Op 1 april 2016 02:44:23 schreef WJC:
[...]Zeer onwaarschijnlijk verhaal naar elektronica! Bedoel je geen elektrotechniek?

Als Technicus Electronica ben ik niet gecharmeerd van dergelijke opmerkingen en andere opmerkingen die deze persoon zowel in dit topic als zo als ik gezien heb in andere topics naar buiten brengt.
E.a. lijkt mij niet de bedoeling van dit forum.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]

Beste Leo, kijk eens bij personeelsadvertenties. Daar zie je toch duidelijk dat er verschil zit tussen een 'technicus elektrotechniek' en een 'technicus elektronica'.

En dat onderscheid is er langer dan ik besta. Beetje overdreven om mij dat kwalijk te nemen.

Ik heb beide opleidingen en ben ook qua werk actief op beide gebieden. In servicewerk bestaat deze combinatie wel degelijk en is in de tegenwoordige tijd zeer gewenst. Sterker nog ook enige werktuigbouwkundige basiskennis wordt op prijs gesteld in servicewerk en ook deze is door ervaring aanwezig.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (38%)]

Op 1 april 2016 10:52:02 schreef anne2:
[...]

nou, nog maar eens vragen, mogelijk is deze over het hoofd gezien.
gr A

na 4 dagen ziekteverlof zal het toch wel beter gaan dus;

WJC, wat is je uitleg bij je hypothese

gr A

WJC,

Als electronicus is het de bedoeling dat je aan de koude kant van de transformator blijft, maar ook een electronicus maakt wel eens een foutje.

(Heb je zomaar per ongeluk een bruine draad in je hand. Hé leuk! Geen spanning erop. Nou, dat kan ik de blauwe ook wel vastpakken. Verdorie er staat wel prik op.)

Op 4 april 2016 18:32:40 schreef ohm pi:
Als electronicus is het de bedoeling dat je aan de koude kant van de transformator blijft,

Ik heb anders genoeg apparaten in handen gehad waar de "koude kant" van de transformator helemaal niet zo koud was. De term "electronica" komt van die met vacuüm gevulde glazen dingen waarin vrije electronen bewegen. Spanningen van een kilovolt zijn niet ongewoon bij buizenzenders.

Spanningen van een kilovolt zijn niet ongewoon bij buizenzenders.

Sterker, aan de lage kant....
Maar we raken offtopic.

(Heb je zomaar per ongeluk een bruine draad in je hand. Hé leuk! Geen spanning erop. Nou, dat kan ik de blauwe ook wel vastpakken. Verdorie er staat wel prik op.)

Elektronicus wil niet zeggen dat je dan meteen ook je halve hersenhelft uitschakelt :-(

Op 3 april 2016 08:07:58 schreef toeter:
Geachte beheerder,

Kunt U dit topic afsluiten want het gaat helemaal nergens meer over. Onderstaand heb ik de uitspraak van de rechtbank bijgevoegd.

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBOBR:2016:…

Prettige zondag verder.

Geachte toeter, die rechtbankuitspraak kent iedereen hier nou wel, u voegt zo ook niets toe.
En aan Hubie: dat is niet waar, de verantwoordelijken zijn beboet, gelukkig niet de monteur.

Het huis word trouwens weer bewoond, twee auto's voor de deur. Ik vraag me af waar Lorne Malvo, de topicstarter is gebleven. Zou die persoon misschien behoren aan de nieuwe bewoners en heeft ie hier getracht technische info te bekomen ? Dan heeft dit topic toch nog wel nut gehad.

Aannames zijn dodelijk ;)

Op 4 april 2016 18:32:10 schreef anne2:
[...]na 4 dagen ziekteverlof zal het toch wel beter gaan dus;

WJC, wat is je uitleg bij je hypothese

gr A

Nee, in dit geval zijn aannames gelukkig nog niet dodelijk, maar bij mij ligt het wat anders, het ging na meerdere jaren tobben (das echt anders als een paar dagen ziekte verlof) als gevolg van de 'late stage' (chronische) vorm van ziekte van Lyme (a.g.v. een tekenbeet), zat ik net weer in een beetje terugkeer naar de 'echte' wereld, heb heel lang plat gelegen.

Waarschijnlijk is de combinatie van griepdruk (had ik gelukkig al drie jaar niet meer gehad) en die primula, net wat de balans de verkeerde kant doet op slaan.

Die primula kan niet alleen bij gemiddeld gezonde mensen reacties oproepen zoals blaren op de huid, en ontstoken oogleden zoals ik ze nu heb, maar ook giga-jeuk en kriebelende niesbuien die niet door willen zetten. En als ze wel doorzetten... Het beeldscherm vergt inmiddels nader sanitair onderhoud, waar het ook nog niet van gekomen.

Maar bij mij is het effect nog een keer dubbel, die primula bevat een stofje dat behoort chemisch gezien tot een groep van stoffen die een quinone-structuur (antieke malaria middelen die ingezet worden als cystebreker) hebben. En dat was een van de medicaties die ik kreeg om de Borrelia-bacterie te bestrijden. De antihistamine tabletjes hebben nu helaas ook hoegenaamd geen effect.

Dus buiten de jeuk en het niet door kunnen niessen ook nog Herxheimer-Jarisch reacties de mega vermoeiend zijn.

Leg ik hier allemaal niet verder uit, als je er meer over wilt weten, google of stuur maar een mailtje (antwoord kan dus even duren :+ ).

Afijn, morgen hoop ik een foto van zo'n oude douchebak-opstelling te kunnen maken, plus jouw vraagstelling te kunnen beantwoorden.

Voorts, nog geen retourmail uit Den Bosch, klep van de brievenbus is verwijderd. Bij geen reactie ga ik donderdag na de postbezorging weer bellen naar die griffier.

Keep you informed!

WJC,

Als electronicus is het de bedoeling dat je aan de koude kant van de transformator blijft, maar ook een electronicus maakt wel eens een foutje.

Das ook het probleem niet, ik weet het verschil wel (net als dat tussen VSH en ANBO). En waar er 'grensoverschrijdende aspecten' op kunnen treden, ik ben in deze van de elektrotechnische kant.

Das wat me nu juist zo bevreemde, Leo heeft het over zijn jongenskamer bij zijn ouders waar ie druk was met de fase en de nul. Zou voor die tijd wel heel exotisch geweest zijn als ie toen al met een FO met IGBT's druk was.

Toch wel vreemd als je als zorgvuldig geselecteerd en gecertificeerd "erkend" installateur en inspectiebedrijf, zo'n elementair onderscheid niet weet te maken.

Naar mijn idee tekenend, niet alleen veiligheidstechnisch naar de onverantwoorde gedachtes naar het CAP in een andere draad, maar de hele reutel na dat ie niet gecharmeerd was van mijn bijdrages, ligt m.i. toch meer in het feit dat het hem niet zo goed uitkomt omdat een inhoudelijk-kritische beschouwing van die hele certificeringen onzin hem commercieel niet zo uitkomt.

Ik stelde hem op een nette manier een technisch inhoudelijke vraag naar een mogelijke begripsverwarring (elektrotechniek vs. elektronica), hij kiest er voor om daar niet ronduit inhoudelijk op te antwoorden, maar voor de ontwijkende 'marketingboog' van 'wij van WC-eend' te kiezen.

Beetje jammer, maar ik ben die inhoudelijke discussie niet begonnen. En ik ben in die visie daar ook niet de enige in.

Misschien wel de 'makkelijkst afschietbaarste', maar dat zien we dan wel...

Op 4 april 2016 20:27:45 schreef mvdk:
[...]

Geachte toeter, die rechtbankuitspraak kent iedereen hier nou wel, u voegt zo ook niets toe.
En aan Hubie: dat is niet waar, de verantwoordelijken zijn beboet, gelukkig niet de monteur.

Eens. De technisch-inhoudelijke bijdrages van beide heren kan ik bij teruglezing niet vinden. Het het komt me voor als een gigantische oppervlakkigheid die juist dit soort ongelukken in de hand werkt... Men wil er op de een of andere manier werkelijk geen weet van hebben waar het nu precies verkeerd zit...

Nog een paar foutjes in onjuiste beschouwing:

Op 3 april 2016 08:07:11 schreef Hubie:
@Toeter\ Nee! Heeft geen enkel nut.
Hoe erg ook voor het slachtoffer en de familie.

Het heeft wel degelijk nut, zolang het maar niet ondersneeuwt in een niet-technisch verhaal over misplaatste 'zieligheid', wat kennelijk boven technische inhoudelijkheid gaat.

De rechter heeft uitspraak gedaan en de familie is het daar mee eens.

De rechter in eerste aanleg heeft uitspraak gedaan. En ondanks dat de gemeente Boxtel kennelijk onder druk van onjuiste sociaal/maatschappelijke druk er kennelijk toe besloten heeft (het object is per definitie al een financieel hoofdpijndossier), niet in hoger beroep te gaan, Camelot staat die weg nog gewoon open.

Hopelijk doen ze dat ook, want dit soort niet inhoudelijk goed onderbouwde uitspraken geeft een hoop niet technisch gestaafde juridisprudentie. Waar werkelijk niemand blij om hoeft te wezen.

Daar valt niets aan te veranderen ook niet met een technisch rapport van 500 bladzijden.

Even afgezien dat mij jouw technische vaardigheden/inzichten mij nog van geen kanten helder zijn, heb je al die pagina's ook werkelijk gelezen? Om met Maxima te spreken, zo'n uitspraak is een beetje ... .

De lering die wij hier uit kunnen trekken is dat het afschuiven van verantwoording hand over hand toeneemt wat uiteraard een zeer slechte zaak is.

Euh, geen idee wanneer bij jou de luiken open gingen, maar dit is al van alle tijden!

Op 4 april 2016 20:27:45 schreef mvdk:Het huis word trouwens weer bewoond, twee auto's voor de deur.

Oke, je bent actueel ter plaatse bekend?

Ik vraag me af waar Lorne Malvo, de topicstarter is gebleven. Zou die persoon misschien behoren aan de nieuwe bewoners en heeft ie hier getracht technische info te bekomen ? Dan heeft dit topic toch nog wel nut gehad.

Nah, onwaarschijnlijk als nieuwe bewoner, de transactie tot verkoop was in die zin te lang in tijdspad.

Als je het meer in technische fictie zoekt, Janneke's thuissituatie was er een met een stiefvader. Maar dat hoeft evenmin iets te betekenen.

En evenzeer is een 'crime passionele' niet uit te sluiten, die derde huisgenoot heeft er kennelijk bewust voor gekozen niet aan dat circus van media of selectieve verontwaardiging mee te doen. Mogelijk is ie wel gehoord als getuige X in de bijlage die we nog niet hebben.

Enig vaststaand feit is dat de OvJ zich geen enkele moeite getroost heeft ook om al deze mogelijke aspecten definitief naar het land der fabelen te verwijzen.

Op 2 april 2016 20:13:03 schreef Bontevogel:

Het huis is er nog. En staat leeg. Pas ergens in juni of juli, zal er ergens wat veranderd gaan worden aan de inhoud.
Alles is nog precies zo als toen het ongeluk gebeurde.
Misschien iets voor jullie om het zelf helemaal door en uit te meten?
Ik hanteer het breekijzer wel.

Leuk idee, ben je er meer actueel bekend dan mvdk?

Fijn als jij het breekijzer hanteert, maar dan wel met toestemming van de huidige eigenaars.

En buiten dat het mij buitengewoon interessant lijkt, hebben we nog een aantal mensen en middelen nodig. Buiten iemand die foto's maakt (lijkt me het meest makkelijke), is er ook nog iemand met een aardverspreidingstester en Megger nodig. Bij voorkeur die langs Rotterdam komen om mij op te pikken.

En dan weet je nog niet wat je aantreft. Het is al meer dan drie jaar na dato.

Zeer de vraag of de huidige bewoners/ bezitters nog met deze historie geconfronteerd willen worden, en wat is er binnen die drie jaar buiten het zicht van een ieder veranderd? Koperdieven onbestaanbaar binnen de Meierij? Ik denk het niet.

We kunnen hooguit iets vaststellen/terugleiden naar de bouwkundige historiek. mits er geen grove ingrepen zijn geweest.

Ik ga niet vermoeden dat de huidige gebruikers zoals vermeld door mvdk, nog op dezelfde manier douchen als in de tijd van Janneke en haar huisgenoten...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (62%)]

Beste WJC,
Ik krijg hier sterk de indruk dat je de nodige pilletjes nog niet ingenomen hebt vandaag.En al een paar weken niet.
Ik ben geen dokter maar ga in godesnaam even bij een psiychiater langs.

Ik weet het niet hoor, maar als je denkt dat iemand ongepaste opmerkingen maakt, is dat dan op te lossen door zelf ongepaste opmerkingen te maken? Niet on-topic inhoudelijk en ook niets onderbouwd over de pilletjes of over wat er ongepast is.

@Hubie hieronder: achja, ik laat me ook wel eens meeslepen hoor. Ik snap het ook best als je zou zeggen dat de discussie soms stevig is, neem aan dat je zoiets in gedachten had.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (27%)]

Ja,je hebt helemaal gelijk maartenbakker.
Mss ben ik hier even uit de bocht gevlogen,zo is het niet bedoeld.
Sorry.( ik ben een mens en maak fouten)

Op 5 april 2016 01:55:37 schreef WJC:..
[...]Das wat me nu juist zo bevreemde, Leo heeft het over zijn jongenskamer bij zijn ouders waar ie druk was met de fase en de nul. Zou voor die tijd wel heel exotisch geweest zijn als ie toen al met een FO met IGBT's druk was.....

Leo was gewoon bezig met de bouw van zijn U-buizenradio om Radio Veronica te kunnen ontvangen.

Op 7 april 2016 19:22:46 schreef ohm pi:
[...]Leo was gewoon bezig met de bouw van zijn U-buizenradio om Radio Veronica te kunnen ontvangen.

Yes, dat soort materiaal was er toen nog, buizenradio's en vergeet ook de buizen TV's niet die ook direct op het net stonden.
Transistors had je toen ook al, stond wel nog wat aan het begin, IC's bestonden toen nog niet.

groeten,

Leo

Op 7 april 2016 20:46:43 schreef LeovanWallenburg:
... en vergeet ook de buizen TV's niet die ook direct op het net stonden...

Dat is goed voor tikken van 8kV tenzij je een kleurenbak had.

Op 7 april 2016 20:56:09 schreef ohm pi:
[...]Dat is goed voor tikken van 8kV tenzij je een kleurenbak had.

Was in hoofdzaak nog zwart/wit.
Zat nog redelijk wat vermogen achter.
Philips zette er daarom maar een metalen bakje (kooi) rond met gaatjes er in voor de koeling van de buizen PL36(flyback), de PL81 (booster) en de DY80(EHT).
Een manier om te zien of er hoogspanning was kon met een spanningzoekerschroevendraaier voorzichtig door een gaatje te steken zonder direct het contactpunt van de spanningzoeker aan te raken want het lampje ging toch wel branden als er hoogspanning was.
Niet te ver naar binnen steken want dan ging het vonken.

Maak van die 8kV maar 18kV voor grootbeeld of 12-15kV voor kleintjes. Tegen het einde van het grootbeeldzwartwittijdperk kwam je ook nog wel eens 20kV tegen. Kleur liep doorgaans van 25-33kV.

Stromen waren in de ordegrootte van 1 a 2 mA voor kleurengrootbeeldtoestellen.

Interessante aanvulling naar de feitelijke specs Maarten!

Het komt mij ook meer voor dat dit stukje 'draadvoering' ook meer ingegeven is omdat Leo hier, na de activering van ohm pi via 192, hier lezers breed, in een aardige 'escape' vliegt.

Op 7 april 2016 04:56:10 schreef maartenbakker:
Ik weet het niet hoor, maar als je denkt dat iemand ongepaste opmerkingen maakt, is dat dan op te lossen door zelf ongepaste opmerkingen te maken? Niet on-topic inhoudelijk en ook niets onderbouwd over de pilletjes of over wat er ongepast is.

Ondanks dat er buiten reguliere antiobiotica wel degelijk kruiden e.d. in de behandeling van de ziekte van Lyme worden toegepast, blijkt er helaas geen enkel kruid of pilletje tegen opgewassen te zijn, welke die ziekte, en met name de chronische vorm, in alle aspecten geneest...

@Hubie hieronder: achja, ik laat me ook wel eens meeslepen hoor. Ik snap het ook best als je zou zeggen dat de discussie soms stevig is, neem aan dat je zoiets in gedachten had.

Wel, ik zie dat deze opmerkingen er al een poosje stonden, dan ook maar even een opmerking mijnerzijds.

Bemerk dat Hubie in deze draad 0,00 procent aan technische inbreng heeft gehad, en 0,000 aan juridisch gedegen inbreng. Zijn bijdrage beperkt zich tot slechts een bijdrage met 100% emotioneel geleuter na de uitspraak, welke geheel buiten de realiteit staat.

Juist daar is psychiatrische hulp uiterst noodzakelijk, met de onzekere uitkomst of dat ooit nog goed komt! Psychisch gezonde mensen maken een dergelijke domme opmerking niet.

Afijn, na al dat haantjes en certificeringspromo gedrag:

Vanmiddag Den Bosch gebeld, had nog geen response gehad. Betrokken officier was niet aan de lijn te krijgen. Mail was door ambtenaar niet te vinden...

Of ik hem nog maar eens wilde sturen, en dan ook nog met een schriftelijke motivering...

Dat wordt vrijdag, geen idee hoe dat afloopt. Ook onbekend of daar eventueel wat aan te WOBben valt of iets dergelijks.

Immers, elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen, en dan lijkt het me ook, dat ingeval er (hier waarschijnlijk ernstig rammelende) jurisprudentie gevormd wordt, ik binnen dat eerste principe daar ook volledig kennis van moet kunnen nemen.

Kan nog wat worden, Europese hof en zo.

Het andere spoor liep weer even dood op die doorschakeldienst, ik was eerder van de week niet in staat tot verstaan- en luisterbaar te kunnen bellen. Dus dat wordt op de dag weer een nieuwe poging.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (5%)]

Op 8 april 2016 01:54:14 schreef maartenbakker:
...grootbeeldzwartwittijdperk...

Die moet ik onthouden voor scrabble ;-).
De grotere zwart/wits ken ik niet. Die stammen kennelijk uit de tijd dat er al kleurentelevisies waren. TV-projectoren heb ik nooit van binnen gezien.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op (30%)]

nu op NPO3 forensisch patholoog doet reconstructie

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (67%)]

@Shiptronic,
Na 10 seconden kijken afgehaakt.
De beste man heeft het over een plus en min draad (bad scene)en gebruikt rode en zwarte accustartkabels.
Hij bedoeld wss fase en nul.
Dus iemand die het verschil niet weet tussen AC en DC gaat hier op TV even uitleggen wat er allemaal mis kan gaan.