Vanmiddag een Fluke 87 III opgehaald die mijn antieke fluke 27 moe(s)t gaan vervangen. Ter plekke goed getest, alles leek goed te werken, niet helemaal moeders mooiste maar toch meegenomen.
Thuis aan een wat strakkere test onderworpen en de metingen in het hogere ampère bereik leken behoorlijk af te wijken. Uiteindelijk bleek dat meetbus van de common inwendig is gebroken (de soldeerlippen zijn afgebroken) en dus niet voldoende contact maakt. Ook maar even de behuizing van binnen en buiten een poetsbeurt gegeven, dat had ik beter achterwege kunnen laten want er ontstonden een tweetal scheurtjes in het glas wat het display beschermd. Ik ben er heel rustig mee omgegaan dus ik vermoed dat het of een thermische "shock" is van het warme water waar ik de behuizing in heb gereinigd of dat het ding toch te hard heeft liggen klapperen in de topkoffer van m'n motor. De barsten zijn inmiddels nog een stuk langer dan op de foto
Hoe dan ook, ik zoek een bij voorkeur Nederlands adres voor de Fluke 87-8009 input jacks en een adres wat ook nog een nieuwe top case heeft (hoewel die laatste blijkbaar niet meer nieuw verkocht wordt)
Aanvulling, na een nachtje rustig liggen was de scheur nog veel groter. Dus maar besloten een middagje te schuren, vijlen en te vloeken maar ik ben tevreden, het is weliswaar niet origineel maar het kan er prima mee door.
Nu dus enkel nog opzoek naar een leverancier die de input jacks kan leveren en ook daadwerkelijk aan particulieren levert (fluke kwam met een aantal suggesties maar die leveren niet aan particulieren)