkel is die dit verkoopt :)?

[Bericht gewijzigd door st3f87 op vrijdag 25 maart 2016 09:51:47 (11%)

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 25 maart 2016 09:50:47 schreef st3f87:
Ik ben op zoek naar een stukje buis flexibele pvc buis om kabels mee te beschermen / weg te werken. Het ziet eruit als krimpkous, maar dat is het niet. Het wordt vaak op brommers/motoren gebruikt. Dit is hetgene wat ik vind maar vroeg mij af wat de benaming hiervan is. Als ik op kabelsok/kabelkous zoek vind ik vrijwel niks wat ik nodig heb. Het kan toch niet zijn dat leertouwer de enige winkel is die dit verkoopt :)?

Zoek een keer op cable sleeve of kabel sleeve. Kabelmantel geeft ook nog resultaat. Een kabelkous is wat anders.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 25 maart 2016 09:59:42 schreef buckfast_beekeeper:
[...]

Zoek een keer op cable sleeve of kabel sleeve. Kabelmantel geeft ook nog resultaat. Een kabelkous is wat anders.

Thanks voor je antwoord. Als ik op deze termen zoek, dan kom ik voornamelijk gevlochten mantel tegen. Liefst heb ik iets wat geen vuil/vocht doorlaat.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Zoek dan een keer op cable tubing.

De geweven mantels worden zeer veel gebruikt in de industrie.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Tidak Ada

Golden Member

Op 25 maart 2016 09:50:47 schreef st3f87:
Ik ben op zoek naar een stukje buis flexibele pvc buis om kabels mee te beschermen / weg te werken. Het ziet eruit als krimpkous, maar dat is het niet. Het wordt vaak op brommers/motoren gebruikt. Het kan toch niet zijn dat leertouwer de enige winkel is die dit verkoopt :)?

Dat kan je krijgen als een soort geribde buis van PET bij goed gesorteerde garage supplier.
Er zijn twee soorten: Een, die geheel dicht is en een die overlangs is gespleten, zodat je geen stekers van de bedrading hoeft af te halen. In meerdere diameters verkrijgbaar.
Het materiaal (van de bekende flessen) is taai en slijtvast, ook over scherpe randen.
Kleur is meestal zwart en het ziet er ongeveer uit als flexibele elektriciteitsbuis.

In mijn regio, Zuidwest Nederland, wordt het o.a. geleverd door de firma v.d. Peijl. ook kleine stukken.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
evdweele

Overleden

De in de lengterichting opengesneden flexibele buis heeft Ikea ook, Rabalder.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
bprosman

Golden Member

Rick Donkers heeft ook diverse soorten :

http://www.rdae.nl/nl/

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Thanks, voor de reacties. Ik heb gevonden wat ik nodig heb :) magic word hiervoor is Isolatiekous / PVC Kous

Tidak Ada

Golden Member

Op 25 maart 2016 12:03:38 schreef evdweele:
De in de lengterichting opengesneden flexibele buis heeft Ikea ook, Rabalder.

Niet geschikt voor automotive gebruik. Deze snijdt te gemakkelijk door

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik ben opzoek naar van die documentenhouders die je aan de binnenkant van een E-kast kunt plakken / monteren om de papieren bij die kast te houden. liefst van de TU, daar bestellen ze die zooi altijd, maar ik weet niet hoe ze dat daar noemen.

edit: hartelijk dank Testman, je moet even weten hoe ze dat noemen, dat zocht ik!

[Bericht gewijzigd door andre1973 op maandag 28 maart 2016 01:39:00 (15%)

zit sinds 2009 in de PV.

zoek op tekeninghouder, nummer 6989685 bijv van eldon..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Vanmiddag een Fluke 87 III opgehaald die mijn antieke fluke 27 moe(s)t gaan vervangen. Ter plekke goed getest, alles leek goed te werken, niet helemaal moeders mooiste maar toch meegenomen.

Thuis aan een wat strakkere test onderworpen en de metingen in het hogere ampère bereik leken behoorlijk af te wijken. Uiteindelijk bleek dat meetbus van de common inwendig is gebroken (de soldeerlippen zijn afgebroken) en dus niet voldoende contact maakt. Ook maar even de behuizing van binnen en buiten een poetsbeurt gegeven, dat had ik beter achterwege kunnen laten want er ontstonden een tweetal scheurtjes in het glas wat het display beschermd. Ik ben er heel rustig mee omgegaan dus ik vermoed dat het of een thermische "shock" is van het warme water waar ik de behuizing in heb gereinigd of dat het ding toch te hard heeft liggen klapperen in de topkoffer van m'n motor. De barsten zijn inmiddels nog een stuk langer dan op de foto :(

Hoe dan ook, ik zoek een bij voorkeur Nederlands adres voor de Fluke 87-8009 input jacks en een adres wat ook nog een nieuwe top case heeft (hoewel die laatste blijkbaar niet meer nieuw verkocht wordt)

Aanvulling, na een nachtje rustig liggen was de scheur nog veel groter. Dus maar besloten een middagje te schuren, vijlen en te vloeken maar ik ben tevreden, het is weliswaar niet origineel maar het kan er prima mee door.

Nu dus enkel nog opzoek naar een leverancier die de input jacks kan leveren en ook daadwerkelijk aan particulieren levert (fluke kwam met een aantal suggesties maar die leveren niet aan particulieren)

bprosman

Golden Member

Collega van me heeft via Ebay een fietslamp gekocht en is op zoek naar een contrastekker (met schroefdraad) , iemand een idee ?
Buitenmaat ~5,45mm binnen 1,95...1,98mm

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 30 maart 2016 23:46:26 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
Nu dus enkel nog opzoek naar een leverancier die de input jacks kan leveren en ook daadwerkelijk aan particulieren levert (fluke kwam met een aantal suggesties maar die leveren niet aan particulieren)

Met welke suggesties kwam Fluke?

En mooi gedaan met dat plexi ruitje hoor!

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 4 april 2016 20:34:20 schreef bprosman:
Collega van me heeft via Ebay een fietslamp gekocht en is op zoek naar een contrastekker (met schroefdraad) , iemand een idee ?
Buitenmaat ~5,45mm binnen 1,95...1,98mm

stekker afknippen en eigen waterproof stekkers monteren. hoe gaat die ze gebruiken zonder het bijhorende accu pack?
ben ook al van plan geweest zo een lamp te kopen (de 2x led versie)

elke fabrikant gebruikt zo zijn eigen keuze van stekkers

http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1pppPLFXXXXcqXXXXq6xXFXXXA/8-4V-36000mAh-6x26650-font-b-Battery-b-font-font-b-Pack-b-font-With-Screw.jpg

http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1L4RwJFXXXXbkXpXXq6xXFXXXl/Rechargeable-Battery-4-26650-20000mAh-8-4V-Battery-Pack-DC-3-5-1-35mm-for-Bicycle.jpg

http://g03.a.alicdn.com/kf/HTB1b_dGIXXXXXabXpXXq6xXFXXX3/Rechargeable-font-b-Battery-b-font-4-font-b-26650-b-font-17600-mAh-8-4V.jpg

[Bericht gewijzigd door fcapri op dinsdag 5 april 2016 08:54:11 (23%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 30 maart 2016 23:46:26 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
Nu dus enkel nog opzoek naar een leverancier die de input jacks kan leveren en ook daadwerkelijk aan particulieren levert (fluke kwam met een aantal suggesties maar die leveren niet aan particulieren)

Als ik google op Fluke 87-8009 kom ik alleszins een aantal leveranciers tegen. Onder andere deze in Finland. Het zou heel sterk zijn als geen enkele van deze leveranciers aan particulier wil leveren.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

je hebt http://www.have-digitap.nl welke aan partaculieren leveren..

die stekkertjes zijn er niet in losse uitvoering, aangegoten chinese dingen. het zou een andere stekker worden, of de kabel verlengen..

[Bericht gewijzigd door testman op dinsdag 5 april 2016 10:58:00 (35%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een aantal kabelschoenen zoals deze maar dan voor een 10mm2, ik wil in mijn caravan een tweede aansluitpunt maken voor mijn accu. Dit wil ik ivm de gewichtsverdeling. Echter zit er een omvormer in en daar langs loop mijn kabel en daar zit hij aangesloten met een zwarte kabelschoen om 10mm kabel. Nu ben ik opzoek naar kabelschoenen om dat netjes aan te sluiten. Maar ik kan deze kabelschoenen nergens vinden weet iemand waar ik ze vinden kan? Ik heb gegoogeld en op het forum gezocht maar kan niks vinden.
Alvast bedankt
Harm

Dat zijn Gaston stekkers kijk even bij Rick Donkers.
Maar of die smalle voor 10mm2 bestaan betwijfel ik wel de brede van 9,6mm.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
bprosman

Golden Member

Hm... 10mm2 voor een omvormer(hoge stromen) zou ik dan weer niet met een schuifsteker doen maar met een schroefoog en zo iets :

http://www.rdae.nl/en/77031n02-1-point-terminal-bus-8mm.html

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit topic is gesloten