Circuits Online Voeding 2016

Dit topic is gesloten

Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
miedema

Golden Member

Ha Sine,

Jouw voeding zag er inderdaad (zoals gebruikelijk) goed uit.
Maar je had een valse start, en daarmee gediskwalificeerd..... :-)

@ Jinny,
Creatief hoor, die extra wikkelingen om 2 trafo's heen!
Wel even opletten dat je de 2 primaire wikkelingen in fase zet...

groet, Gertjan.

bprosman

Golden Member

Waar heb je die trafo's mee omwikkeld Jinny ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Jinny

Golden Member

Trucje vaker uitgehaald, je merkt het snel genoeg, 0 volt of 9 volt...

Klos draad die ik nog ergens vond...
En een strook folie die ik nog had...

[Bericht gewijzigd door Jinny op vrijdag 25 maart 2016 16:58:07 (36%)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Jinny

Golden Member

Daar ik nog beschik over een hele berg nieuwe P2 koelers, en ik toch niet hoger wil gaan dan 1.5A, hooguit twee...
Een P2 verstookte max ongeveer 45 Watt, iedere regeltor zijn eigen koeler (grof en groot wordt het toch al met mijn trafo) en dan kan het niet fout gaan hoop ik...
Zal wat worden, 4 van die koelers achterop.... (ik maak twee printen, zodat ik ook een positieve en een negatieve spanning kan hebben)

Iemand die erop wil schieten?

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
RAAF12

Golden Member

Vier Pentium II koelers met fans erop, gaat dat niet opstijgen? :-)

Jinny

Golden Member

Dat gaan we meemaken, zijn maar weinig groter dan mijn trafo, en de fan is te regelen....
Heb mezelf beloofd dat het niet klein hoeft...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Hallo CO'ers

Heb de print in gemaakt, eerste test hoopvol.

10V over pin 4 en 11 en X4 gaat aan!

Daarna voor de zekerheid eerst even labvoeding over pinnen 1 en 2 van J1. Zonder belasting kan ik met pot RV1 de spanning instellen van (bijna) 0 tot 12V (labvoeding spanning). Bij 0 volt zijn X2 en X4 aan, bij 12V X1,X3 en X4.

Als ik nu met RV1 de spanning op 5 Volt zet, en er een ohmse last aan hang die 500mA trekt, zakt de spanning over de klemmen in naar 4V, ook als JV2 helemaal 'open' staat. Led X2 en X4 zijn aan. De labvoeding kan 3A leveren, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Als ik JV2 langzaam dicht draai dan zie ik op enig moment de stroombegrenzing gaan werken, X2 gaat uit, X1 gaat aan en de spanning zakt naar 0,8V.

Lijkt mij dat de spanning constant moet blijven.

Iemand suggesties waar ik moet zoeken?

Hier ook een eerste test met een labvoeding als ingang (15v) en met seperate 9v stuurspanning.

x4 aan, 10v op pin 4 en 11.
stroom regelbaar van 0 tot 5A.
spanning van 6.2 tot 11.6v

Dit van de spanning vind ik een beetje vreemd, ik denk dat ik misschien 2 weerstanden heb omgewisseld, morgen ff kijken.

en misschien dat mijn eerder gestelde vraag "ondergesneeuwd" is.

Wat is de max. toegestane spanning die op J1 gezet mag worden?

duck-tape does miracles...so do I
Schimanski

Golden Member

Op 25 maart 2016 12:54:38 schreef Jochem:
Dat soort kastjes (met inhoud) lagen ook op de CO-stand voor een prikkie. Snap niet dat die op het eind van de dag niet allemaal weg waren! Bananenbusjes, trafo, behuizing, wat wil je nog meer!

Ja, die gingen niet hard. Vreemd eigenlijk, 12V/3A in kastje voor maar 5 euro... Volgend jaar liggen ze weer op de stand.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Waarschijnlijk 120 ohm en 10k gewisseld, want de kleurcodes daarvan zijn identiek (je kunt die code 2 kanten op lezen; in de ene richting is het 120 ohm, in de andere 10k).

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Waarschijnlijk 120 ohm en 10k gewisseld

Vóór het plaatsen gecontroleerd. Voor de zekerheid net nog even een paar nagemeten, maar dat lijkt niet de oorzaak te zijn.

(in circuit is natuurlijk niet 100% zeker, maar de 10K kwamen allemaal rond die waarde uit)

[Bericht gewijzigd door Dantos op zaterdag 26 maart 2016 00:24:49 (21%)

Als je de foto van Blackdog ernaast houdt, zou een verkeerd geplaatste component snel gevonden moeten zijn, lijkt me.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Als je de foto van Blackdog ernaast houdt

Ik zal er ongetwijfeld 3 keer overheen gekeken hebben, maar ik zie het niet. Heb de weerstanden consequent met de bruine tolerantie band naar boven geplaatst.

3 bier voor degene die het ziet!

Op 26 maart 2016 13:19:18 schreef Dantos:
[...]

Ik zal er ongetwijfeld 3 keer overheen gekeken hebben, maar ik zie het niet. Heb de weerstanden consequent met de bruine tolerantie band naar boven geplaatst.

3 bier voor degene die het ziet!

[bijlage][bijlage]

Ik ken er niets van maar het lijkt mij dat het 'witte ictje' verkeerd staat.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren.

@jinny Ik heb de foto's van jouw print vergeleken met die van Blackdog. Het valt me op dat de phil905 op een andere plaats zit.
Dantos heeft deze net als Blackdog. Die van jou zit anders?

bprosman

Golden Member

Dat "witte ic'tje" (Opto-coupler) zit wel goed.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 26 maart 2016 14:35:45 schreef bprosman:
Dat "witte ic'tje" (Opto-coupler) zit wel goed.

Zit het bolletje niet aan de verkeerde kant ? :)

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren.

7805 en 7905 zitten op elkaars plekkie :)

edit,
Ten minste als ik je foto vergelijk met die van jinny. Die van mij zitten net zoals die van blackdog.
Misschien heeft jinny ze dan verkeerd om staan?
Ow, wat taptoe ook al zegt.

Q4 is op dat plaatje van de onderzijde niet gesoldeerd.

Ow nog wat Progress aan mijn kant,
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2442535/CO%20voeding%20opbouw/2016…
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2442535/CO%20voeding%20opbouw/2016…

PE2BAS

U3 is de 7805, die zit aan de rand van de PCB...
Jinny heeft ze dus verkeerd om.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

@Dantos

Ik heb gewonnen: 3 bier !!
1 van je elco's vlak na de brugcel zit verkeerd om. Daar bij de 78xx en de 79xx
\
Edit... zo te zien heeft Jinny ze ook fout.
/

Error... fout gezien Ton, klopt wel

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

7805 en 7905 zitten op elkaars plekkie :)

Ic met opschift PHIL905 is de 7905, volgens de bijgeleverde doc. is U4 de 7905.

1 van je elco's vlak na de brugcel zit verkeerd om

Ik heb (nog) niet gedronken, maar als je de elco links bedoeld, deze zit anders dan de andere 3 elco's, dus dat zou moeten kloppen.

Q4 is op dat plaatje van de onderzijde niet gesoldeerd.

Gecontroleerd, is misschien niet goed zichtbaar op de foto, maar deze is wel gesoldeerd.

blackdog

Golden Member

Hi,

Op de foto van Dantos zit de opto coupler verkeerd om.

Pin-1, dus het met het puntje in de behuizing moet naar het midden van de print wijzen.

Het puntje staat ook op de print aangegeven.
Op mijn eerst foto stonden dus twee foutjes, wat ik ook heb aangegeven.

De +5V (uA7805) regelaar U3, zit net achter de spanningspotmeter RV1.

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op de foto van Dantos zit de opto coupler verkeerd om.

Ik heb kennelijk geen geweldig camera, of ik ben gewoon een beroerde fotograaf, maar opto coupler zit er in zoals je het beschijft.

Dit topic is gesloten